[W7] FTP server mounten als schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Ik wil graag in mijn windows 7 installatie een FTP server mounten als schijf. Op het internet heb ik twee manieren gevonden, maar beide manieren werken niet of niet 100%.

De eerste zou zijn om de LMHOSTS file aan te passen, en dan via net use de schijf mounten als link naar computer \\FTP bijvoorbeeld, maar omdat Windows 7 geen NetBEUI meer ondersteund gaat deze vlag niet op.

De tweede is het "Map Network Drive"-verhaal in Windows Explorer, maar zodra ik dit doe, en klik op de snelkoppeling in Explorer, opent OF Firefox of IE. (Afhankelijk van de settings in de "Default Programs" in de control panel).

Een evetuele derde optie zou third party software zijn, maar ik neem aan dat er wel bepaalde hacks of trucjes zijn om dit native te doen in Windows. Kan iemand me helpen, en voornamelijk om het tweede verhaal in Windows Explorer te laten werken in plaats van de switch naar IE of FF? (Het mooiste zou zijn om er een drive letter aan te koppelen)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:51

lier

MikroTik nerd

Zou je deze stappen kunnen doorlopen en eventueel aan geven wat exact niet lukt (voorzien van printscreens ?).

Let trouwens wel op dat je als netwerk adres iets opgeeft als: ftp://[jouw server naam] !

[ Voor 19% gewijzigd door lier op 11-04-2010 12:30 . Reden: Aanvulling ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
lier schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:26:
Zou je deze stappen kunnen doorlopen en eventueel aan geven wat exact niet lukt (voorzien van printscreens ?).

Let trouwens wel op dat je als netwerk adres iets opgeeft als: ftp://[jouw server naam] !
Ik heb deze stappen al exáct doorlopen, en dan krijg ik inderdaad netjes in mijn Windows Explorer een snelkoppeling naar mijn FTP server. De laatste stap in de guide die jij me gaf komt precies overeen met de resultaten die ik hier ondervind. Indien ik echter op deze link klik, opent de link in Internet Explorer / Firefox; en niet in Windows Explorer. Dat, en hij heeft geen driveletter.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Heb je een gebruikersnaam opgegeven ?
Hoe ziet de snelkoppeling eruit (screenshots !) ?
Welke eigenschappen worden getoond bij de snelkoppeling ?
Staat de snelkoppeling onder de netwerklocaties ?
Welk icoon heeft de snelkoppeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Ah, op de pagina die je gaf staat in de comments beneden min of meer de oplossing:

De stappen had ik wel correct doorlopen, maar FTP sites werden nog geopend in Internet Explorer. Om dit op te lossen moet je dus ín Internet Explorer bij Extra > Internet Options > Advanced de setting "Enable FTP Folder View (outside of Internet Explorer)" aanvinken. Op deze manier opent, na het invoeren van je wachtwoord, de FTP server netjes in Windows Explorer.

Het enige probleem wat er nu nog resteert, is dat het geen driveletter heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Scyth op 11-04-2010 14:55 ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Mooi !

Waar heb je een drive letter voor nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
lier schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:22:
Mooi !

Waar heb je een drive letter voor nodig ?
Een driveletter is gewoon makkelijker en intuïtiever. Daarnaast is deze schijf dan ook in de dos-prompt toegankelijk. gebruik maken van subst werkt niet, omdat het een niet-fysieke map is.

Dell Studio XPS 16

Pagina: 1