Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimovietc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 00:09
Hey,

ik ben opzoek gegaan naar een nieuwe geluid set, omdat mijn huidige versterker kapot is gegaan (de linker kant is uitgevallen :( )

Toen heb ik besloten om een 5.1 setje te gaan kopen, een budget heb ik eigenlijk niet, maar ik wil het liefst onder de €150 blijven, na een beetje zoeken kwam ik op de helft van die prijs uit bij 3 toch wel vergelijkbare setjes (en vergelijkbaar, iets beter, dan wat ik nu heb).

Zoals jullie in de topic naam kunnen lezen kwam ik uit op:
- Logitech X-530
- Logitecht X-540
- Creative Inspire T6100

Nadat ik deze langs elkaar gezet had via Tweakers, viel het mij op dat er geen verschil was tussen de Logitech X-530 & X-540 (qua specs, die hier vermeld staan).

Daaruit leidde ik ook af dat de Creative Inspire T6100, die goedkoper is, toch wat meer vermogen heeft.
Vooralsnog ziet het ernaar uit dat ik voor de Creative Inspire ga, maar ik dacht, ik vraag het hier nog even na ;)

Pro's & Con's voor de aanschaf zijn natuurlijk altijd welkom ;)

Thx alvast voor het commentaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Heb zelf de T6100 in gebruik en met veel plezier gebruik van gemaakt. Helaas staan ze in de huidige setup nutteloos opgesteld voor surround, dus heb ik er niks meer aan :) Maar van mijn kant is dat wel een aanrader, met name voor 't gamen. (Surround speakers zouden mogelijk een te korte kabel hebben voor goed gebruik, maar dat heb ik dus niet kunnen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:16
Ik zou voor de Creative Inspire T6100 gaan. Ik heb deze speakerset zelf niet, maar ik heb wel meerdere creative speakersets gehad en ingebruik momenteel. In verhouding met Logitech bleek Creative net een slag beter. Zie hiervoor de test op hardware.info:
http://www.hardware.info/...bmJTKZMg,bGtkaJibmJTKZcg/

Uiteraard is deze test ook terug te lezen in hardware.info magazine 1/2010...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

pimovietc schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:45:
Nadat ik deze langs elkaar gezet had via Tweakers, viel het mij op dat er geen verschil was tussen de Logitech X-530 & X-540 (qua specs, die hier vermeld staan).

Daaruit leidde ik ook af dat de Creative Inspire T6100, die goedkoper is, toch wat meer vermogen heeft.
Specificaties zeggen helemaal niets, dus daar moet je vooral niet naar kijken. Ten eerste zeggen specificaties sowieso al niets over hoe het geluid klinkt wat er uit de speakers gaat komen. Daarvoor moet je gewoon langs de BCC of de Mediamarkt waar dit soort setjes wel eens uitgestald willen staan. Tweede punt is dat je je zeker niet blind moet staren op dingen als vermogen. Vermogen is bij dit soort setjes meer dan overrated en er wordt veelal niet verder gegaan dan een bepaald Wattage. En als er alleen het Wattage vermeldt wordt dan kan 20 Watt soms beter zijn dan 50 Watt. En vergeet niet dat Logitech bij veel setjes een THD heeft van wel 10%!

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimovietc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 00:09
FeaR1986 schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:10:
[...]

