Toon posts:

Samsung 2494hm of Dell G2410H

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt een nieuwe monitor aan te schaffen.

Ik heb eerder een Samsung 2494HM gehad, maar hier heb ik veel gezeur met de support mee gehad en deze is dus al weer een tijdje weg.

Nu is mijn oog gevallen op de Dell G2410H. Lijkt mijn een goede monitor en is voor mij maar 15 euro duurder dan de Samsung (ik kan hem zakelijk bestellen). Nu val ik over 2 dingen dat zijn de helderheid deze bedraagt bij de Samsung 300 cd/m2 en bij de Dell 250 cd/m2. Verder het ontbreken van een HDMI ingang op de Dell, maar de DVI ingang is eigenlijk vergelijbaar, alleen zonder geluid en dat heb ik toch niet nodig, dus daar moet ik me denk ik niet zo druk over maken?

Wat is jullie advies

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Helderheid maakt echt niet uit, t zou me verbazen als de Samsung ook daadwerkelijk 300 cd/m2 haalt.
250 is echt meer dan genoeg, ik heb 17"-ers van 200 cd/m2 gehad die ik nog steeds onder 50% brightness moest hebben anders werd je verblind.

En geluid over HDMI is alleen handig voor DTS-HD, 5.1, 7.1 enzo.
Niet iets wat je uit je monitorspeakertjes wilt laten komen dus.

Ik zou dus voor de Dell gaan.

Edit: dacht dat je geluid juist wel belangrijk vond. Maar ook als dat niet zo is, met die brightness van 250 kun je prima werken hoor.

[ Voor 16% gewijzigd door lolcode op 11-04-2010 15:36 ]

Verwijderd

lolcode schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:35:
Helderheid maakt echt niet uit, t zou me verbazen als de Samsung ook daadwerkelijk 300 cd/m2 haalt.
250 is echt meer dan genoeg, ik heb 17"-ers van 200 cd/m2 gehad die ik nog steeds onder 50% brightness moest hebben anders werd je verblind.
idem, mij laptop haalt 300 cd/m, en als je die op max zet krijg je meteen vlekken voor je ogen...
250 cd/m is echt zat.

Verwijderd

Topicstarter
De Samsung haalt 290 helderheid volgens hardware.info test, kan me eigenlijk niet meer voor de geest halen of ik de helderheid op max had staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ga hem overigens vooral gebruiken om te gamen.

Verwijderd

Topicstarter
lolcode schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:35:

En geluid over HDMI is alleen handig voor DTS-HD, 5.1, 7.1 enzo.
Niet iets wat je uit je monitorspeakertjes wilt laten komen dus.

Ik zou dus voor de Dell gaan.

Edit: dacht dat je geluid juist wel belangrijk vond. Maar ook als dat niet zo is, met die brightness van 250 kun je prima werken hoor.
Waarom voor de Dell gaan, Dell heeft een beter beeldkwaliteit over het algemeen? Ze zijn in ieder geval wel duurzaam ik heb nu al 7 jaar een Dell monitor en die werkt nog steeds!
Pagina: 1