Printer toner hervullen, waar is de toner te verkrijgen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-04 06:03
Ik ben in het bezit van een Samsung ML-2010 printer en een nieuwe toner hiervoor (de hele 'cardridge') kost nieuw meer dan de printer zelf. Dus ik wou eigenlijk een refill setje aanschaffen zoals o.a. zoals bijvoorbeeld deze . Maar ik kan hier nergens een webshop in Nederland voor vinden? Niet in de pricewatch en ik kan het ook handmatig niet vinden bij de webshops waar ik normaal bestel (4launch/azerty/salland)

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-05 18:06
Zoek opdracht in google: 'Samsung ML-2010 toner'. Het is dan geen refill maar de 'huismerk' toner is aardig betaalbaar; €40,- voor een vervangende huismerk toner... 3500 afdrukken per cartridge, das nog geen 1,5 cent per afdruk, dan mag je niet klagen... ;) Dat zal je niet snel goedkoper vinden, plus geen gekloot met losse toner etc.

http://www.123inkt.nl/sho...KiKw-GRgKECFdE-3godNUKevg

[ Voor 52% gewijzigd door MicGlou op 12-04-2010 04:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Die had ik ook al gevonden :) , maar ik kan de flesjes met het poeder nergens vinden (nou ja.. wel bij US/UK webshops). En aangezien dit per flesje $20 is, dan is dat toch weer de helft goedkoper.

De 35.000 afdrukken is volgens mij ook een beetje te optimistisch, dat is waarschijnlijk bij 4% bedrukking per pagina (zoiets kwam ik tenminste elders al eerder tegen). Ik heb uit de huidige (originele) denk ik ook maar ~1500 pagina's weten te halen, alhoewel die nog niet leeg is.. keertje schudden was op z'n minst genoeg voor een verslag van 35 pagina's.

[edit]
Ik heb trouwens wel deze youtube video weten te vinden wat er op lijkt dat het in ieder geval de 'normale' toner is en niet de 'chemical' variant.

[ Voor 16% gewijzigd door Xthemes.us op 12-04-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 07:17
Xthemes.us schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:21:
Die had ik ook al gevonden :) , maar ik kan de flesjes met het poeder nergens vinden (nou ja.. wel bij US/UK webshops). En aangezien dit per flesje $20 is, dan is dat toch weer de helft goedkoper.

De 35.000 afdrukken is volgens mij ook een beetje te optimistisch, dat is waarschijnlijk bij 4% bedrukking per pagina (zoiets kwam ik tenminste elders al eerder tegen). Ik heb uit de huidige (originele) denk ik ook maar ~1500 pagina's weten te halen, alhoewel die nog niet leeg is.. keertje schudden was op z'n minst genoeg voor een verslag van 35 pagina's.
Was dit een standaard toner? die zijn namelijk maar voor de helft gevuld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
40-70 euro:

http://www.sneltoner.nl/printer-Samsung-ML-2010.html

Als je had gegoogled, had je het zelf ook gevonden ;)

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Ja, was de standaard toner, dacht trouwens dat deze voor 75% of 80% gevuld was. Of ik onderschat simpelweg hoeveel 4% bedrukking is als tekst, zou ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:19
Ik heb dezelfde printer, en heb in 9 maanden geleden mijn cartridge met deze toner handmatig bijgevuld: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ame=ADME:B:EOIBSA:NL:1123

Dat potje is nu nog halfvol, en mijn printer print erg braaf door. Aan te raden.

/edit: de instructies die je erbij krijgt zijn ook prima te volgen voor een leek: dit was nl mijn eerste keer en dat ging prima.

[ Voor 18% gewijzigd door bas-r op 12-04-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:19
sariel schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:32:
40-70 euro:

Dat is dus ongeveer even duur als een nieuwe printer (Samsung ML1610, wat lijkt op de opvolger is voor 50E te verkrijgen bij de lokale pc-boer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 07:17
Xthemes.us schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:32:
Ja, was de standaard toner, dacht trouwens dat deze voor 75% of 80% gevuld was. Of ik onderschat simpelweg hoeveel 4% bedrukking is als tekst, zou ook kunnen.
Nee een toner zit vaak maar voor de helft vol.
Of dit per toner apart gewogen weet ik niet, maar mijn ervaring zegt dat deze indicatie vaak wel klopt.

