Toon posts:

Hoe lost men het fileprobleem op?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Poortjes? Extra belasting? Welnee! een puur Natuurkundige oplossing die veel autorijders nog zal bevallen ook:

Ik vergelijk het verstopt raken van wegen met water wat in een buis stroomt.

Als er in een buis X water stroomt, en er komt oppeens een hele hoop bij , gaat dan het water stilstaan (en toeteren) ? Nee! Het zal sneller gaan stromen zodat in dezelfde tijd, dezelfde buisgrootte gewoon meer water vervoerd kan worden.

De fout van de file is dus: Niet stil gaan staan maar keihard gaan racen >:)

zoo daar krijg ik vast een nobelprijs voor

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Gisteren een blaadje kgekregen en daar stond een hele intressante theorie om het probleem op te lossen. Ik ga vanmiddag even de pagina's inscannen en dan laat ik het even weten. Was echt intressant.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Ach het fileprobleem is best op te lossen, maar daar is heeel veel geld voor nodig, en dat heeft onze overheid er niet voor over.

Als eerste moet je gaan kijken naar de flessenhalsen, deze moeten weg.
Iedereen kan nagaan dat als je zomaar van 4 banen 2 banen maakt, dat daar opstoppingen komen. Ook de foute splitsingen moet je aanpakken, daar waar er 4 banen naar 2 x 2 banen gesplitst worden waarvan er 2 naar lutjebroek, en 2 naar Amsterdam. Dat heeft geen zin, 90% zal de banen naar amsterdam moeten hebben.
Daar waar het niet mogelijk is om de snelweg in de breedte uit te breiden, moet je de hoogte in, dit is technisch geen probleem, maar kost weer erg veel centjes.
Tevens moeten we hier eens van dat alles moet klein idee af, in amsterdam heb je enkel baans en soms dubbelbaans wegen lopen, in Barcelona doen ze het goed, 4 baans eenrichtings verkeer, midden in de stad :)

Maar omdat dit allemaal erg veel geld kost is het wachten voorlopig gewoon op Ginger ;)

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

hhmmm
- Iedereen dezelfde snelheid gaan rijden
- Beter en meer openbaar vervoer
- Bevolkingsbeperking
- Thuiswerken
- Video-conferencing

etc etc

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-01 14:37

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Defspace: ik sluit me bij je aan :)

Na WO-II was het al duidelijk dat 2baans snelwegen te krap zouden gaan worden.
De nederlandse regering heeft het rapport waar deze conclusie in stond, naast zich neer gelegd.

In (bijv.) Amerika zijn ze toen al begonnen met meer-baans snelwegen. Zowel in de breedte als eventueel in de hoogte.

En zaken als tolpoorten ed hebben nix te maken met het oplossen van het file-probleem. Maar puur en alleen met het spekken van de staat.

Wat ik alleen nog steeds niet snap is, hoe kan, in een democratie, 1 vrouw iets beslissen waar inho het hele volk tegen is?

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

SympathiekeSok:

Je vergeet ff de capaciteit van de weg... elke bestuurder van elke auto heeft een zekere reactietijd nodig om te reageren als de auto voor hem van snelheid verandert. Daarom moet hij/zij afstand houden van die auto. Aangezien de reactietijd gelijk blijft bij hogere snelheid, moet de bestuurder dus meer afstand houden bij een hogere snelheid. Dus passen er minder auto's op de weg.

Als er nou zoveel auto's op de weg zijn dat er niet voldoende afstand gehouden kan worden, moeten alle bestuurders snelheid minderen om gevaarlijke situaties te voorkomen: Dit doen ze dan ook uit instinct. En als er maar voldoende bestuurders aanweizg zijn heb je dus vanzelf een file. In een file passen er immers veel meer auto's op de weg...

