SSD inbouwen in Acer laptop eens de garantie verlopen is

Pagina: 1
Acties:

• fANAT1C
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-12 16:23
Hallo

onlangs zag ik een PC met Windows 7 in combinatie met een Solid State Drive van 160 GB opslagruimte opstarten. Natuurlijk was ik verbaasd hoe snel zoiets op is gestart, ik was zelfs zo verbaasd dat ik mezelf afvroeg of ik het ook ooit in mijn laptop kon inbouwen. Misschien iets minder opslagruimte, aangezien ik de SSD alleen wil gebruiken om vlotjes Windows op te starten etc... (ik haat rebooten) Dus bij deze, is het mogelijk om een SSD in te bouwen in mijn Acer Aspire 8735G (aangekocht oktober 2009). Let wel: ik sleutel niet aan mijn laptop vóór de garantie verlopen is dus dit kan nog even duren, maar ik liep gewoon met deze vraag.

Regards

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tuurlijk kan dat. Je notebook biedt plek voor een 2.5" HDD, en 2.5" is ook de formfactor waar de meeste SSDs inkomen.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Theo

moederbord

Als je de harde schijf vervang van de laptop voor een SSD dan vervalt de garantie niet. wel is het handig om de originele HD te bewaren en niet te gebruiken. Mocht je laptop dan stuk gaan en je moet deze terugsturen naar Acer dan kun je altijd de originele HD erin terugplaatsen.

Je heb trouwens (minimaal) drie jaar garantie op je laptop volgens de wet en niet slechts één jaar welke Acer beweert.

7400 Wp op het dak

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:37
Wel opletten dat de SSD niet te hoog is voor in je notebook.

• fANAT1C
theodouma schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:54:
Als je de harde schijf vervang van de laptop voor een SSD dan vervalt de garantie niet. wel is het handig om de originele HD te bewaren en niet te gebruiken. Mocht je laptop dan stuk gaan en je moet deze terugsturen naar Acer dan kun je altijd de originele HD erin terugplaatsen.

Je heb trouwens (minimaal) drie jaar garantie op je laptop volgens de wet en niet slechts één jaar welke Acer beweert.
Ik vond 1 jaar op een laptop van 999 euro ookal bijzonder weinig (de laptop is nu fel gedaalt in prijs (België), zo gaat dat in de ICT-sector). Het zou gewoon handig zijn dat mijn laptop vlotjes reboot, hij gaat nu ook wel redelijk snel in opstarten maar nog niet echt zoals ik wens.

De laptop beschikt momenteel over twee 2,5" S-ATA harde schijven (2x500 GB 5400 RPM).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

theodouma schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:54:

Bij sommige notebooks moet je wel door je garantiesticker heen om het ding open te schroeven. Geen idee of dat bij deze Acer ook het geval is. Als er gewoon een klepje zit kun je het idd gewoon vervangen zonder dat dat invloed heeft op de garantie.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
fANAT1C schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:57:
[...]
De laptop beschikt momenteel over twee 2,5" S-ATA harde schijven (2x500 GB 5400 RPM).
Dan kan je zelfs 1 van die schijven vervangen voor een SSD en de andere gebruiken als data opslag. Double win als je het mij vraagt.

https://discord.com/invite/tweakers

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Maarrr...lukt het vervolgens dan wel om W7 te installeren op de laptop?
Hoorde laatst iemand die dit ook probeerde, maar daar werd de installatie niet opgestart omdat deze niet van Acer was. :?
(heb het helaas niet kunnen controleren, maar vondt het wel een vaag verhaal)

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11 18:48
Magic6399 schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:01:
Hoorde laatst iemand die dit ook probeerde, maar daar werd de installatie niet opgestart omdat deze niet van Acer was. :?
2 weken terug nog Win7 geinstalleerd op een Acer One vanaf een usb stick op een Vertex 30GB, ging prima.

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

Magic6399 schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:01:
Dit zal geen enkel probleem moeten geven. Als het niet lukt dan ligt dat aan een corrupte cd/slechte download of aan kapotte hardware.

Dat het bij iemand fout is gegaan zal waarschijnlijk komen omdat deze een usb dvd speler gebruikte, en deze willen soms nog wel eens moeilijk doen (en dan vooral als het de goedkope merkloze spelers zijn van DX/Ebay). Daar heb jij echter niet mee te doen omdat jij een interne dvd speler hebt.

7400 Wp op het dak

• fANAT1C
theodouma schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:51:
[...]

