[Philips Matchline] Wit vierkant links onder in beeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bong_Marley
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-01 17:04
Onlangs een Philips Matchline gekocht via marktplaats. Een prima oude beeldbuis waar niks mee was. Toen ik afgelopen week terugkwam van een reis naar Schotland, zag ik het volgende in het beeld staan:

http://img62.imageshack.us/img62/9702/11042010258.jpg

Ik heb helaas geen originele afstandbediening of handleiding (ben redelijk bekend met Philips beeldbuizen). Heb gezocht naar oplossingen (er is geen knopje meer op de de afstandbediening waarvan ik niet weet wat het doet) maar zonder resultaat. De vraag is dan hoe ik dit wit vierkant zonder hoeken en met streep :P eruit krijg? De tv is trouwens verbonden via S-video met mijn desktop en via SCART met mijn DVB-T (KPN Digitenne).

[ Voor 25% gewijzigd door Bong_Marley op 11-04-2010 21:30 ]

May the wind always be at your back and the sun upon your face. And may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit eens gelijksoortige ervaringen gehad met een Aristona (= Philips) deze TV had ik een paar weken niet meer aangehad en toen ik 'm weer aanzette bleef het beeld zwart. De oorzaak was dat de backup condensator of accu de gegevens niet meer had opgeslagen en dat ik de TV helemaal opnieuw moest instellen om 'm weer tot leven te wekken. De kans is groot dat bij jou TV de backup verloren is gegaan (meestal een mini accu of condensator) waardoor je de hele Tv weer opnieuw komt te instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bong_Marley
De tv werkt verder prima. S-video en DVB-T geven normaal beeld, behalve dan dat het witte vierkant blijft staan.

May the wind always be at your back and the sun upon your face. And may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het ziet eruit als een ondertiteling icoontje. Hij geeft dit dus altijd weer, ook bij analoge tv-signalen? Sommige tv's hebben zo'n 16:9-stand waarbij ondertiteling niet buiten beeld valt (die werd vroeger bij letterbox signalen wel 's in de zwarte balken gezet), kan het ook niet zoiets stoms zijn? Wel raar, want een beeldverhouding hoeft hij niet de hele tijd weer te geven :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bong_Marley
Het icoontje staat ten alle tijde in beeld! Mijn eerste gedachte was ook dat dit voor ondertiteling stond. Ik heb deze uitgeschakeld via de afstandsbedieningen (zowel voor de tv zelf als voor KPN Digitenne), maar helaas zonder enig effect.

[ Voor 21% gewijzigd door Bong_Marley op 12-04-2010 14:44 ]