Specificaties zeggen helemaal niets, dus daar moet je vooral niet naar kijken. Ten eerste zeggen specificaties sowieso al niets over hoe het geluid klinkt wat er uit de speakers gaat komen. Daarvoor moet je gewoon langs de BCC of de Mediamarkt waar dit soort setjes wel eens uitgestald willen staan. Tweede punt is dat je je zeker niet blind moet staren op dingen als vermogen. Vermogen is bij dit soort setjes meer dan overrated en er wordt veelal niet verder gegaan dan een bepaald Wattage. En als er alleen het Wattage vermeldt wordt dan kan 20 Watt soms beter zijn dan 50 Watt. En vergeet niet dat Logitech bij veel setjes een THD heeft van wel 10%!
Bedoel je hier die 10% positief of negatief t.o.v. Logitech?
Aangezien de THD (Total Harmonic Disortion) lower = better. Vraag ik mij af of je met die "van wel 10%!" het positief of negatief bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Negatief.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Ikzelf bezit een x-540 van logitech, moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Het verschil tussen de x-530 en x-540 zit em voornamelijk in de controller die bij de x-530 in een speaker zit, bij de x-540 is deze los. Ook is de afwerking van de x-540 iets beter. De x-530 is met stof afgewerkt, de x-540 zit mesh voor. Vorm van de speakers wijkt tevens iets af.

Ik kan em niet vergelijken met de creative set, maar op deze logitech x-540 set heb ik niets aan te merken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helioss
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-08-2020
Ik ben in het bezit van de x-530 op zich fijne speakers, die wel redelijk luid en helder willen presteren.
Probleem wat ik bij deze set heb is :

- Als mijn geluid op 0% volume staat hoor ik "stemmetjes" dit probleem komt meerdere mensen voor heb ik gelezen. Erg hinderlijk is het niet, want je kan ook gewoon je boxen uit doen. Op de 1 of andere manier ontvangt hij dus een frequentie als hij op 0 volume staat.

- Als er lichten worden aangedaan in de kamer hoor ik de wel bekende "plopjes" in mijn speakers.

- Wat Wasted247 als zei over dat stof op de speakers heen, als een speakers per ongeluk valt op iets is de kans groot dat je er gelijk een gat in hebt zitten, dus hier moet je voorzichtig mee zijn, want dit is nogal kwetsbaar

Dit zijn wel specifiek dingen voor de X-530 met andere setjes had ik hier nooit last van.
Maar met deze "mankementen" vind ik het nog steeds fijne speakers voor de prijs die ze kosten, maar vond dat je dit wel even moest weten, voordat je je straks afvraagt wie er nu de hele tijd tegen je zit te praten als je voor de X-530 gaat althans.

[ Voor 11% gewijzigd door Helioss op 14-04-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 13:05

Theck88

If it's hard just KISS!

Helioss schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:00:
Ik ben in het bezit van de x-530 op zich fijne speakers, die wel redelijk luid en helder willen presteren.
Probleem wat ik bij deze set heb is :

- Als mijn geluid op 0% volume staat hoor ik "stemmetjes" dit probleem komt meerdere mensen voor heb ik gelezen. Erg hinderlijk is het niet, want je kan ook gewoon je boxen uit doen. Op de 1 of andere manier ontvangt hij dus een frequentie als hij op 0 volume staat.

- Als er lichten worden aangedaan in de kamer hoor ik de wel bekende "plopjes" in mijn speakers.

- Wat Wasted247 als zei over dat stof op de speakers heen, als een speakers per ongeluk valt op iets is de kans groot dat je er gelijk een gat in hebt zitten, dus hier moet je voorzichtig mee zijn, want dit is nogal kwetsbaar

Dit zijn wel specifiek dingen voor de X-530 met andere setjes had ik hier nooit last van.
Maar met deze "mankementen" vind ik het nog steeds fijne speakers voor de prijs die ze kosten, maar vond dat je dit wel even moest weten, voordat je je straks afvraagt wie er nu de hele tijd tegen je zit te praten als je voor de X-530 gaat althans.
Dit is een veel voorkomend probleem. Op GoT zijn er verschillende topics over geweest en is er vanuit Logitech een oplossing gekomen. Het beste kun je de set aanmelden bij de klachtenservice van Logitech en de klachten goed uitleggen. Mijn drie jaar oude set had er ook last van. Logitech heeft van de week zonder problemen of moeilijk doen een compleet nieuwe set opgestuurd.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik zou voor de X-530 gaan, de subwoofer van de Creative T6100 kan alleen maar midbas produceren, hij doet niet veel onder de zeg maar 80Hz. Het setje van Logitech komt wat lager.

