The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Verwijderd
Geheugen upgraden zou wel prettig zijn inderdaad. Ik kom zelf van een 4000+ en 2 gig geheugen af en met 720p liep dat prima. Cpu liep wel wat hoger als origineel. Probeer die cpu eens wat harder te laten lopen dan weet je ook meteen of het daar aan ligt.
Je kan een videokaart kopen die de cpu ontlast tijdens hd films. Maar als je alleen 720P films wilt kijken is dat op zich niet nodig.
Ik draai trouwens Windows 7 (64-bit).
Ik heb CCC en K-lite al geprobeert. Dat maakt niet zoveel verschil.
Zonder codec pack met VLC is het ook hetzelfde.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Verwijderd
Die draait out-of-the-box hd materiaal gewoon af en heeft dxva ondersteuning.
Wat me handiger lijkt, is het upgraden van je videokaart. Koop er een welke dxva versnelling heeft.
Een oude 8800gt bijvoorbeeld (genoeg te vinden via marktplaats of vraag en aanbod, en goedkoop) en je speelt alles probleemloos af.
Uiteraard moet je even de juiste software gebruiken om gebruik te maken van dxva, maar daar is tegenwoordig aardig wat keus in.
edit: wellicht dat die 6600gt ook snel genoeg is om dmv dxva 720p (en in de toekomst 1080p) af te spelen..
maar dat dxva ondersteund wordt betekent niet dat die ook meteen alles goed aan kan.
[ Voor 21% gewijzigd door job op 11-04-2010 18:30 ]
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Het zou me verbazen moest dit de oorzaak zijn van de TS' probleem.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Met deze mediaspeler heb ik ook eindelijk AC-3 geluid aan de praat gekregen. Het geluid is nu niet meer dubbel, want dat probleem speelde ook nog. Dus, ook nog goed geluid.
De pocessor heeft het (volgens taskmanager) wel vrij zwaar, hij zweeft bij een 720p video tussen de 92 en 98%. Qua geheugen kan het makkelijk. Die zit op de helft.
Verwijderd
Met HTPC's denk ik altijd maar, boeie dat de cpu op 99% staat. Als ik film aan het kijken ben kan ik toch niets anders met het ding doen. Aan jouw nu de vraag, voor jezelf, of je er zo tevreden mee bent.
Gewoon MPC-HC pakken en alle films met DXVA afspelen. Eventueel ffdshow installeren en je kan echt _alles_ afspelen.
En doe me een lol, gebruik nooit codec packs..
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Die processor overklockken met een koeler van ~20 euro.
En wat geheugen 2 Gb geheugen, dit:
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G
Of je doet die der 2 x in bent je in totaal voor 100 euro klaar.
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Wat heb je aan DX11 met zo'n kaartje? DX11 functies ga je pas gebruiken als je op zeer hoge graphics speelt. Totaal nutteloos dus in deze pc. Die kaart kan namelijk daar niet eens gebruik van maken.alaintje schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:12:
ja of een 5450 ondersteunt het ook nog dx11 en wat andere bezuinigende dingen.
Die processor overklockken met een koeler van ~20 euro.
En wat geheugen 2 Gb geheugen, dit:
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G
Of je doet die der 2 x in bent je in totaal voor 100 euro klaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Xenomorphh op 11-04-2010 23:21 ]
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Je maakt dus zo te zien nog geen gebruik van dxva. (anders was je cpu belasting veel lager).rimave schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:45:
Het gaat met die Media Player Classic Home Cinema een stuk beter. Het beeld stottert nu niet meer.
Met deze mediaspeler heb ik ook eindelijk AC-3 geluid aan de praat gekregen. Het geluid is nu niet meer dubbel, want dat probleem speelde ook nog. Dus, ook nog goed geluid.
De pocessor heeft het (volgens taskmanager) wel vrij zwaar, hij zweeft bij een 720p video tussen de 92 en 98%. Qua geheugen kan het makkelijk. Die zit op de helft.
kijk eens of je dat aan de praat kan krijgen. normaal gesproken is een recente build van mpc-hc genoeg om het werkend te krijgen: http://www.xvidvideo.ru/m...ema-x86-x64-svn-1788.html
download die versie (is de laatste) installeer die maar over de oude heen.
kijk dan eens bij options (toets de o in), bij internal filters of alle filters waar dxva of ffmpeg achterstaan wel aangevinkt zijn.
En test het dan nog eens.
als je dxva werkend hebt staat er onder in beeld: playing [dxva].
De 6600GT word niet ondersteund voor dxva. Moet je minimaal een 7 serie hebben.job schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:22:
[...]
Je maakt dus zo te zien nog geen gebruik van dxva. (anders was je cpu belasting veel lager).
kijk eens of je dat aan de praat kan krijgen. normaal gesproken is een recente build van mpc-hc genoeg om het werkend te krijgen: http://www.xvidvideo.ru/m...ema-x86-x64-svn-1788.html
download die versie (is de laatste) installeer die maar over de oude heen.
kijk dan eens bij options (toets de o in), bij internal filters of alle filters waar dxva of ffmpeg achterstaan wel aangevinkt zijn.
En test het dan nog eens.
als je dxva werkend hebt staat er onder in beeld: playing [dxva].
Ik zet hem maar even door naar Mediaspelers en HTPC's, daar weet men meer over de eisen van verschillende hd-formaten.