Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:13
In mijn zoektocht naar fotografietips voor Rome kwam ik tot de conclusie dat er -voor zover ik heb kunnen vinden- geen site is met fotografietips per locatie, hierbij heb ik zoektermen gehanteerd als:
-photography tips Rome
-Photography hotspots Rome
-Fotografietips Rome
-Fotografie in Rome

et cetera.

Zie ik wat over het hoofd, of zijn hier misschien boekjes van (zoals ook bijv. voor wandelen er boekjes zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat verwacht je precies van zo'n boekje? Kan me er niks bij voorstellen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
sOid schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:00:
Wat verwacht je precies van zo'n boekje? Kan me er niks bij voorstellen namelijk.
In een vakantie heb je nooit genoeg tijd om een volledige stad danwel omgeving te verkennen. Zo'n boekje zou dan tips kunnen geven over welke plek je als fotograaf echt niet mag overslaan (en dan eventueel met bijbehorend advies over wanneer/hoe laat heen te gaan om drukte e.d. te voorkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je dan niet beter een boekje kopen met mooie foto's? Hoef je niet eens meer op het knopje te drukken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:05:
Kan je dan niet beter een boekje kopen met mooie foto's? Hoef je niet eens meer op het knopje te drukken :Y)
Haha nee, ik bedoel niet de cliché locaties die je op de ansichtkaartjes ziet. Die kan ik zo wel vinden. Ik bedoel meer de ietwat onbekende mooie plekken die nog niet verhoe.. eh, beladen zijn door het toerisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik denk dat je het beter aan locals kan vragen. Of bij een plaatselijk VVV oid. Maar je komt in steden sowieso al snel boeiende plekken tegen als je een paar blokken omloopt en niet over de hoofdstraten loopt.

Ik vind 't persoonlijk veel boeiender om me te laten verrassen dan dingen volgens een boekje te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
sOid schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:19:
Ik denk dat je het beter aan locals kan vragen. Of bij een plaatselijk VVV oid. Maar je komt in steden sowieso al snel boeiende plekken tegen als je een paar blokken omloopt en niet over de hoofdstraten loopt.

Ik vind 't persoonlijk veel boeiender om me te laten verrassen dan dingen volgens een boekje te doen.
Hmm, ben het eigenlijk wel met je eens. Maar ik heb er een hekel aan thuis te komen en dan er achter te komen dat ik iets moois heb gemist. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Armada. schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:21:
[...]
Hmm, ben het eigenlijk wel met je eens. Maar ik heb er een hekel aan thuis te komen en dan er achter te komen dat ik iets moois heb gemist. :P
Tja, that's life :p Je moet ook niet altijd alles willen fotograferen. Ik zie ook vaak momenten waarbij ik net te laat ben om het vast te leggen (of sowieso geen camera bij me heb). En dat moet je ook accepteren en het gewoon 'opslaan' als een mooie herinnering :)

Je mist altijd wel iets moois. Dus ik zou zeggen: ga er gewoon heen, kijk goed rond en maak foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon momenteel in Schotland en wij gebruiken ieder weekend de boekjes van de pocketmountain reeks. Dit zijn korte wandelingen per regio. Hierdoor kom je op stukken die je normaal compleet zou missen. Wellicht dat er voor andere locaties soortgelijke boekjes bestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:27:
Ik woon momenteel in Schotland en wij gebruiken ieder weekend de boekjes van de pocketmountain reeks. Dit zijn korte wandelingen per regio. Hierdoor kom je op stukken die je normaal compleet zou missen. Wellicht dat er voor andere locaties soortgelijke boekjes bestaan :)
Heb de Pocketmountainreeks even gegoogled, die is er helaas niet voor Rome. Maar ik ga van der week wel even langs bij een boekenhandel om te kijken of een wandelboekje wat handigs biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhu, die reeks is er alleen voor Schotland. Voordat ik hierheen kwam had ik nog nooit van die reeks gehoord en die serie is volgens mij niet verkrijgbaar in NL. Mijn suggestie is om iets vergelijkbaars te zoeken voor andere locaties. Het moeilijke is natuurlijk wel dat als je de taal niet spreekt van de regio, dat die beste boekjes in die taal zullen verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 15:37
Ik zou als ik jou was eens op Flickr kijken. Daar zijn verschillende groepen die over Rome gaan. Daar zitten vaak ook lokale mensen die je misschien tips kunnen geven over leuke locaties die je kunt bezoeken, maar niet beschreven staan in de normale toeristische boekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:35
Toen ik naar Londen ging heb ik op dpreview gewoon een oproepje geplaatst. Kreeg vervolgens genoeg tips om 2 weken mee te vullen maar er zat wel degelijks wat bruikbaars tussen.