• TlighT
  • Laatst online: 28-05-2025
Imho simpel... computer-gestuurde auto's met sensoren. Als je net van huis bent mag je nog wel zelf sturen, maar zodra de weg wat drukker wordt neemt de computer het over en kun je zelf rustig je krantje lezen of met je laptop naar GOT surfen. Alle auto's staan via de sateliet met elkaar in verbinding en de computer rekent de ideale route en snelheid uit en het ontstaan van files wordt zo veel mogelijk vermeden. En als bonus is het nog veiliger ook en wordt het mileu gespaard.
Het zal waarschijnlijk wel bakken vol geld kosten om alle auto's en wegen uit te rusten, maar dan heb je ook wat.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Files worden gewoon voornamelijk veroorzaakt door die idioten die de hele tijd lopen te zigzaggen als het druk is, mijn advies, stel een inhaalverbod in als het druk is!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-01 14:37

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op zich lijkt het mij wel handig om auto's met een sensor uit te rusten die autmatisch, bij een bepaalde snelheid, een bepaalde minimum afstand tot de voorligger houd.

Je kan dan veilig dichter op je voorganger rijden en zodoende wordt denk ik de doorstroom ook beter. :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• voz
  • Laatst online: 26-01 17:07

voz

De echte kenner

vertragende elementen zoveel mogelijk weghalen.

Extra rijstrook voor vrachtwagens +inhaalverbod voor vrachtwagens.

Strenger controleren op en aanpakken van snelheidsovertredingen op drukke tijden (bedenk zelf maar waarom, hardrijders!)

Pas je snelheid aan, in een file of druk verkeer werkt bumperkleven alleen maar vertragend! Figure it out!

Systeemspecs
PV Installatie

• Defspace

Defspace

Administrator

Op zich lijkt het mij wel handig om auto's met een sensor uit te rusten die autmatisch, bij een bepaalde snelheid, een bepaalde minimum afstand tot de voorligger houd.
Mercedes en nog een paar merken hebben dit systeem al, gaat een erg irritant geluid klinken als je te weinig afstand houd.
Het probleem met alle auto's computeriseren is:
Ten eerste: de invoering, wanneer begin je auto's uit te rusten met dat systeem, en wanneer laat je geen auto's die dat systeem niet hebben niet meer toe op de weg.
Voor een heleboel mensen moet een auto toch zo'n 10-15 jaar mee kunnen, als je dus dat systeem invoert, en je bent iemand die maar 1-3 jaar met een auto doet, heb je al 5 auto's gekocht met dat systeem terwijl je het niet gebruikt hebt.

Ten tweede:
Wat gebeurt er als de hoofdcomputers uit vallen, of als je transponder(sateliet systeem) het niet doet.

Ten derde:
Kostenpost, het kost nogal wat om een heleboel satelieten de lucht in te sturen voor een snelweg. Daarbij zullen de snelwegen moeten worden aangepast (ook erg veel geld).
Je zal het namelijk met satelieten moeten doen wil je een systeem hebben wat het bij elk weer type doet.

Maar er is hoop, ze zijn druk met de ontwikkelingen bezig.

Maar ook bij de invoering zitten grote problemen, omdat je de mensen hun vrijheid wegneemt, sommigen (/me included) vinden het erg leuk om te rijden, als je alleen je auto instapt en zegt waar je heen wil, en gaan GoT'ten, dan is daar ook niet veel meer aan.

Verwijderd

...

Verwijderd

Je moet gebruik maken van het begrip wegcapaciteit. Het aantal auto's dat een weg per tijdseenheid aankan.

We gaan uit van een afstand tussen de auto's van 2 seconden.

wegcapaciteit = snelheid / afstand

afstand = 2 seconden * snelheid

wegcapaciteit = snelheid / (2*snelheid) = 0,5

Hieruit blijkt dat een weg, ongeacht de snelheid nooit meer dan 0,5 auto per seconde per rijbaan aankan.

Over een 4 baans snelweg zullen dus in een uur tijd nooit meer dan 7200 auto's kunnen.

Het kan hooguit iets verhoogt worden door de onderlinge afstand te verkleinen (minder dan 2 seconden), maar dit is gevaarlijk en dus geen structurele oplossing.

De enige oplossing is minder verkeer of meer wegen.

