Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een windows xp machine en krijg mijn sound driver der niet op.
ik heb een xfx nforce 680i SLI motherboard. heeft iemand dit toevallig ook en hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kans nog weleens werken om Service Pack 1 en 2 te installeren, daarna opnieuw proberen om je sound drivers te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:24:
ik heb een windows xp machine en krijg mijn sound driver der niet op.
ik heb een xfx nforce 680i SLI motherboard. heeft iemand dit toevallig ook en hier een oplossing voor?
Heb je de chipsetdrivers wel geinstalleerd? Verder, inderdaad alle SPs installeren, en de drivers in de juiste volgorde (chipset, vga, en dan pas sound, Lan etc)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het was een sp2 install versie ik heb sp3 geïnstalleerd
chipset drivers zijn geïnstalleerd was een installer van nvidea site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 17:20:
het was een sp2 install versie ik heb sp3 geïnstalleerd
chipset drivers zijn geïnstalleerd was een installer van nvidea site
en heb je altijd nog geen geluid?
Probeer met het programma 'Driverscanner' eens te scannen naar drivers voor je systeem.
Werkt bij mij altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10-2024
Zie je bij apparaatbeheer nog gele uitroeptekens staan? (Dat wijst erop dat die hardware is waar geen driver voor geïnstalleerd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja device manager begrijp ik. ik mis een driver voor een sm buscontroller....
dat was voorheen niet. wantik ben aan het kloten geweest.
op forums waaronder tweakers stond dat als je de windows driver voor sound zou verwijderen en dan die van nvidea de overheen zou gooien of bijv. realtech dat ie dan wel geluid heeft. omdat de windows driver voorrang zou hebben op de rest omdat die niet erkent worden. ik schijn niet de enige te zijn dus met dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je even kunt aangeven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google.

Misschien dat je voor je volgende topic even de regeltjes door kunt nemen, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt.

Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.