Problemen met microSD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:08
Ik heb sinds vandaag wat gekke probleempjes met mijn microSD kaart die ik in mijn Blackberry gebruik. Hij zat oorspronkelijk in mijn oude Nokia 5800.

Het eerste wat me opviel is de snelheid van het syncen van mijn Blackberry met mijn iTunes music library. Die was in het begin erg hoog, per seconde werden er zeker 2 liedjes overgepompt, terwijl dat nu gemiddeld 2 secondes per liedje is. Toch een groot verschil!
Daarnaast valt het me op dat wanneer ik de properties van dit kaartje in Windows opvraag, dat het zeker een seconde of 5 duurt voordat ik de properties te zien krijg. Dit was eerder niet het geval als ik het me goed herinner.
Als laatste kreeg ik nog een melding op mijn Blackberry dat er problemen zijn met mijn kaartje en hij vroeg me daarom of ik het zou willen repareren. Ik op ja geklikt, maar het duurde echt enorm lang voordat dit klaar was.

Heb het kaartje al een aantal keren geformateert, zowel op mijn Blackberry als binnen Windows, binnen Windows ook verschillende clustergroottes geprobeerd, maar ik bemerkte dat bij 4KB het niet lekker werkte (er kon niks overgepomt worden, maar ik kreeg geen foutmelding), dus maar op de standaard 32KB gelaten, zoals de Blackberry het ook formateert. Dit heeft echter niets geholpen.

Zijn dit symptomen van een kapotte kaart of is er nog iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
Flashgeheugen wordt altijd langzamer naarmate de levensduur, kijk maar naar ssd's. Een format is niet genoeg om dat te verbeteren. Je zou eens een low level format kunnen doen. Anders wordt het inderdaad een nieuwe halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10-2024
Probeer is een keer met een ander kaartje, heb je toch al een idee of het aan je kaartje ligt of aan je blackberry.
Hoe lang heb je het kaartje overigens al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ja, dat gaat lastig worden, ik heb namelijk nergens een ander kaartje liggen..
Zat er idd ook aan te denken dat het mss wel aan mijn Blackberry ligt, maarja.. echt zeker weten kan ik dat natuurlijk niet. Hij werkt namelijk nog even soepel als daarvoor. Het kaartje is wel een jaartje oud volgens mij, maar ik heb er nooit echt veel naar geschreven.
Mr Alfabet schreef op maandag 12 april 2010 @ 02:09:
Flashgeheugen wordt altijd langzamer naarmate de levensduur, kijk maar naar ssd's. Een format is niet genoeg om dat te verbeteren. Je zou eens een low level format kunnen doen. Anders wordt het inderdaad een nieuwe halen.
Hm, daar had ik nog niet aan gedacht.
Maar dat langzamer worden gaat dan toch geleidelijk of zit ik hier helemaal fout?
Want het was bij mij echt van de ene op de andere dag.
Vind het nogal een groot verschil in snelheid, hij is zeker meer dan de helft langzamer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Persoonlijk zou ik niet gaan modderen en voor 5 euro ofzo een nieuw 2Gb kaartje halen.
Kan je de oude eventueel nog opsturen voor garantie.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
Inderdaad, 8GB kost zelfs geen 20 euro meer. Het is in ieder geval geen normale slijtage dan want ik heb mijn kaartje al langer en elke week schrijf/lees ik behoorlijk wat zonder merkbaar snelheidsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Hm, jammer maar helaas, dan is deze dus afgeschreven.. Gelukkig werkt ie nog wel oké, alleen dat overpompen van data duurt zo verschrikkelijk lang..
Een dezer dagen krijg ik een nieuw kaartje binnen, hopelijk gaat die langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:03:
Een dezer dagen krijg ik een nieuw kaartje binnen, hopelijk gaat die langer mee.
Zolang je hem niet helemaal vol zet (max 75-80%) zal hij snel blijven, maar als je hem vanaf de eerste dag 95% - 100% vol zet is het gelijk weer gedaan met je snelheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Is het serieus een probleem om je kaartje vol te plempen? :?
Ik wist het van SSD's, maar zodra je die weer leeg hebt, is ie weer even snel als eerst. Bij zo'n microSD zit je dus met een blijvende snelheidsverlaging?

Daarnaast heb ik dit kaartje nooit helemaal volgeplempt, had altijd minimaal 1GB vrije ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
Ik heb daar geen last van hoor en de mijne staat altijd propvol.
Pagina: 1