Dit zal geen enkel probleem moeten geven. Als het niet lukt dan ligt dat aan een corrupte cd/slechte download of aan kapotte hardware.

Dat het bij iemand fout is gegaan zal waarschijnlijk komen omdat deze een usb dvd speler gebruikte, en deze willen soms nog wel eens moeilijk doen (en dan vooral als het de goedkope merkloze spelers zijn van DX/Ebay). Daar heb jij echter niet mee te doen omdat jij een interne dvd speler hebt.
ik heb hier nog wel Windows 7 liggen alle versies :P, dus dat zou geen probleem mogen zijn.

EDIT: gaat Acer niet moeilijk doen als ze zien dat de case opengeschroefd werd? Niet dat het me wat uitmaakt, als ik 4 weken moet wachten op mijn laptop, zoals de vorige keer terwijl ze gewoon een toetsenbordje moesten vervangen. Als de laptop meer dan een jaar oud was had ik nog liever een nieuwe laptop gekocht dan 4 weken te moeten wachten :')

[ Voor 21% gewijzigd door fANAT1C op 12-04-2010 13:34 ]

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

fANAT1C schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:06:
[...]
ik heb hier nog wel Windows 7 liggen alle versies :P, dus dat zou geen probleem mogen zijn.

EDIT: gaat Acer niet moeilijk doen als ze zien dat de case opengeschroefd werd? Niet dat het me wat uitmaakt, als ik 4 weken moet wachten op mijn laptop, zoals de vorige keer terwijl ze gewoon een toetsenbordje moesten vervangen. Als de laptop meer dan een jaar oud was had ik nog liever een nieuwe laptop gekocht dan 4 weken te moeten wachten :')
Als jij bij de HD kan komen door alleen een klepje te verwijderen dan zullen zij niet moeilijker doen dan gewoonlijk. Als jij echter de gehele laptop moet openen (behuizing los, toetsenbord verwijderen, touchpad verwijderen) om bij de HD te komen en je komt daarbij een verzegeling tegen dan kun je beter nog een paar jaar wachten... (of kijken wat je kan doen met je pci card slot)

7400 Wp op het dak

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
De harde schijf vervangen is juist een goede manier om je garantie te behouden. Ja kunt dan de rommelige Acer installatie ongemoeid laten. Als de laptop teruggestuurd moet worden zet je terug de oorspronkelijke schijf erin met de oorspronkelijke Windows-installatie. Dan kunnen ze daar al niet moeilijk over doen, en kunnen ze ook niet aan je gegevens.
Normaal gezien heb je 2 jaar garantie. Tenzij je extra garantie erbij hebt gekocht.

• fANAT1C
theodouma schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:04:
[...]

Als jij bij de HD kan komen door alleen een klepje te verwijderen dan zullen zij niet moeilijker doen dan gewoonlijk. Als jij echter de gehele laptop moet openen (behuizing los, toetsenbord verwijderen, touchpad verwijderen) om bij de HD te komen en je komt daarbij een verzegeling tegen dan kun je beter nog een paar jaar wachten... (of kijken wat je kan doen met je pci card slot)
als ik dadelijk thuis ben zal ik dit nader onderzoeken, veel dank. En inderdaad, als ik alles moet gaan lossleutelen wacht ik nog maar even want de service bij Acer is zelfs met garantie niet echt denderend :')
Flipside schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:35:
De harde schijf vervangen is juist een goede manier om je garantie te behouden. Ja kunt dan de rommelige Acer installatie ongemoeid laten. Als de laptop teruggestuurd moet worden zet je terug de oorspronkelijke schijf erin met de oorspronkelijke Windows-installatie. Dan kunnen ze daar al niet moeilijk over doen, en kunnen ze ook niet aan je gegevens.
Normaal gezien heb je 2 jaar garantie. Tenzij je extra garantie erbij hebt gekocht.
Daar zit wat in. Maar het echt sleutelen aan de laptop gaat ik nog even achterwege laten. Sowieso omdat ik wil wachten tot de SSD prijzen een beetje kelderen. En omdat ik het nog wel red met mijn laptop, maar sneller is altijd leuker natuurlijk.

Met sleutelen bedoelde ik dat ik m'n laptop dadelijk nadat ik thuiskom eens open ga draaien, maar indien ik het toetsenbord en alles dat daarbij hoort moet losdraaien, is het voor een andere keer.

[ Voor 6% gewijzigd door fANAT1C op 12-04-2010 15:32 ]

Pagina: 1