Toelichting:

wegcapaciteit = snelheid / afstand

Wanneer de auto's 20 m/s rijden en hun onderlinge afstand is 40 m (lengte auto's verwaarloosd) dan zullen er elke (20/40=) 0,5 auto's per seconde passeren.

afstand = 2 seconden * snelheid

Volgens de voorlichtingsreclame is dit de veilige afstand.

Ik dacht dat ik hier toch wel de nobelprijs voor verdiend had. :)

Verwijderd

De enige oplossing tot het laten verdwijnen van spitsfiles: iedereen die een vaste werkplek heeft, laten werken binnen fietsafstand. Met de huidige arbeidsmarkt moet het mogelijk zijn dat iedereen in zijn eigen regio werk zoekt en vindt. Gevolg: neem de fiets of het OV in de grote steden en files in de spits behoren tot de verleden tijd.
20 jaar geleden ging het immers ook zo :+, dus waarom nu niet?

Als aanvulling/verbetering op het bovenstaande systeem: gevarieerde werktijden, met name in de Randstad.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De enige oplossing is dat iedereen gaat motor-rijden.

• Bulldog
  • Niet online
Zoals beloofd is hier het gescande artikel. Het artikel heb ik gescand uit een magazine wat ik deze week binnen kreeg. Er word een oplossing aangedragen voor het oplossen van het file probleem, en vind het opzich een intressante oplossing. (Het idee helemaal uitgewerkt om niet in de breedtje wegen bij te bouwen, maar in de hoogte. Dus nieuwe wegen boven de bestaande wegen aanleggen) Maar denk niet dat het alle file problemen zal oplossen. Want met dit systeem krijg je de keuze: wil je in de file staan of niet. Buiten dat is het toch een zeer intressant artikel om even door te lezen:)
Afbeeldingslocatie: http://www.safetyfirst.demon.nl/tweakers/gif/autoweg1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.safetyfirst.demon.nl/tweakers/gif/autoweg2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.safetyfirst.demon.nl/tweakers/gif/autoweg3.jpg
Copyright: Magazine Autodesk® Jaargang 5, nr 1, februari, maart, april 2001

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 16:42 schreef Lollige_smurf het volgende:
De enige oplossing tot het laten verdwijnen van spitsfiles: iedereen die een vaste werkplek heeft, laten werken binnen fietsafstand. Met de huidige arbeidsmarkt moet het mogelijk zijn dat iedereen in zijn eigen regio werk zoekt en vindt. Gevolg: neem de fiets of het OV in de grote steden en files in de spits behoren tot de verleden tijd.
20 jaar geleden ging het immers ook zo :+, dus waarom nu niet?

Als aanvulling/verbetering op het bovenstaande systeem: gevarieerde werktijden, met name in de Randstad.
De overheid heeft juist gestimuleerd om in zogenaamde groeikernen te gaan wonen. Kleinre steden om de grote stad heen. Werken in de grote stad en wonnen in de substad. Dit heeft alle files veroorzaakt. Niet iedereen kan zo maar terug.

Bovendien is de verkeersdrukte nu ongergelijkbaar met 20 jaar terug.

Verwijderd

Waarom moeten die achtelijk grote palen bij een oprit staan? Lijkt me erg duur en volkomen overbodig.

• Defspace

Defspace

Administrator

Waarom moeten die achtelijk grote palen bij een oprit staan? Lijkt me erg duur en volkomen overbodig.
Dit is alleen maar ter illustratie, in het echt moeten ze om de honderd meter :)

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 09 maart 2001 17:58 schreef Apoc2 het volgende:
dat staat leuk

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 17:54 schreef Apoc2 het volgende:

[..]

De overheid heeft juist gestimuleerd om in zogenaamde groeikernen te gaan wonen. Kleinre steden om de grote stad heen. Werken in de grote stad en wonnen in de substad. Dit heeft alle files veroorzaakt. Niet iedereen kan zo maar terug.
Ik geloof niet dat dát de files veroorzaakt. Maar over welke files hebben we het eigenlijk? Die dagelijkse file bij knooppunt Everdingen of die voor het verkeerslicht?

