[exchange 2003] owa werkt niet correct extern

Pagina: 1
Acties:

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Thuis heb ik een server op windows server 2003 draaien met daarop exchange 2003 SP2 op.

Ik zit op telenet (Belgie) en daar worden dus al de poorten onder de 1024 geblokt.
Op zich geen probleem want ik heb portforwarding toegepast in mijn firewall.

HTTP 8080 naar 80 lokaal
HTTPS 4433 naar 443 lokaal

Eerst en vooral zeggen dat ik een kleine test gedaan heb door een site te hosten en deze is extern via HTTP en HTTPS bereikbaar.
Verder werkt owa perfect intern, zowel via HTTPS en HTTP.

Nu als ik van buitenaf probeer te verbinden kom ik tot aan een login scherm een daar houd het bij op :'(
Nu heb ik in IIS een "virtuele directory" toegevoegd met de naam "mail" en dezelfde link gebruik die opgegeven in is bij die van "exchange".

Als ik dan naar https://mijndomein:4433/mail surf kan ik meteen inloggen en kan ik mijn mails lezen.
Ook via HTTP gaat dit perfect. Echter heb ik dan wel geen "outlook layout" aangezien deze mail directory niet gelinkt is in de "exchange virtual server". Als ik dan "mail" toevoeg bij die "exchange virtual server" en de optie "mailboxes for SMTP domain" aanvink is het weer gedaan met toegang extern. Intern werkt deze dan even goed als mijn exchange directory...

Verder moet ik er ook nog bij melden dat ik geen geldig certificaat gebruik en dus met een certificaat error moet inloggen. Nu denk ik zelf dat dit geen probleem mag geven aangezien ik in het verleden wel met owa kon werken. Welliswaar toen op een ADSL lijn waar de poorten niet geblokt waren door de isp..

Ik hoop dat iemand een idee heeft waar ik het mis doe want ik kom er niet aan uit. :)