Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 11:19
Ik maak gebruik van een de draadloze toetsenbord/keyboard combinatie "Logitech Cordless Mediaboard Pro". Dit is eigenlijk een combi voor de ps3 maar werkt ook op de pc. Ik gebruik hem voor mijn HTPC. Ik maak hierbij gebruik van een eigen bluetooth dongle waar ik helaas het type en merk niet meer van ken. Ik weet wel dat hij zo'n 4 jaar oud is en dat hij werkte met bluesoleil software.

Enfin het probleem: Het toetsenbord bind vaak niet. Ik heb hem werkend ingesteld.. aangemeld met password e.d. dus de verbinding is klaar en het apparaat werkt goed. Als ik de pc weer opnieuw opstart is vaak de verbinding weg. Dit is bij het keyboard zowel uit als aan. Ook aan het uit zetten werkt dan niet. Het enige wat vaak helpt is het keyboard uit te zetten en vervolgens de dongle uit de usbpoort te halen en deze er weer in te steken. Dan bind hij vaak wel weer.

*De batterijen zijn opgeladen

Ik vermoed dus dat de bluetooth dongle niet zo goed is of dat de verkeerde software is geinstalleerd want ik heb gewoon de standaard drivers van Windows 7 32 bit automatisch laten installeren. Hebben jullie nog tips voor me betreffende dit probleem?

En met welke bluetooth dongle hebben jullie goede ervaringen? (liefste klasse 1 ivm groter bereik). Dan schaf ik gewoon een aan die waarschijnlijk wel stabiel is en goed functioneerd in windows 7. Wil hem dus in principe altijd in de computer laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 11:19
Nu heb ik net nog even één ding getest en mijn problemen met de binding lijken te zijn opgelost!

Op het icoontje van de bluetooth adapter geklikt met de rechtermuisknop> Instellingen openen

Dan komt het venster met de bluetooth-instellingen en vervolgens heb ik het vinkje bij detectie aangevinkt.

"Deze computer kan door Bluetooth-apparaten worden gedetecteerd"
Om uw privacy te beschermmen, schakelt u dit selectievakje allen in als deze computer door een bluetooth-apparaat kan worden gedetecteerd.

Hopen dat dit de oplossing was. Ik zal hier over een paar dagen weer posten. Mocht ik vergeten hierweer te posten dan kun je ervanuit gaan dat het de oplossing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:19
Ik heb hetzelfde toetsenbord en gebruik hem met een Sweex ( :D ) stickje, en de ingebouwde Windows 7 drivers en dat werkt perfect. Hoef hem alleen maar aan te zetten en hij koppelt. Nooit problemen mee (gehad)

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 11-04-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvdBerg
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:57
Ik zie bij sommige webshops de vermelding "UK version" staan. Zijn deze echt anders dan een US of NL versie? Op de foto's lijken ze allemaal hetzelfde namelijk, toetsen op dezelfde plek. Ook op de Logitech UK website zijn de foto's hetzelfde.

Ik gebruik nu een Sandberg wireless toetsenbord voor m'n HTPC, maar die bevalt niet:
- slechte draadloze verbinding (grootste ergernis)
- UK layout: aantal toetsen op andere plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
SvdBerg schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 15:25:
Ik zie bij sommige webshops de vermelding "UK version" staan. Zijn deze echt anders dan een US of NL versie? Op de foto's lijken ze allemaal hetzelfde namelijk, toetsen op dezelfde plek. Ook op de Logitech UK website zijn de foto's hetzelfde.

Ik gebruik nu een Sandberg wireless toetsenbord voor m'n HTPC, maar die bevalt niet:
- slechte draadloze verbinding (grootste ergernis)
- UK layout: aantal toetsen op andere plek
Ik zou niet van dat plaatje uitgaan, UK & US zijn normaal gesproken andere indelingen.

check anders dit even: Wikipedia: Keyboard layout

Daar staan een UK & US layout bijna onder elkaar, kan je makkelijk de verschillen even zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvdBerg
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:57
MicGlou schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 17:16:
[...]

Ik zou niet van dat plaatje uitgaan, UK & US zijn normaal gesproken andere indelingen.

check anders dit even: Wikipedia: Keyboard layout

Daar staan een UK & US layout bijna onder elkaar, kan je makkelijk de verschillen even zien.
Dank! De verschillen vallen eigenlijk nog wel mee.
En ik realiseer me net iets: ik had destijds een Sandberg toetsenborg met UK layout besteld, dacht ik..., maar ik kreeg een Zweedse layout...

Dan ga ik deze Logitech maar eens bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 00:29
Ik heb hier hetzeflde probleem met een Eminent bluetooth ontvanger. Ineens geeft Win 7 aan dat het toetsenbord inactief is. Eerst maar eens andere batterijen proberen, al is dat vreemd. Ik heb het toetsenbord nu ongeveer 5 uur gebruikt.
Bij mij is al wel ingesteld dat hij zelf naar bluetooth apparaten moet zoeken.

xVortexx D3

Pagina: 1