Het idee van groeikern is idd goed, mits het ook als zodanig wordt benut. Helaas bewijst de praktijk dat het anders is.

Verwijderd

Het probleem is dat de capaciteit van de wegen niet optimaal benut wordt.
Imho simpel... computer-gestuurde auto's met sensoren.
Dat is inderdaad de oplossing, omdat alleen een geautomatiseerd systeem optimaal gebruik kan maken van de capaciteit.

Er was trouwens vorige week een tv-programma waarin ze verschillende mannieren van individueel, geautomatiseerd vervoer lieten zien.
Daar zaten hele goede bij. Maar het bouwen van zulk soort systemen kost natuurlijk veel geld en de politiek heeft nu eenmaal geen toekomstvisie als het op dit soort zaken aankomt |:(

Verwijderd

Pas je snelheid aan, in een file of druk verkeer werkt bumperkleven alleen maar vertragend! Figure it out!
Veel mensen schijnen zulk soort simpele dingen niet te willen/kunnen bevatten. Ze blijven asociaal gedrag vertonen omdat ze denken dat ze dan sneller zijn ofzo, maar ze hebben gewoon niet door dat het (zeker voor het geheel) gewoon niet zo werkt. Alleen zullen er altijd wel van zulk soort aso's blijven. :(

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 22:36 schreef el_marcianito het volgende:

[..]

Veel mensen schijnen zulk soort simpele dingen niet te willen/kunnen bevatten. Ze blijven asociaal gedrag vertonen omdat ze denken dat ze dan sneller zijn ofzo, maar ze hebben gewoon niet door dat het (zeker voor het geheel) gewoon niet zo werkt. Alleen zullen er altijd wel van zulk soort aso's blijven. :(
Bumperkleven is gewoon levensgevaarlijk en a-sociaal. Maar ik zie niet in waarom het de dagelijkse files zou veroorzaken (afgezien van verhoofgde kans op ongeluk).

• voz
  • Laatst online: 26-01 17:07

voz

De echte kenner

Bumperklevers dwingen overig verkeer tot afremmen. Als er een bumperklever achter je zit:
1. Je trekt je er niets van aan.->dat doen niet veel mensen
2. Je gaat op de rem. ->vertraging
3. Je moet je tussen het langzamere verkeer inwurmen om daarna daar weer tussenuit te gaan.->dubbele vertraging

Snappie?

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

Als iedereen nou effe flink doorrijd. en niet gaat stoppen om te kijken of er vliegtuigen langs komen of als er al een ongeluk is gebeurd en dan nog effe gaat staan kijken dan ontstaan er files. dus gewoon zo snel mogelijk door rijden.
:9

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
-stoppen met de voortgaande afbraak van het OV
-doorrekenen van de (maatschappelijke) kosten in de gebruikskosten van het gekozen vervoermiddel (en de opbrengsten daarvan gebruiken om de schade te beperken)
-Het probleem van de files niet meer als "emotioneel" probleem beschouwen, maar gewoon een kosten-baten analyse als basis voor verdere investeringen in infrastructuur laten dienen:
De economische kosten van files zijn te klein om grote investeringen voor nieuwe wegen te rechtvaardigen.

Dit leidt tot beter OV, en meer mensen die na denken over hun manier van vervoer ipv hersenloos in de auto te stappen..

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:18

Lordy79

Vastberaden

Het probleem van de files niet meer als "emotioneel" probleem beschouwen
Dat is het probleem! Zelfs als het OV gratis zou zijn, zou ik mijn auto pakken om 60km te rijden omdat het sneller is, omdat het comfortabeler is, omdat ik graag autorijd en muziek luister in de auto en omdat ik geen zin heb in zeikende kinderen (sorry!) in de trein.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

- Bedrijven laten betalen voor vrachtverkeer, lease auto's e.d. en van dat geld meer asfalt uitsmeren.