Naar dekking kun je in mijn ogen niet kijken, want de ene keer print je meer op een a4-tje, als de andere keer.
Die 5% dekking is dan ook een gemiddelde volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
sariel schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:32:
40-70 euro:

Als je de OP had gelezen had je ook gezien dat het niet is wat ik zoek ;) met de name de link er in geeft een goed voorbeeld.

[edit]
Okay, 123refill heeft de juiste toner en levert ook aan Nederland, met verzendkosten van $16,95 word dan wel weer het voordeel bijna teniet gedaan. Als ik er twee tegelijk bestel valt het dan wel weer mee ($60.91, dus 44.59 Euro) en dat is inclusief 2 keer een 'fuse', waarvan ik me afvraag of die eigenlijk nodig is, word wel op de site aangegeven.

[ Voor 39% gewijzigd door Xthemes.us op 12-04-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Nog steeds geen Nederlands verkooppunt kunnen vinden, bij navraag bij een lokale winkel bleek dat deze in het verleden wel hebben gehad maar vanwege de vele klachten die het opleverde (met name bij Epson printers blijkbaar) zijn ze gestopt met de verkoop. Bij Samsung zou het wel makkelijk/probleemloos moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
De Duitse (en erg groene) farbtoner.de verkoopt de juiste toner voor net iets meer dan 5 euro per flesje .
Twee flesjes hier besteld (inc verzendkosten 20,20 euro), en inmiddels naar volle tevredenheid al een aantal prints mee gemaakt.

Voor de prijsbewuste tweakers wel een aanrader, de fuse heb ik niet besteld en ook niet nodig gehad.
Tegen de tijd dat deze flesjes leeg zijn kijk ik wel naar een nieuw model printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:05
Ik heb dezelfde printer gehad.
Let wel dat meer dan 1 maal bijvullen geen zin heeft omdat de drum bij de toner in zit.

Ik heb destijds een bijvulflesje gekocht waarmee ik de toner 2x kon bijvullen, maar na de tweede bijvulling begon hij steeds vager te printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 22:28
Ik wil de cartridge van mijn ML-2010R ook gaan bijvullen met toner (postpakketje ligt nog bij de buren :+ ). Echter je leest vaak dat je ook de chip danwel de zekering (fuse) moet vervangen. Waarom is dat en wat gebeurt er als je dat niet doet? Ik heb namelijk alleen maar een flesje toner besteld. Met chip of fuse erbij kom je al richting de prijs van een nieuwe cartridge.

Help me out, voordat ik het verneuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-05 18:06
Volgens mij bedoel jij niet een fuse oftewel zekering, maar je hebt het over de 'fuser' en dat is compleet iets anders. :) De fuser is een cruciaal onderdeel van de printer om goede afdrukken te kunnen garanderen, het is het onderdeel van de printer wat de toner met het papier doet versmelten. En die moet je bij bepaalde laserprinters idd los aanschaffen... en dat is zo bij een ML2010. Maar of je die echt perse moet vervangen ligt weer compleet aan de printer... sommige fusers gaan een eeuwigheid mee en andere niet. Worden je afdrukken vaag/onscherp? Fuser vervangen... alles nog okay? Gewoon lekker laten zitten. Fusers zal je overigens ook zelden 'goedkoop' vinden, die moet je meestal origineel halen. Wat ik niet weet van een ML2010 is of je die fuser ook kan laten zitten, sommige printers beginnen dan te piepen over garantie e.d. Maar het gebruik van niet originele toners doet in principe hetzelfde... dus of dat nog een zorg moet zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 23-10-2012 19:51 ]

Pagina: 1