Maar eigenlijk moet je zelf een keer in de winkel gaan luisteren.

[ Voor 10% gewijzigd door TBTL op 15-06-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:37
Vraagje en ik wil hier geen nieuw topic voor aanmaken.

Een kameraad van me heeft pas een X-540 aangeschaft, hij heeft echter maar één 3.5mm jack aansluiting op zijn moederbord. De X-540 komt met drie 3.5mm jacks als output. Is er een mogelijkheid deze drie middels een verloopstukje naar één te brengen? Ik weet dan wel dat je dan nooit echt 5.1 geluid zult krijgen, maargoed.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

De X-540 kan je gewoon aansluiten met alleen de groene kabel. En dan via de MATRIX knop alles afspelen op 5.1 kanalen (Alhoewel je nogsteeds maar stereo krijgt).

Heeft hij geen Blauwe en Roze aansluiting? De meeste mobo's ondersteunen gewoon 5.1 door die twee ook te gebruiken, zelfs mijn oudere HTPC'tje uit 2005. In de software kan er worden gekozen voor Stereo over de groene jack, of 5.1 over alledrie de jacks.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
blauw en roze zijn meestal voor line in en mic, ik zie niet in hoe je die voor surround zou moeten gebruiken?

volgens mij gaan er rare dingen gebeuren als je het zo aansluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ramonlambal schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:42:
blauw en roze zijn meestal voor line in en mic, ik zie niet in hoe je die voor surround zou moeten gebruiken?

volgens mij gaan er rare dingen gebeuren als je het zo aansluit
Softwarematig gaat dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/support/faq/20080324.jpg
Beetje een slecht plaatje, maar dat is een voorbeeld met Realtek. 80% van de Mobo's sinds 2004, die een Realtek audiochip hebben. Ondersteunen 5.1 audio.
Beter plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.go2inbox.com/infob/pics/infob_insertedimage_607.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
hmm grappig thnx voor de uitleg, had er echt nog nooit van gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
Bedankt voor de replies zover, is me nog niet bekend waar de "MATRIX knop" zich bevindt aangezien ik zelf geen X-540 set heb. M'n kameraad gaat het proberen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Afbeeldingslocatie: http://techgage.com/reviews/logitech/x-540/logitech_x540_09_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
Hmm, hij heeft een laptop blijkt nu met alleen een 3.5mm in (microfoon) en een 3.5mm uit (koptelefoon/boxen). Matrix werkt niet helemaal lekker zegt hij. Dan zit er alleen dit nog maar op volgens mij: pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

"Werkt niet helemaal lekker" hoe bedoelt hij? Het is gewoon een stereosignaal wat word uitgezonden over
5(.1) speakers. Dat USB dingetje kan. Maar ik raad het persoonlijk af.. Sowieso voegen speakers als deze al weinig toe op een laptop. (In mijn ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
Met "werkt niet helemaal lekker" bedoelt hij dat 2 speakers (ik denk de rear speakers) kraken/nauwelijks geluid produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dan is er misschien te weinig verschil tussen het linker- en rechterkanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
Oké, probleem zit hem erin dat WMP gewoon 2.0 output genereert en dat de speakers dit niet goed tot 5.1 weten om te zetten, kan iemand mij vertellen waar ik de juiste 5.1 plugin voor WMP kan vinden? Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Geen WMP gebruiken, k*tprogramma.

Gebruik VLC, MPC of Foobar2000.

VLC Media Player
Foobar2000
MPC-HC

MPC-HC is ook hoog aan te raden voor (HD)Films, aangezien deze veel beter met je systeem resources omgaat.

Het enige "Voordeel" *Kuch Kuch* van WMP is dat het er wat mooier uit ziet. Maar wat maakt dit uit? Je luister toch immers muziek, of je kijkt een film. Dan kijk je niet hoe het programma eruit ziet :S .

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 09-11-2010 21:49 ]

Pagina: 1