- geld pompen in OV en vervolgens de reiskosten vergoeding alleen laten uitkeren aan mensen die van het OV gebruik maken. (Op die manier mag je nog steeds met de auto naar je werk maar er is een goedkoper alternatief i.p.v. duurder)

- Alle vrachtverkeer verhuizen naar 's nachts. Op die manier creeer je ook nog eens een stuk verplichte verschuiving van de werktijden want ze moeten ook nog gelost/geladen worden.

Verwijderd

Hoe ontstaat een file eigenlijk?
Als je het goed bekijkt, kunnen files niet ontstaan, als er continu gereden wordt. Uren lang stilstaan kan toch eigenlijk niet??
Het probleem zit hem in ongelukken en mensen die te langzaam gaan rijden. (Hier boven is wel ergens gezegd dat de snelheid niet uitmaakt, maar als er met een snelheid van 35 km/h gereden (denk aan tractor) wordt over een eenbaansweg met stoplichten, heb je toch snel een file).

ProbleemP: voorkomen van ongelukken en andere opstalkels bij de drukke tijden (spits). Ik zelf begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom tijdens de spits de brug open moet. Het is scheepsvaart verkeer, dit staat eigenlijk niet op tijd -> bedoel ik mee het kan wel leven wachten.

Onze minister is trouwens wel grappig (van verkeer en waterstaat heh :)) die bedenkt maar zo even de vluchtstrook te gaan gebruiken als extra rijbaan (die is slim, vooral bij ongelukken in de spits, kan de gewonde lekker snel en makkelijk afgevoerd worden :().

Oh ja intelligentere stoplichten, zodat niet stoplichten op groen springen voor banen waar geen auto's voor staan te wachten, opzich wordt dit al wel toegepast. Maar ik denk toch dat er een aantal mensen bij moeten zitten en het hele zootje in de gaten moeten houden, of de software moet eens aan gepast worden (lees verbeterd worden), want echt goed is iets anders.

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
Je kan de snelheden aanpassen, je kan de capaciteit veranderen... maar da's allemaal uitstel van executie.

Waardoor ontstaat een file?
Doordat er teveel mensen zichzelf moeten vervoeren over dezelfde route.

Oplossing lijkt me simpel: mensen moeten dichter bij hun werk gaan wonen.

Heb ik zelf ook gedaan: ik woonde in Hellevoetsluis en deed er iedere dag een uur heen en een uur terug over naar m'n werk in Rotterdam. En met de bus, want dat ging tenminste nog een kwartier sneller dan met de auto.

Ik ben toen dichter bij gaan wonen, want het was niet meer te doen. Nu woon ik dus in Rotterdam en ik doe er met OV (of op m'n skates ;)) nog 35 minuten over, van voordeur tot bureaustoel (of terug).
Op de fiets zelfs maar maar 20 minuten.
Met de auto een bijna 3 kwartier in de spits en 15 minuten midden op de dag. Maar de auto moet ik parkeren: parkeerkosten.

Kortom: ga gewoon dichter bij je werk wonen.

Overigens wel grappig: de mensen die op de file schelden, staan er zelf in en zijn daarmee zelf ook oorzaak van de file. :9

grtz.
AxiMaxi

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
(Op die manier mag je nog steeds met de auto naar je werk maar er is een goedkoper alternatief i.p.v. duurder)
? Het OV is altijd goedkoper dan de auto geweest...dus de prijs van het OV is niet het probleem.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 04:38 schreef blouweKip het volgende:

[..]

? Het OV is altijd goedkoper dan de auto geweest...dus de prijs van het OV is niet het probleem.
Nee dat is de NS, laat het maar aan hun over om zelfs het simpelste ritje
te verkloten!! |:(

NS Rules!!

Ik kan wel 10 boeken volschrijven met wat ik allemaal meegemaakt heb in de trein. Stelletje sukkels daar. Deze week was het ook weer raak hoor, gaan ze een boom om zagen, bedenken ze niet ff van te voren welke kant ze hem op gaan laten vallen. En waar laten ze hem dan op vallen :?, op een ijzeren staaf die boven een gasleiding in de grond staat... |:(|:(|:(

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op Friday 09 March 2001 11:04 schreef SympathiekeSok het volgende:

Ik vergelijk het verstopt raken van wegen met water wat in een buis stroomt.