Da's het voordeel van een wereldwijd forum, is altijd wel iemand die er net geweest is of er woont.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is dat je in Rome ook blijft klikken.
Een boekje zal al snel een boek worden.
Het beste is voor jezelf een route uit te stippelen met must haves.
Al lopend krijg je snel een "rolletje" of 10 vol met bezienswaardigheden waar je zo tegen aanloopt.

Die stad is echt vergeven van de kodak momenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50

Saffie_time

Why use this? 42!

En in Rome een weg zoeken die 'naast de normale toeristen paden' loopt valt ook niet altijd mee ;)
Het is inderdaad zoals hierboven al gezegd een plek waar je blijft knippen.
Soms is een blokje om wel de moeite waard maar is het daar zeker niet minder druk.

Mijn persoonlijke tip:
Na 10 dagen had ik nog steeds niet alles gezien wat ik wilde zien dus zorg dat je een goede voorbereiding hebt voor wat je wil zien!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

Is het misschien raar om te zeggen dat je op vakantie gaat om op vakantie te zijn en niet zo zeer om alleste zien en op de foto te zetten?

Het ligt natuurlijk aan het doel waarmee je naar de locatie gaat. Ga je om foto's te maken, dan kun je dit negeren. Ga je om vakantie te vieren, maak dan foto's van de plekken waar je komt of waar je een foto van wilt hebben, maar bovenal: geniet! Ik heb zelf al vaker ervaren dat ik het vakantieland via de lens van mijn camera zag, maar ben erachter gekomen dat ik meer geniet als ik gewoon rondkijk en foto's maken een bijzaak ipv een hoofdzaak is. Anders ben je 90% van je tijd bezig met foto's maken, terwijl je 5% van je foto's later nog eens bekijkt. ;-)

Hoe dan ook, geniet ervan! :) Probeer anders eens een forum dat gericht is op stedentrips of op een tripje naar Rome. Mensen die er vaker komen, wijken waarschijnlijk ook vaker af van de toeristische paden en kunnen je daarom ook meer vertellen over andere mooie plekken in de streek.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camelrulez
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:15
Zoals hierboven genoemd is zoeken op Flickr een heel goede optie. Dit moet je vast voldoende inspiratie en locaties opleveren.
Wellicht heb je ook iets aan de verschillende Testcases hier op GoT. Er zijn hier vast wel een paar waarin Rome centraal staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Allen bedankt voor input! Erg handige tips, heb er echt wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Armada
Heb je zelf al een lijstje van wat je wilt zien?
Misschien als je wat interesses aangeeft weet iemand nog een mooie plek voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:43
GeoCachen is misschien ook een idee. Ik weet niet of het bekend is, maar bij GeoCachen worden 'schatten' overal ter wereld verstopt en die kun je dan door middel van GPS-coordinaten gaan zoeken. Aangezien die 'schatten' meestal door locals worden geplaatst, leiden de wandelingen (eventueel met puzzels onderweg) vaak langs leuke, minder bekende bezienswaardigheden. En als de persoon er wat moeite in heeft gestoken, staat er nog een hoop achtergrond-informatie bij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
@nossie: Ik moet bekennen dat ik nog geen idee heb. De echte toeristenattracties is meer iets dat mijn stiefmoeder weet, dus daar kom ik wel terecht. Wat mij erg mooi lijkt is een locatie die een beetje dat pitoreske uitstraalt. Het 'echte' Rome dus.

@maikel: Zou ik niet zo 1-2-3 aan gedacht hebben, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

Armada. schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:13:
@nossie: Ik moet bekennen dat ik nog geen idee heb. De echte toeristenattracties is meer iets dat mijn stiefmoeder weet, dus daar kom ik wel terecht. Wat mij erg mooi lijkt is een locatie die een beetje dat pitoreske uitstraalt. Het 'echte' Rome dus.

@maikel: Zou ik niet zo 1-2-3 aan gedacht hebben, bedankt. :)
Wat betreft dat pitoreske: Hoe kan een stad als Rome nog pitoresk zijn? Als je het echte Rome vast wilt leggen, dan kom je juist uit bij het toeristische Rome, naar mijn idee. Leg dan juist vast hoe toeristisch het is.

Wil je echt pitoresk, dan moet je naar de kleine dorpjes buiten Rome of andere grote stad.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
RoyBijster schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:03:
[...]

Wat betreft dat pitoreske: Hoe kan een stad als Rome nog pitoresk zijn? Als je het echte Rome vast wilt leggen, dan kom je juist uit bij het toeristische Rome, naar mijn idee. Leg dan juist vast hoe toeristisch het is.

Wil je echt pitoresk, dan moet je naar de kleine dorpjes buiten Rome of andere grote stad.
Misschien is mijn beeld van Rome dan wat te romantisch, inderdaad. Ben er zelf verder ook nog nooit geweest, dus tja. :)
Pagina: 1