Red Alert 2, netwerk driver en BSOD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja, Programming ;)
Er is een probleem met een aantal netwerk drivers/kaarten, vooral draadloze, en Red Alert 2. Online spelen gaat prima, tot een game is afgelopen. Met sommige kaarten krijg je dan een BSOD, met sommige valt de kaart uit maar krijg je geen BSOD.

Ik heb dit probleem met een Netgear WG311v3 en de laatste drivers. Anderen hebben dit probleem met kaarten van andere fabrikanten. De BSOD wijst de driver aan als schuldige, Netgear tech support heeft geen zin het te reproduceren of het op een andere manier op te lossen.

Nu de programming vraag: heeft iemand enig idee hoe ik erachter kom wat het spel precies doet qua networking dat deze BSOD veroorzaakt? Eenvoudige reproductie is hopelijk de eerste stap naar een oplossing.
Heb ik hier een kernel debugger voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik je het netbios protocoll?

op school spelen we (werkt ook met vista/7) met een bepaalde .dll: winsock32.dll
als je die in de root zet /redaler2/, dan hoef je niet meer de hele tijd dat protocoll in te stellen :)

misschien lost dat het probleem dan ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Je bedoelt IPX? Nee, dit gaat over normale internet games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als dat hetzelfde betekent als LAN, ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:08:
[...]

als dat hetzelfde betekent als LAN, ja :P
Nee, maar jij begrijpt de term LAN niet helemaal vrees ik.
De korte versie; LAN is Local Area Network, oftewel een netwerk.
Dit kan worden opgebouwd met meerdere protocollen, zoals TCP/IP, wat vandaag de dag min of meer overal gebruikt wordt, of bij voorbeeld IPX, een oud protocol dat niemand meer gebruikt, maar in oudere games nog wel ondersteund wordt, of zelfs de enige optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nee, geen Programming. ;)

Dat de programmeur van je drivers een fout heeft gemaakt wil niet zeggen dat elke programmeur dit probleem even voor je op kan lossen. Wat jij nodig hebt is betere drivers of een patch voor het spel, of weet ik wat. Een random programmeur gaat je daar niet mee verder helpen. ;)

PRG >> NT

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 10:45
Wat CherandarGuard zegt. Volgens mij is Generals het eerste spel uit de C&C serie dat standaard gebruik maakt van TCP/IP, Red Alert 2 gebruikte standaard nog het IPX protocol. Dat levert veel problemen op in Windows XP. Het beste kun je gewoon bovengenoemde dll in de root map van het spel gooien, dan werkt het meestal wel gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
NMe schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:28:
[...]

Nee, geen Programming. ;)

Dat de programmeur van je drivers een fout heeft gemaakt wil niet zeggen dat elke programmeur dit probleem even voor je op kan lossen. Wat jij nodig hebt is betere drivers of een patch voor het spel, of weet ik wat. Een random programmeur gaat je daar niet mee verder helpen. ;)

PRG >> NT
Jij hebt de laatste paragraaf zeker niet gelezen?
Betere drivers zijn er niet en komen er (voorlopig) niet. Zelfde verhaal voor een update van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Olaf van der Spek schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:08:
[...]

Jij hebt de laatste paragraaf zeker niet gelezen?
Betere drivers zijn er niet en komen er (voorlopig) niet. Zelfde verhaal voor een update van het spel.
En jij hebt mijn post ook niet gelezen: een programmeur gaat je hier niet mee helpen. Betere instellingen of betere drivers wel, je kan niet verwachten even een driver te gaan reverse engineeren als hobby.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik zou gewoon lekker een kaartje met een kabel gebruiken. Bij mij werkt de ipx lan versie gewoon. Met een intel en 3com netwerkkaart op IPX. Online was het volgens mij ook geen probleem..

RedAlert 2 is nog steeds leuk trouwens, zo eens grabbelen in mn oude doos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
NMe schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:34:
En jij hebt mijn post ook niet gelezen: een programmeur gaat je hier niet mee helpen. Betere instellingen of betere drivers wel, je kan niet verwachten even een driver te gaan reverse engineeren als hobby.
Waarom niet? Gebeurd vaak genoeg hoor. Aangezien dit de enige overgebleven mogelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap echt niet, dat je denkt dat het slimmer is die driver te gaan reverse engineeren dan dat jij gewoon effe upgrade naar een nieuwe versie van windows met de bijbehorende driver upgrade. in XP 64bit liep RA2 namelijk niet vast met mijn wg111v3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Even Windows upgraden? Dat doe je niet even... Ik ben ook niet de enige met het probleem en een (echte) oplossing is dus veel meer waard dan gewoon Windows upgraden.
raymonvdm schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:42:
RedAlert 2 is nog steeds leuk trouwens, zo eens grabbelen in mn oude doos..
http://xhp.xwis.net/cgi-bin/forum.cgi?a=26;mid=15044

[ Voor 42% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-04-2010 12:17 ]

Pagina: 1