Als er in een buis X water stroomt, en er komt oppeens een hele hoop bij , gaat dan het water stilstaan (en toeteren) ? Nee! Het zal sneller gaan stromen zodat in dezelfde tijd, dezelfde buisgrootte gewoon meer water vervoerd kan worden.
Helaas heeft daar al iemand aan gerekenend. Ene meneer Reynolds. Die heeft aangeoond dat als je de waterdruk als maar verhoogt, dat het inderdaad steeds sneller gaat. Maar dan plotseling gaat het zelfs moeilijker. De stroming is turbulent geworden. Het water stroomt niet meer door de buis, maar kolkt er door heen. En het vervelende is dan dat als je de druk weer laat zakken dat het niet over gaat. Je moet een heel eind terug voordat het weer laminair wordt. Iedere vloeistof en gas in stroming heeft zijn Reynoldsgetal.

http://www.nijstad.com/vragen/natuurkunde/stroming/stroming.html

Als dat getal boven de 4000 is, is het altijd turbulent en moeizaam. Is het onder de 2000 dan is het laminair en makkelijk.

Zit je op 3000 dan weet je het niet zeker. Maar als je dan bv een klap tegen de buis geeft wordt het turbulent en neemt de weerstand toe. Je moet dan helemaal terug naar 2000 om het weer kwijt te raken.

Files lijken inderdaad op water. Als de weg capaciteit bv 3000 auto's is dan gaat het prima als er 2995 auto's over rijden. Als er echter eentje even snelheid verliest omdat zijn GSM gaat dan ontstaat er direkt een ketting reactie en staat de zaak stil. Pas nadat het aanbod dan tot bv 2000 is gezakt, komt de zaak weer op gang.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

- Bellen in auto taboe, ook geen karkit, je kan geen gesprek voeren en tegelijkertijd geconcentreerd rijden, dan ga je maar ff bij een tankstation staan
- bumperklevens opzouten, als je afstand houd in een file komt er meteen weer een boerenlul die vind dat ie er wel tussen past
- ramptoeristen -> oprotten, ja er ligt een auto in de berm, ja er staat politie bij, gewoon doorrijden.
- NEE de weg wordt niet smaller als er een brug / tunnel / betonnen vangrail komt, dus je hoeft ook niet van 130 op de linkerbaan inenen 90 te gaan rijden
- in de ankers als er mensen invoegen -> nee als je afstand had gehouden had je neit in de ankers gehoeven, en als je weet dat er een auto's invoegen, kan je geleidelijk al snelheid afnemen, hoef je ook niet in de ankers
- Inovoegen op de snelweg waar mensne 100 - 120 rijden doe je niet met 70, maar met ongeveer gelijke snelheid, en nee, je hoeft niet METEEN de snelweg op, er is een invoegstrook, die je mag benutten, tuurlijk als je kan gaan, dan ga je zo snel mogelijk,maar het is niet erg als je de hele invoegstrook gebruitk

zo mijn gal is weer gespuwd, thank god it's friday, vanavond lekker naar de film en dan de lekker vanacht nog een clanwar

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
oeps, computergestuurde auto's stonden er al.

oh ja bij een onderzoek in italie gebruikten ze daarvoor wel linux, krijg je tenminste geen bsod midden onder het rijden. >:)

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• Whaletyr
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

Whaletyr

Spliff

heel simpel, bij elke file de 10e auto verminderen totdat er nergens meer files staan...

Tevens verbeterde doorstroom en afvoer van auto's....

Zij wiens auto vernietigd wordt krijgen natuurlijk een fiets of treinabonement.

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

Verwijderd

oink oink..

