Toon posts:

Beeld PC - TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag Tweakers.net,

Ik heb een vraag m.b.t. het volgende:

Ik heb hier een vrij oude pc staan,met de volgende videokaart:

Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/2186/bild3011.th.jpg

Zoals u ziet, de volgende uitgangen:

DVI, S-Video en VGA.

Tevens de volgende televisie:

Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/405/bild3013.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img697.imageshack.us/img697/3249/bild3016.th.jpg

Ingangen: S-Video, SCART en Composiet video (geel).

Nu wil ik mijn beeld van de pc op de televisie bekijken (het bekijken van films etc.).

Wat raadt u mij aan als beste oplossing?

Vriendelijk groetend,

Arbox

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:12

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:21:
uitgangen: DVI, S-Video en VGA.

Ingangen: S-Video, SCART en Composiet video (geel).
Valt weinig over te twijfelen lijkt me? S-video ligt behoorlijk voor de hand ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:23:
[...]

Valt weinig over te twijfelen lijkt me? S-video ligt behoorlijk voor de hand ;)
haha dat was inderdaad ook mijn eerste gok, maar hoe zit het met de kwaliteit van het beeld? Is S-Video - S-video de beste optie, of is DVI - RCA een betere optie?

Vriendelijk groetend

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

DVI is digitaal. Er zitten vaak nog wel een paar analoge pinnen tussen, maar dat is dan hetzelfde als meteen VGA gebruiken.

VGA op composiet aansluiten kan alleen met een verloopkastje en is lelijker dan gewoon S-video. SCART biedt ook geen voordeel: je kunt adapters kopen om S-video op SCART aan te sluiten, maar dat levert hetzelfde op als direct S-video gebruiken :)

Wil je echt betere beeldkwaliteit dan S-video, dan zul je een modernere tv moeten kopen met bijvoorbeeld HDMI ingangen.

Voor meer informatie wil ik je doorwijzen naar De grote tv-out FAQ

Dat topic is dan wel uit 2002, maar de aansluitingen waaruit jij kan kiezen stammen ook uit die tijd, dus dat is geen probleem.

[ Voor 22% gewijzigd door Gizz op 11-04-2010 15:32 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01 13:23
Een S-Video kabel is de makkelijkste en het meest voor de hand liggende oplossing. Maar het geluid gaat niet mee over de S-Video kabel, dus zou je nog bv. computerspeakers naast je tv moeten zetten.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De tv heeft gewoon twee female tulpjes voor geluid (zie foto's). Dus even een mini jack naar 2x male tulp halen en je bent klaar :)

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:56
Of gewoon een 3,5mm - 2x tulp kabeltje naast de s-viceo kabel. Werkt best goed, maar "normale" tekst (zoals deze) zal never nooit leesbaar zijn op een TV zonder vga of iets digitaals.

Edit: sterker nog, volgens mij heb jij bijna dezelfde TV als wij! Philips? Heeft hij de volgende kanalen:
  • EXT1
  • EXT2
  • SVHS2
  • EXT3
  • 0, 1, 2 ~ 99

[ Voor 32% gewijzigd door Peetz0r op 11-04-2010 18:00 ]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

P.E.T.E.R. schreef op zondag 11 april 2010 @ 17:57:
Of gewoon een 3,5mm - 2x tulp kabeltje naast de s-viceo kabel.
Dat is volgens mij hetzelfde als wat ik voorstelde? :P
Werkt best goed, maar "normale" tekst (zoals deze) zal never nooit leesbaar zijn op een TV zonder vga of iets digitaals.
Klopt, maar belangrijke zaken zoals de ondertiteling is wel gewoon duidelijk. En dat is waarom de meeste mensen hun pc op de tv aansluiten: films en series kijken, niet gotten :)

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:56
Gizz schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:09:
[...]

Dat is volgens mij hetzelfde als wat ik voorstelde? :P
Klopt, maar ik had 'em nog niet gezien |:(
[...]

Klopt, maar belangrijke zaken zoals de ondertiteling is wel gewoon duidelijk. En dat is waarom de meeste mensen hun pc op de tv aansluiten: films en series kijken, niet GoTten :)
Ik denk, ik zeg 't er maar even bij.

Verwijderd

Topicstarter
P.E.T.E.R. schreef op zondag 11 april 2010 @ 17:57:
Of gewoon een 3,5mm - 2x tulp kabeltje naast de s-viceo kabel. Werkt best goed, maar "normale" tekst (zoals deze) zal never nooit leesbaar zijn op een TV zonder vga of iets digitaals.

Edit: sterker nog, volgens mij heb jij bijna dezelfde TV als wij! Philips? Heeft hij de volgende kanalen:
  • EXT1
  • EXT2
  • SVHS2
  • EXT3
  • 0, 1, 2 ~ 99
Bedankt voor jullie reacties.

Het merk is Aristona, maar in feite is het gewoon een Philips tv met een ander plaatje erop.

De volgende kanalen:

EXT 1
EXT 2
Front
0 . 1 ~ 33 (Ziggo televisie)

Een 3.5mm jack naar tulp had ik gelukkig al!

Heb zojuist een S-video kabel aangesloten. Het resultaat was een wit knipperend beeld. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat ik een 4 pin stekkertje heb gebruikt in de 7-pins ingang.

Vr.Gr.

Verwijderd

Gizz schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:30:
DVI is digitaal. Er zitten vaak nog wel een paar analoge pinnen tussen, maar dat is dan hetzelfde als meteen VGA gebruiken.

VGA op composiet aansluiten kan alleen met een verloopkastje en is lelijker dan gewoon S-video. SCART biedt ook geen voordeel: je kunt adapters kopen om S-video op SCART aan te sluiten, maar dat levert hetzelfde op als direct S-video gebruiken :)

Wil je echt betere beeldkwaliteit dan S-video, dan zul je een modernere tv moeten kopen met bijvoorbeeld HDMI ingangen.

Voor meer informatie wil ik je doorwijzen naar De grote tv-out FAQ

Dat topic is dan wel uit 2002, maar de aansluitingen waaruit jij kan kiezen stammen ook uit die tijd, dus dat is geen probleem.
DVI lijkt me ook de zelfde qteit leveren dan HDMI zit mestal ookwel op monitor/tv 's

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05-2025
7 pins? probeer jij nu een composite signaal naar S video te sturen? Dat gaat lijkt mij niet, in principe moet het wel werken 4 pins moet namelijk wel kunnen op een 7 pins maar dan moet je even kijken in je videokaart setup of je het signaal niet kan omzetten naar S video. Dan gebruikt je videokaart namelijk 4 pins.
Zover dat me bijstaat en als ik de wiki goed begrijp.... (Damn dit is oude meuk, geheugen laat me in de steek ) :P
Hier even wat achtergrond leesvoer.
Wikipedia: Mini-DIN connector
Zoals Gizz ook al zei, check De grote tv-out FAQ ook ff...
Many laptops and video cards use a 7-pin video output jack compatible with a standard 4-pin mini-DIN plug. Pins 1-4 use the standard S-video pinout, enabling standard S-video cables to connect directly. A wider key prevents insertion of the matching plug into a standard 4-pin socket.
The use of the extra three pins varies from manufacturer to manufacturer, but commonly includes a composite video output which is available using the manufacturer's proprietary adapter. Alternatively a YPbPr signal may be provided. Later Dell laptops provide an SPDIF audio signal.

[ Voor 30% gewijzigd door BAS80 op 12-04-2010 15:54 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Pagina: 1