Toon posts:

Probleem bekabeling Home cinema set Pioneer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een set van Pioneer XV-DV222, Top systeem, maar... Onlangs ben ik verhuist en heb bij de nieuwbouw nieuw (beter) speakerdraad mee laten trekken, de bedrading van Pioneer is tamelijk kort.. Geen probleem zou je denken tot het moment dat ik er achter kwam dat ik de "oude"bedrading niet kon `koppelen` met de nieuwe (heb echt alles probeerd). Dit is namelijk nodig omdat de bedrading door middel van een speciaal "stekkertje" in de XV-DV222 moet worden geplugt.. Je raadt het al, dit stekkertje is nergens te krijgen... :?

Er komt nu een giga ruis uit 1 van de speakers en uit de andere komt in zijn geheel geen geluid. Niet echt de ideale situatie dus..
Heeft iemand hier ook al eens mee te maken gehad en hoe heb je dit opgelost???

Ondertussen ben ik ten einde raad en druk doende om een nieuwe set uit te zoeken waarbij de bedrading eenvoudig in de achterzijde van de hc-set kan worden gestopt. Ik heb al gezien dat JVC (TH-G31) hieraan gedacht heeft (mooi setje dacht ik zo), maar is iemand bekend met deze of met andere sets waar je de speakerdraad zonder stekkertjes kan inpluggen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 11:15

FeaR

In GoT we trust

Je had op zich best verder kunnen gaan in je oude topic: Verbinden verschillende soorten speakerdraad. Als je daar je vorderingen in post schiet dat topic gewoon weer omhoog en weer in de lijst met actieve topics.

Maar aan de kant van de set is er dus sprake van een speciale stekker. Maar hoe zit het met de andere kant, dus aan de kant van de speakers? Soms is het daar wel gewoon een mechanisme met klemmetjes.

Op GoT zijn redelijk wat topics te vinden betreffende het verlengen van speakerkabel bij dit soort kant en klare setjes. Veelal is gewoon de oplossing er een stuk speakerdraad tussen te solderen, krimpkousje er om heen en je ziet er niets meer van. Klankverschil of mindere geluidskwaliteit is met dit soort setjes toch te verwaarlozen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Zooooo was ik ff vergeten dat ik dit al eerder heb gevraagd...
Heb ondertussen alles al geprobeerd (plugjes, kroonsteentjes, solderen en.. als laatste middel Pioneer gebeld) helaas geen succes..

A-d zijde van de set zit ´t met een stekkertje vast a-d zijde van de speaker is het eenvoudig.. draadjes erin steken en klaar is kees...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 11:15

FeaR

In GoT we trust

Wel apart dat het bij jou niet werkt en bij (velen) anderen wel. Je zou aan de kant van de speaker (dus waar je alleen draad hebt en geen stekkertjes) zonder enig probleem een stuk nieuw speakerdraad moeten kunnen solderen....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:32

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:54:
[...]
Er komt nu een giga ruis uit 1 van de speakers en uit de andere komt in zijn geheel geen geluid. Niet echt de ideale situatie dus..
Heeft iemand hier ook al eens mee te maken gehad en hoe heb je dit opgelost???
[...]
Heeft die set actieve speakers? Zo nee, dan kan ruis nooit ontstaan in de bekabeling tussen versterker en passieve speaker. In dat geval ben ik bang dat je je versterker hebt beschadigd bij je experimenten om de kabels te verlengen...

Wat gebeurd er als je de speakers op de originele manier weer aansluit?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties... Binnenkort ben ik van dit probleem af, de lokale elektro-boer kon er ook niks mee aan.. Heb daarom besloten om over te stappen op de JVC TH-G31... Het "schijnt" een leuk setje te zijn.
Pagina: 1