[Gmail] Account gehacked? *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leagallow
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2020
Hey beste medetweakers!

Ik werd vanochtend wakker om ff op mijn email te checken op mijn iphone. Ik heb namelijk zojuist toetsweek gehad en de cijfers worden dan online op de site van de school gezet (han) en omdat ik vrij ijverige leraren heb zetten ze dit ook wel eens in het weekend online. :P Maar goed, ik heb 2 acounts 1 voor de prive en 1 voor de meuk. (wat tevens eerst mijn gewone acount was)
Dus ik kreeg 2 mailtjes van de mailer daemon terug dat de 2 email adressen niet kloppen. Waarvan 1 10@tweakers.net is. (ja mensen je kan je niet meer inschrijven ;) ) Dus ik dacht wtf gmail is wel heel retard met het verzenden van emails =S? Dus ik denk he ff de sent mail checken en daar stonden 3 emails verzonden om 7:08. Goed toen was ik ruim in dromenland dus die kan ik nooit zelf verzonden hebben. Dus ik snel mijn pc aangezet om te checken wie er nou online ging, en wat blijkt:
Mobile Israel (79.183.110.154) 7:08 am
Iemand uit israel is op een mobile browser mijn acount is gegaan.
Ik heb op http://whatismyipaddress.com/ kunnen achter halen waar deze persoon woont. En wat blijkt nou, hij heeft een broadband internet connection terwijl hij wel op een mobile browser online is gegaan. Gek he?
In 1 email adress stond er een link naar een site, dus ik in IE private browsing checken waar de link aan verbonden was maar naar 1 minuut wachten had ik nog steeds een blanke pagina dus daar heb ik niks mee verder gedaan.

En nou is mijn vraag, kan ik nog meer info achter halen zoals email etc.?

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

leagallow schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:10:
[..]
Ik heb op http://whatismyipaddress.com/ kunnen achter halen waar deze persoon woont.
Aangezien IP's niet gekoppeld zijn aan adressen van gebruikers, weet je dus enkel de vestigingsplaats van de ISP.
En wat blijkt nou, hij heeft een broadband internet connection terwijl hij wel op een mobile browser online is gegaan. Gek he?
[..]
Nee hoor. Want jij kan gewoon met je iPhone op je WiFi aanmelden en dus met een mobile browser over je kabel/ADSL surfen.

Maargoed, je kan er weinig aan doen, behalve je wachtwoord veranderen. En nooit gebruik maken van die "Wie heeft je geblokd op MSN" sites waar je je wachtwoord dus laat opslaan bij die sites.

Tijdje terug nog een lijst met 24.000 email-adres incl wachtwoorden online.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, nu wordt het raar... Mijn account had vanmorgen om 8 uur precies hetzelfde...

Naar iedereen in mijn contactlijst een mailtje, veel leeg, sommige met link. Titels varieerden van Opa naar -Hi-

O ja, ik gebruik nooit hetzelfde wachtwoord voor mijn gmail voor enig ander account. Heel vreemd

http://twitter.com/#search?q=gmail%20hacked <-- er zijn er meer :)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leagallow
klopt bij mij dus ook. -Hi- als titel enkel. Zou je kunnen kijken wat het ip adres bij jou is kan je onder in zien bij je gmail. Last account activity: x minutes ago at IP xx.yy.zzz.aa en details er naast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik keek daar al, maar kan niet ver genoeg terugkijken. Heb namelijk al 5x ingelogd ofzo voordat ik keek XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leagallow
misschien dat je dit kan aanvragen bij google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://twitpic.com/1ehc44
Iemand anders heeft plaatje gestuurd. Ziet ernaar uit dat je niet kunt tracen. Aangezien deze Roemenië is. Ik denk dat hier een heel grote organisatie achter zit.

Ben in ieder geval meteen op m'n Ubuntu laptop gegaan en heb m'n pass daar verandert. In geval van spyware(die is er weinig voor Ubuntu)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leagallow
het kan niet zo zijn dat het aan de browser ligt. ja ofwel maar dan is het niet besturings systeem gebonden, enkel browser. En ik gebruik chrome en die andere gozer gebruikt firefox (die van twitter). Bruteforce kan niet want daar is gmail voor beveiligd.

Het enigste wat ik kanverzinnen is dat ik op een niet veiligesite een acount heb aangemaakt. wat nou precies ook de reden is dat ik 1 meuk acount heb en 1 prive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leagallow schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:06:
het kan niet zo zijn dat het aan de browser ligt. ja ofwel maar dan is het niet besturings systeem gebonden, enkel browser. En ik gebruik chrome en die andere gozer gebruikt firefox (die van twitter). Bruteforce kan niet want daar is gmail voor beveiligd.

Het enigste wat ik kanverzinnen is dat ik op een niet veiligesite een acount heb aangemaakt. wat nou precies ook de reden is dat ik 1 meuk acount heb en 1 prive.
Spyware die al je pakketjes analyseert kan besturingssysteem gebonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik lees al dat de TS een iPhone heeft, en als deze toevallig ook gejailbreakt is, dan kan het zijn dat je op je toetsel dus spyware hebt.

Want een gejailbreakte iPhone, staat gewoon wagenwijd open tot de buitenwereld als je het root password niet aanpast.

Zo kan het dus prima zijn dat je iPhone gehackt is, en daardoor men gewoon heeft kunnen inloggen op je gmail account.

Meer info: Klik

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leagallow
Zoals bij die ene gozer uit de usa was er ook bij hem een browser online gegaan. Ik heb geen gejailbreakte iphone. Dus dan zou alles massaal in safari niet goed zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Opera 10.5. Dus we hebben al Chrome, Firefox, Safari en Opera. Kan haast niet aan de browser liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Check just in case gewoon even je pc en iphone :) of er iets mis is. En denk na waar je aan meegedaan hebt van rare sites zoals iqtesten e.d.
Tevens dat israel ip zegt niks :) kan random dude met laptop zijn of een pc die lid is van een botnet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn account is/was ook gehacked. Ik gebruik Mac en Safari en gebruik mijn gejailbreakte iPhone om via POP3 gmail te checken, zonder de root password te veranderen dus. In ieder geval IP adres kon ik zien bij laatst ingelogte sessies en de gebruiker kwam uit China. Deze heeft een email met wat reclame en een misleidende intro tekst naar mijn adresboek gestuurd, zeer genant.

Ik denk zelf dat het ligt aan de gejailbreakte iPhones zonder gewijzigde root password. Ik neem aan dat SSH uitzetten veiliger is dan het wachtwoord wijzigen. SSH gebruik ik nooit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 00:28 ]

Pagina: 1