[Ervaringen] Reparatie Apple producten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.847 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Beste medetweakers en apple-eigenaren,

Ik sta op het punt om naar Rotterdam af te reizen om mijn Macbook pro ter reparatie aan te bieden. Ik heb namelijk sinds kort vier strepen in mijn beeldscherm zitten (2 blauwe en 2 rode). Nu was ik op GoT aan het zoeken naar een reparatie-ervaringen-topic m.b.t. Apple producten om te kijken hoelang zo'n reparatie ongeveer zou duren. Helaas heb ik zo'n topic niet kunnen vinden, dus dan maar zelf aanmaken.

Als je je ervaring van een reparatie wilt delen, geef dan alsjeblieft in ieder geval de volgende informatie:

Reparateur:
Wanneer:
Product:
Aanschafdatum: (maand/jaar)
Aanschafwinkel:
Probleem:
Kosten/Garantie/Apple Care:
Hoelang:
Mening over de verleende service:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TS begint;

Reparateur: iFactors Lijnbaan Rotterdam
Wanneer: april 2010
Product: Macbook Pro 15 inch
Aanschafdatum: augustus 2009
Aanschafwinkel: Online Apple Store
Probleem: Vier verticale strepen/defecte pixels in mijn scherm. 2 rode en 2 blauwe.
Kosten: nog niet bekend, maar nog geen jaar oud dus ik ga ervanuit dat het gratis is
Hoelang: nog niet bekend, hoop hem uiterlijk 2 weken kwijt te zijn....
Ervaring: ook nog niet bekent

[ Voor 10% gewijzigd door Backpacker op 11-04-2010 18:32 . Reden: kleine update op aanraden van MacCookie ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Reparateur: CARD services Zwolle
Wanneer: juni 2009
Product: MacBook White mei 2008
Probleem: scheuren in case
Kosten: 0,-
Hoelang: ter plekke in 15 minuten mijn case vervangen

Ideaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:15

Maximus

There is no substitute

Reparateur: Apple Store Nederland
Wanneer: juni 2008
Product: Apple Cinema Display 30"
Probleem: Scherm zat los in de behuizing
Kosten: 0,00
Hoelang: Twee dagen werd omgeruild

Reparateur: Apple Store
Wanneer: mei 2004
Product: PowerMac G5
Probleem: DOA bij aankomst
Hoelang: 2 week was een CTO

Reparateur: MacMe Groningen
Wanneer: juni 2006
Product: iPod 5th Gen Zwart
Probleem: Dode pixels
Hoelang: Niet, werd niet gerepareerd "omdat het scherm nu eenmaal veel pixels bevat kan dat gebeuren"

Reparateur: MacMe Groningen
Wanneer: augustus 2008
Product: iMac 24" Wit C2D
Probleem: Logicboard geheel dood
Hoelang: 2 week, daarna kon men niets vinden en is de iMac omgeruild voor een nieuw model met inruil op de oude.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 13:13

Eris

-

Reparateur: Apple store
Wanneer: November 2007
Product: Macbook pro end mid 2007
Probleem: Kapote pixel
Kosten: 0
Hoelang: Vervangen binnen zichts termijn van 2 weken.

Reparateur: Machouse Rotterdam (Stationsplein Rotterdam)
Wanneer: Vorig jaar April
Product: Macbook pro end mid 2007
Probleem: Geen beeld inverband met problemen van Videokaart. Bekend probleem van dit type gefixed onder verlengde garantie.
Kosten: 0 euro
Hoelang: 1 week Moederboard moest besteld worden.

Reparateur: Apple store
Wanneer: November 2009
Product: Magsafe adaptar 65W die in juni 2009 besteld was omdat mijn oude slecht werd/
Probleem: Leverde geen prik
Kosten: 0 euro
Hoelang: 1 dag nieuwe moest daarna de oude op sturen Had hiervoor wel mijn creditcard gegevens nodig.

[ Voor 56% gewijzigd door Eris op 11-04-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354160

Reparateur: HTR
Wanneer: Mid 2009
Product: Macbook Unibody
Aanschafdatum: (maand/jaar) nov 08
Aanschafwinkel: HTR Utrecht
Probleem: Kapot moederboard (2x)
Kosten/Garantie/Apple Care: Apple Care
Hoelang: 3 keer voor reparatie, 2x twee weken, 1x 1 week (totaal 5 weken)
Mening over de verleende service: Belachelijk, walgelijk. Meest rampzalige bedrijf wat er bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

@Maikel: iets specifieker kun je er wel over vertellen toch? Dit schept niet echt duidelijkheid waarom ze nou Belachelijk en walgelijk en rampzalig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 15:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Reparateur: Solid Vision
Wanneer: 29 maart 2010
Product: iPhone 3G
Aanschafdatum: (maand/jaar) mei 2009
Aanschafwinkel: Media Markt, alleen niet relevant aangezien de garantie dmv T-Mobile gaat
Probleem: Gaat niet meer aan
Kosten/Garantie/Apple Care: Ze vroegen 185,04 voor een gereviseerde 2ehands omdat ik 'vochtschade' had.
Hoelang: 1.5 week ongeveer en daarna 5 werkdagen om hem terug te krijgen (kosteloos)
Mening over de verleende service: Zeer slecht, ze konden geen second opinion laten uitvoeren en bewijs konden ze ook niet leveren. T-Mobile klantenservice is belachelijk enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziggystardust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-03-2021
Reparateur: ARC Dilbeek, België
Wanneer: Augustus 2007
Product: Macbook Pro 15"
Aanschafdatum: (maand/jaar) Juni 2007
Aanschafwinkel: Apple Online
Probleem: lawaaierige cpu -> logicboard en cpu vervangen?!
Kosten/Garantie/Apple Care: onder garantie
Hoelang: 3 dagen
Mening over de verleende service: snelle service, maar schroeven topcase waren niet volledig dicht geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 10:03

