Harman/Kardon AVR155 HD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Tweakers, some questions...:
1. Welke opstelling is kwalitatief beter:
- Blu-ray speler ->(HMDI) receiver ->(HDMI) TV.
- Blu-ray speler -> (COAX) receiver + Blu-ray -> (HDMI) TV

2. Ik was van plan een AVR155 te kopen wegens de mooie prijs (300,-). Ik zie alleen niet echt iets staan over "1080/HD-output".
Ik mag toch aannemen dat hij dit doorstuurt in HD? Is dit bij nieuwere modellen beter heeft iemand ervaring? 120 watt speakers met receiver met uitgaand vermogen van 40watt?

3. Ik wil het in combinatie met de HKTS 11BQ , klachten over one of these?

[ Voor 17% gewijzigd door josjos op 11-04-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 11:33

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien staat het in de manual :?
De AVR is uitgerust met HDMI-omschakeling wat
betekent dat direct gekozen kan worden uit één
van beide HDMI-ingangen als bron voor het
beeldscherm van uw systeem. Zo wordt het digitale
signaal in zijn oorspronkelijke vorm behouden
en direct van de bron naar het beeldscherm
gevoerd. Dat betekent echter ook dat de AVR
geen toegang tot het signaal heeft en geen
menu’s of in-beeld aanwijzingen aan het HDMIsignaal
kan toevoegen, noch het audiosignaal
kan bewerken dat deel uitmaakt van de HDMIverbinding.
Lijkt me duidelijk wat ie wel en niet kan...

[ Voor 68% gewijzigd door voodooless op 11-04-2010 11:20 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
voodooless schreef op zondag 11 april 2010 @ 11:17:
Misschien staat het in de manual :?

[...]

Lijkt me duidelijk wat ie wel en niet kan...
Het enige wat daarin staat is "Voor compatibiliteit met de nieuwste HDTV videobronnen en progessive scan DVD-spelers, bezit de AVR een breedband videoschakeling met geringe overspraak.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:32

FeaR

In GoT we trust

Punt is dat de AVR 155 beschikt over HDMI Switching en niet over Processing. Oftewel stuurt de AVR 155 het inkomende signaal gewoon door naar de tv en verder niets. Manier 1 van jou gaat dus ook niet werken omdat de receiver het audiosignaal niet van het HDMI signaal kan halen. Je moet dus altijd een extra kabel voor de audio trekken. Daarom kan de AVR 155 ook niet beschikken over Dolby TrueHD en DTS HD audio, want daarvoor moet het systeem over HDMI Processing beschikken. En dan kan je wel met slechts een enkele HDMI kabel werken. Naar mijn weten doet elke AVR boven de 155 wel aan HDMI Processing, ik zou eerder naar een AVR 160 of hoger kijken. AL met al is het wel makkelijker om alles via de receiver te linken: je hebt dan minder kabels naar de tv lopen en als de receiver dus HDMI Processing heeft dan kan je ook genieten van HD Audio en niet alleen van gewone DTS en DD.

En dat jouw speakers 120 Watt zijn en de Harman Kardon 40 Watt levert zegt niet. Harman Kardon geeft namelijk het minimale vermogen op, die 40 Watt kan dus ook best 50 Watt zijn. Maar dan nog zou 40 Watt meer dan voldoende zijn: bij normaal gebruik heb je aan 5 Watt per kanaal meer dan genoeg en met 10 Watt zullen de buren je al minder lief gaan vinden.

Of dat speakersetje goed is of niet is aan jou en aan niemand anders. Als jij de klank goed vindt moet je die set kopen en niet omdat iemand anders deze ook heeft. Punt wat je sowieso hebt is dat je de mid-laag tonen gaat missen omdat dit soort satellieten gewoon niet de ruimte hebben voor de woofers die deze klanken produceren. Maar goed, voor die paar honderd euro mag je ook niet al te veel verwachten natuurlijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
FeaR1986 schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:51:
Punt is dat de AVR 155 beschikt over HDMI Switching en niet over Processing. Oftewel stuurt de AVR 155 het inkomende signaal gewoon door naar de tv en verder niets. Manier 1 van jou gaat dus ook niet werken omdat de receiver het audiosignaal niet van het HDMI signaal kan halen.......
Top! dit zijn de antwoorden waarop ik zit te wachten, thank you...
Jammer dat de AVR155 (300,-) is en de AVR255 479,-..., maar er zit dus verschil in...
De 7.1 setjes kun je toch gewoon 'downgraden' naar 5.1 zonder verlies?

