Toon posts:

K7T Pro2a ->A7V133 cpu 15 graden warmer !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren dat rampboard (MSI K7T Pro 2A) ingeruild voor een Asus A7V133 :9

Mijn T-Bird 1,2 Ghz werd eerst 40-43 graden met een Spire MA324-30B3.

Die gasten van Computerland hebben m gisteren dus overgezet op mijn Asus plank met 1 druppel vloeibare koelpasta. Nu wordt ie 55-58 graden :(

Het maakt niet uit of ik 100 of 133 MHZ FSB draai :)

Moet ik er zelf gewoon meer koelpasta tussen doen, of heeft dit een andere oorzaak?

Hoe warm mag mijn 1,2 GHZ worden, zonder dat het kwaad kan?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

55-58 graden is op zich niet teveel voor een 1.2 Ghz. Maar ik weet niet of dit de idle temp is of op full load ?

Hoe koeler hoe beter gaat over het algemeen wel op, maar die AMD's boven de 1 Ghz zijn echte heethoofden.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is niet echt stressed temperatuur, maar gewoon de temperatuur in windows na 5 minuten, maar na een nacht draaien staat ie ook nog op 55 graden!

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 16:36
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat
de meting van de Asus nauwkeuriger is(De temperatuur meting wordt geloof ik gecorrigeerd zodat hij beter de temperatuur in de CPU reflecteerd)

• Ruyven
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23
Wat is de temperatuur na een œ uurtje Quake of 10 mins. RC5??

weet je zeker dat de koeler er goed op zit...zo te horen niet namelijk....55°C. is gewoon al hoog, zelfs al bij full load!!
laat staan bij idle.....

p.s.: inderdaad (zie onder) koop een echte koeler...fop 32/38 of die nieuwe ThermoEngine..is wel duur, maar rocks big time!!!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Die 40-43 graden die hij eerst aangaf is wel ERG laag voor een 1,2 GH TB.
Ik denk eerder dat hier iets niet klopte met de temp meter.
Want het lijkt me ERG onwaarschijnlijk dat zo'n spire koelertje zo'n beest van een CPU zo 'koel' kan houden

Geen inspiratie

Pagina: 1