Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 11:40

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik wil graag een MEX-BT3700U aanschaffen van Sony:

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41fMudEmsPL.jpg

Nu heeft deze Autoradio een USB poortje speciaal voor de iPod (iPod Direct), zodoende kan ik dus mijn iPod aansluiten, en via de autoradio bedienen.

Ik wil echter kunnen streamen via A2DP. Echter heb ik bij een goedkope autoradio "Marquant" ooit eens problemen gehad dat de Touch 2G het BT device van de radio niet kon vinden (probleempje met de "profielen" die de iPod ondersteund).

Er is zeer weinig over te vinden, ook met diverse zoekopdrachten. Gezien deze autoradio een ipod-USB ondersteuning heeft zijn de zoekopdrachten vaak niet noemenswaardig.

Kon wel voor een MEX-BT3800U het volgende vinden, echter ligt die net buiten mijn prijsplaatje:
I needed a radio to control my 2nd gen Ipod Touch and my Samsung Blackjack via bluetooth, and this radio does both and provides excellent sound quality

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Zojuist bij de MediaMarkt vandaan. Mocht daar even spelen met deze autoradio (helaas op dat moment de handleiding nog niet gedownload en dus uit mijn hoofd kennend).

Medewerker kon me helaas niets anders vertellen dan het "gewoon even te proberen". Tja op een autoradioafdeling in de MM kom je 20 Bluetooth devices tegen die je kunt pairen.

Achteraf heb ik in de handleiding gelezen dat je paired door 5 sec op Bluetoothknopje te drukken, en dan de zoeken met je ipod. Helaas kon ik geen xplod vinden.

Ben op dit moment dus nog niets wijzer.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Helaas heeft helemaal niemand me kunnen helpen. Omdat ik er inmiddels wel al uit ben wil ik graag iedereen toch voorzien van Informatie.

De "Kijkshop" Marquant MCR-727 ondersteund WEL A2DP, echter is deze helemaal NIET vindbaar als je er mee zou willen pairen met een iPod Touch 2G:

Afbeeldingslocatie: http://www.allied-electronics.nl/~allied-e010/images/Mcr727.jpg
Meer informatie bij fabnrikant: http://www.allied-electro...chap/show.php?typeId=1561

De in dit topic gevraagde informatie voor de MEX-BT3700 is nu ook bekend (uit eigen ervaring).

De autoradio werkt naar behoren met een iPod Touch 2G. A2DP is operationeel (ook in filmpjes). Autoradio heeft als devicenaam XPLOD met wachtwoord 0000.

Na de eerste keer pairen is het geluid niet om aan te horen (constante schokken en jitters). Zowel radio als iPod even uitzetten, en alles werkt dan subliem.

Let op, informatie die ik hier geef is dus voor A2DP en niet voor de iPod USB ondersteuning. (die werkt overigens ook voor volle 100%.)

Je kunt er verder gewoon vanuit gaan dat de MEX-3800 (model 2010) op dezelfde manier zal werken met een 2G Touch.

20*350ZO45°