Verwijderd

Bumperkleven is gewoon levensgevaarlijk en a-sociaal. Maar ik zie niet in waarom het de dagelijkse files zou veroorzaken (afgezien van verhoofgde kans op ongeluk).
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar ze hebben wel eens tests gedaan en daar kwam uit dat de doorstroomsnelheid het hoogst was als iedereen zich gewoon braaf aan de regels hield.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 16 maart 2001 23:25 schreef el_marcianito het volgende:
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar ze hebben wel eens tests gedaan en daar kwam uit dat de doorstroomsnelheid het hoogst was als iedereen zich gewoon braaf aan de regels hield.
Klopt en het gaat het beste als je iets van 70-80 rijdt. Een uur lang 80 rijden is veel sneller dan 5 minuten 100, 5 minuten 50 en dan weer 5 minuten 120 om daarna weer even te moeten stoppen. Het optrekken en afremmen veroorzaakt de problemen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

;( Heb nog geen rijbewijs...

Verwijderd

Een oplossing is inderdaad dubbeldeks te gaan rijden. Maar de vraag is waarom die vetragingen onstaam en ook WAAR? Waar... is toch meestal bij een oprit, omdat je van die knakkers (en knakkerretjes) hebt die met 80 min km/u een beetje in het verkeer dat 100 gaat in te wurmen. En op zich zou dat geen kwaad hoeven kunnen, ware het niet dat vlak na de ene oprit een volgende oprit op nog geen 5 km ligt. En laat daar nou precies hetzelfde gebeuren...... Enfin... je volet al waar ik naartoe wil.... De dichtheid van het aantal op/afritten moet gewoon drastisch naar beneden. En vervolgens een soort paralelbanen maken waarmee je op iets kortere afstanden kunt gaan rijden.

En nu zullen wel een aantal van u zeggen:"Maar dan verplaatsen we het file probleem van de rijksweg naar de bijwegen"... Ik denk het niet, als je maar op de bijwegen een snelheidsbeperking invoerd van max 80-90 km/u. Iig hebben de mensen die toch al niet zo snel (eigenlijk) de rijksweg op durven, omdat ze maar 80 min rijden tegen het begin van de spits een keuze geeft om op een paralel baan waar je niet zo hard mag rijden te gaan cruisen.

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik denk dat er meerder factoren zijn:
- Inhaalverbod voor vrachtwagens
- Het duitse puntensysteem gaan hanteren. Als je te vaak een overtreding maakt, ben je je rijbewijs kwijt. Tevens is de 130km/u regel ook heel erg goed (ben je in D. niet meer verzekerd).
- Extra banen is ook een optie
- Mensen beter leren hoe ze met drukke situaties om moeten gaan (niet van baan veranderen tijdens file etc). Hier schort het heel vaak aan.

Dichter bij je werk gaan wonen geldt dus niet voor iedereen. Ik ben gedetacheerd bij verschillende klanten (tijdelijk) en dan kun je dus no-way bij mijn werk gaan wonen (dat verandert ieder half / heel jaar).

BannieMove

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

- Inhaalverbod voor vrachtwagens
Dit is er al voor de spits, maar het is lang niet genoeg, er blijven files ontstaan
[/quote]- Het duitse puntensysteem gaan hanteren. Als je te vaak een overtreding maakt, ben je je rijbewijs kwijt. Tevens is de 130km/u regel ook heel erg goed (ben je in D. niet meer verzekerd).[/quote]
Ik weet niet of het zo'n nut heeft om strenger te gaan straffen.. Al ligt het rijbewijs voor veel mensen toch gevoeliger dan een geldboete, zeker voor mensen die toch geld genoeg hebben.
- Extra banen is ook een optie
Voordat dit echt iets oplevert heb je wel zoooo veel extra banen nodig.. Bovendien levert de aanleg een hoop extra vertraging op (tijdelijk minder banen, versmallingen) en de ruimte moet er ook maar zijn.
- Mensen beter leren hoe ze met drukke situaties om moeten gaan (niet van baan veranderen tijdens file etc). Hier schort het heel vaak aan.
Het zal zeker helpen als iedereen zich netjes gedraagt, alleen zul je helaas altijd wel aso's houden.
Pagina: 1