Nieuwe prijslijst, nieuw topic. Met name DDR2 geheugen is flink duurder geworden en inmiddels is dat ook te merken in de 2ehands prijzen. Vandaar een nieuwe lijst en ook een mooi nieuw topic
Het doel van dit topic is om mensen te helpen met het bepalen van de waarde van oude hardware. Iedereen kan hier vragen om een taxatie, maar we vragen wel aandacht voor de volgende regels:
regels
• Als ik nog niet aan je taxatie toegekomen ben, ga dan niet zeuren. Heb geduld. Heb je geen geduld, blijf dan weg. Dit topic bijhouden kost tijd, dus het komt vaak voor dat ik wat dagen achterloop en per dag taxeer.
Kijk even naar de laatst getaxeerde datum voordat je ongeduldig gaat klagen dat jouw post is overgeslagen of wat dan ook.
• taxaties worden gedaan door TERW_DAN. Om duidelijke prijzen aan te houden is het niet de bedoeling dat anderen gaan taxeren.
• Wees volledig en correct. Geef het merk, typenummer, grootte en snelheid (afhankelijk van wat relevant is natuurlijk). Let ook op notatie. GB is iets anders dan Gb, MB is iets anders dan Mb en mb en gb bestaan niet. Links naar productinfo mogen natuurlijk altijd, maar post specs wel volledig. Incomplete dingen worden als X getaxeerd. Krijg je een X, kijk even goed naar hetgeen dat je hebt gepost en of het compleet is of niet.
Vermeld dus ook geheugengroottes van videokaarten!
Vanaf nu ga ik geen mb- en gb-spul meer taxeren. Luiheid van jouw kant om iets niet goed te posten wordt beloont met luiheid van mijn kant.
• Gebruik geen [quote][/quote]-tags. Omdat we een post quoten om te taxeren valt je info dan weg. Ook code en tables niet gebruiken.
• Prijzen zijn richtprijzen. Het kan altijd een paar euro afwijken van wat je er nog voor kan krijgen.
• Discussies mogen per mail/IM/DM, maar liever niet in dit topic om het overzichtelijk te houden. Ben je het niet eens met een taxatie, neem gewoon contact met mij op.
• Systemen worden per onderdeel getaxeerd. De totaalprijs krijg je door de prijzen van onderdelen op te tellen. Onderdelen worden per stuk getaxeerd.
Omdat we natuurlijk niet overal verstand van kunnen hebben houden we de stelregel aan dat we alleen zaken taxeren die in PMG, OM, OH, VB, CSL of NT horen.
Uitgezonderd zijn dus.
• Gameconsoles/handhelds
• Telefoons
• Hifisets, TVs e.d.
• MP3 spelers e.d.
• Apple hardware (daarvoor kun je hier terecht: http://www.tweedehandsmac.nl/, http://www.mac2sell.net/ of iemand moet een soortgelijk topic beginnen in een appelforum.)
Mocht je twijfelen mag je het gewoon posten, kunnen we er niets mee dan geven we dat gewoon aan.
En verder natuurlijk de algemene regel; houd het gezellig en vriendelijk voor iedereen.
Richtprijzen hardware
TBU
Hardware die niets meer oplevert
Hieronder een lijstje van hardware waar je echt geen geld meer voor kan krijgen en het best gewoon gratis kan weggeven zodat je er maar vanaf bent.
CRT monitoren (niet flatscreen) < 21"
CRT monitoren (flatscreen) < 19"
harde schijven < 20GB
PC66/100/133 geheugen <64MB
PC2100/2700/3200 DDR2 SO-DIMM < 256MB
gebruikte Sweex, Q-TEC en andere wokkietokkievoedingen
Intel Pentium, Celeron, AMD K6, K7 < 600MHz
ATkasten
floppydrives
prijzen onder voorbehoud. Zie je een foutje, klik hier
[ Voor 36% gewijzigd door Thandor op 09-10-2010 20:59 ]