[ Voor 3% gewijzigd door josjos op 11-04-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Er is ook nog de AVR 160, dat is voor 99% dezelfde receiver als de AVR 155 alleen heeft de AVR 160 dus wel de mogelijkheid tot HDMI Processing en het afspelen van HD Audio. Alleen is het gat tussen de AVR 155 en de AVR 160 wel redelijk groot. Zo groot dat je dan bijna weer een AVR 255 zou kopen omdat je dan voor niet al te veel geld weer een stap hoger zit qua serie.

Wat bedoel je met 7.1 setjes downgraden naar 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
FeaR1986 schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:29:
Er is ook nog de AVR 160, dat is voor 99% dezelfde receiver als de AVR 155 alleen heeft de AVR 160 dus wel de mogelijkheid tot HDMI Processing en het afspelen van HD Audio. Alleen is het gat tussen de AVR 155 en de AVR 160 wel redelijk groot. Zo groot dat je dan bijna weer een AVR 255 zou kopen omdat je dan voor niet al te veel geld weer een stap hoger zit qua serie.

Wat bedoel je met 7.1 setjes downgraden naar 5.1?
Ik bestel 5.1 speakers en het systeem is gemaakt voor 7.1, no problem toch?

Ik kan beter de AV160 nemen ipv de AVR255 zo te zien?
edit:
Volgens mij doet de AVR160 niet aan upscale, dus de AVR255 lijkt me beter...

[ Voor 4% gewijzigd door josjos op 11-04-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Al neem je een 7.1 receiver en je hangt er een 2.0 set-up aan, maakt allemaal niet uit. Op de receiver kan je instellen welke speakers je gebruikt en naar welke kanalen de audio gestuurd moet worden.

Zoals gezegd is de AVR 160 gelijk aan de AVR 155 en doet dus net als de AVR 155 niet aan upscaling. De AVR 255 doet dat inderdaad wel, maar is meteen weer een stukje duurder. Al is het upscalen door receivers flink overrated eigenlijk. Meeste mediaspelers kunnen zelf al upscalen of sturen native al een 1080p signaal uit. En mocht je bijvoorbeeld nog een oude DVD-speler hebben die met S-video werkt dan is de upscaling die de tv doet (die scaled immers ook) net zo goed als dat van een receiver. Of in ieder geval is het verschil niet zo groot dat ik een duurdere versie van een receiver zou kopen omdat die wel kan scalen. Enige voordeel wat er kan zijn is dat de receiver aan conversie van analoog naar digitaal doet, dus dat je echt maar één HDMI kabel naar de tv hebt lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
FeaR1986 schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:04:
Al neem je een 7.1 receiver en je hangt er een 2.0 set-up aan, maakt allemaal niet uit. Op de receiver kan je instellen welke speakers je gebruikt en naar welke kanalen de audio gestuurd moet worden.

Zoals gezegd is de AVR 160 gelijk aan de AVR 155 en doet dus net als de AVR 155 niet aan upscaling. De AVR 255 doet dat inderdaad wel, maar is meteen weer een stukje duurder. Al is het upscalen door receivers flink overrated eigenlijk. Meeste mediaspelers kunnen zelf al upscalen of sturen native al een 1080p signaal uit. En mocht je bijvoorbeeld nog een oude DVD-speler hebben die met S-video werkt dan is de upscaling die de tv doet (die scaled immers ook) net zo goed als dat van een receiver. Of in ieder geval is het verschil niet zo groot dat ik een duurdere versie van een receiver zou kopen omdat die wel kan scalen. Enige voordeel wat er kan zijn is dat de receiver aan conversie van analoog naar digitaal doet, dus dat je echt maar één HDMI kabel naar de tv hebt lopen.
The difference onderaan de streep voor mij 22euro, dan neem ik toch liever de AVR255 met 11BQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Voor die 22 euro hoef je het niet te laten inderdaad. Maar er zijn ook gevallen waar je over de honderd euro moet betalen voor alleen die mogelijkheid om up te scalen. Al blijft het natuurlijk je eigen keuze waar je je geld aan uit wilt geven en waar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjos
FeaR1986 schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:39:
Voor die 22 euro hoef je het niet te laten inderdaad. Maar er zijn ook gevallen waar je over de honderd euro moet betalen voor alleen die mogelijkheid om up te scalen. Al blijft het natuurlijk je eigen keuze waar je je geld aan uit wilt geven en waar niet aan.
Zo is het helemaal, het is 22 euro + alles bij 1 leverancier.
Me meisje zit nu bv oude Sex & the city's aan het kijken, waarschijnlijk bij upscale toch wel weer 'iets' mooier.
FeaR1986, nogmaals dank!
Pagina: 1