pposthoorn

Constructeur

Reparateur: Solid Vision (T-Mobile)
Wanneer: September 2009
Product: iPhone 3G 16GB Black
Aanschafdatum: November 2008
Aanschafwinkel: T-Mobile online shop
Probleem: Muteknopje afgebroken + headset knopje defect
Kosten/Garantie/Apple Care: Gratis, onder garantie.
Hoelang: 7 dagen, maandag oude toestel opgestuurd, maandag erna nieuw toestel binnen.
Mening over de verleende service: Prima service, erg snel geholpen. Toestel omgeruild voor een referbished toestel (uiterlijke nieuwstaat). Headset was kwijtgeraakt (had ik verwacht er was gezegd geen accesoires mee te sturen :P ), één telefoontje en een paar dagen later had ik een nieuwe headset in de bus (nieuwe versie terwijl ik de oude versie had opgestuurd).
Kort om, ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-05 16:52
Reparateur: Mobistar België
Wanneer: Te lang geleden
Product: iPhone 3G
Aanschafdatum: (maand/jaar)
Aanschafwinkel: Mobistar
Probleem: Touchscreen Defect
Kosten/Garantie/Apple Care: Garantie
Hoelang: NIET!

Was een zogezegde waterschade ( zag lichtroos de sticker aan de hoofdtelefoon ). Dan nog het lef hebbe om er nog geld voor te vragen. Heb hem gratis terug gekregen, maar niet gerepareerd.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Reparateur: iFactors Breda
Wanneer: 02/2009
Product: iMac 24" 2.8
Aanschafdatum: (maand/jaar) 05/2008
Aanschafwinkel: iFactors Breda
Probleem: Verticale donkere "balken" in het scherm.
Kosten/Garantie/Apple Care: 0 euro, garantie
Hoelang: 2 weken
Mening over de verleende service: Prima. Van te voren op de hoogte gesteld van de verwachtte duur en kostenloos naar tevredenheid gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:36
Reparateur: MacManiac in Etten-Leur
Wanneer: eind 2008
Product: MacBookPro mid-2007
Aanschafdatum: (maand/jaar) Juni 2007
Aanschafwinkel: A-Mac
Probleem: 8600M GT dood, extended warranty program
Kosten/Garantie/Apple Care: 90 euro onderzoekskosten
Hoelang: 6 weken

Waardeloos! Heb wekenlang met Apple / A-Mac en MacManiac kunnen bellen. Bekend probleem, en zou gewoon onder het extended warranty program moeten vallen. Echter, de testtool van Apple zelf vond van niet. Daarnaast was MacManiac NIET op de hoogte van de procedures. Toen ik hun, na 6 weken, eindelijk vertelde hoe het in elkaar stak was hun reactie letterlijk "ow ja, daar kan je wel eens gelijk in hebben. Daar hebben we destijds nog een training over gehad."

MacManiac is dan ook totaal niet meewerkend geweest in deze zaak. Uiteindelijk heb ik zelf met Apple in Ierland gesproken, via mijn werkgever, en gelukkig werd het een en ander toen recht gezet.

A-Mac, waar ik de machine gekocht had, zegt ook letterlijk "goh, als je meer wil dan 1 jaar garantie, klaag ons dan maar aan". Wat een waardeloze ballentent, en daar kom ik dus ook never nooit niet meer!

A-Mac = arrogant
MacManiac = onwetend
Apple = log, lomp, en brutaal, totdat je weet wie je moet bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-03 08:39
Reparateur: Apple Store Nederland (service logistics breda)
Wanneer: April 2010
Product: Ipod Touch 3g (32gb)
Aanschafdatum: (maand/jaar) nov 09
Aanschafwinkel: Pixmania Nederland
Probleem: Loszittend scherm
Kosten/Garantie/Apple Care: Apple Care
Hoelang: +/- een week (ik had ervoor gekozen een retourverpakking te laten opsturen en zelf een afhaalafspraak met UPS te maken, had misschien dus nog sneller gekund)
Mening over de verleende service: Prima, kosteloze vervanging van mijn iPod door een gloednieuwe. (Schrok wel in eerste instantie aangezien er 2e generatie op de bon stond maar het bleek toch een 3g te zijn) Ik denk dat ik AppleCare op mijn iPod ga afsluiten aangezien de service binnen apple's garantiegrenzen wel bevalt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-02 17:01
Reparateur: S&S Hasselt
Wanneer: Periode van mid 2007 tot nu vandaag ongeveer
Product: Macbook Pro mid 2007
Aanschafdatum: juni 2007
Aanschafwinkel: S&S Hasselt
Probleem: Cola over de laptop
Kosten/Garantie/Apple Care: 600 euro
Hoelang: Eén à twee weken
Mening over de verleende service: Zeer slechte hersteller. Natuurlijk viel de cola niet onder garantie dus heb ik 600 euro betaald voor de herstelling. Daarna heb ik echter alleen nog maar problemen gehad met die laptop. Laptop die spontaan wakker werd uit slaapstand, toetsenbord kapot, verkeerde toetsenbord geïnstalleerd, dode pixels op mijn nieuwe scherm enzovoort. Door die vele herstellingen is mijn topcase nu ook niet meer in 'topstaat'.

Na een tijdje begon de vriendelijke façade van het personeel ook serieus weg te vallen. Ze zagen mij al komen (als ze mijn laptop fatsoenlijk zouden herstellen moest ik niet teruggaan) en deden mijn schade af als verzinsels. Ondertussen zat ik wel met een 2000 euro kostend rommelbakje. Uiteindelijk na lang aandringen hebben ze deze dan toch nagekeken, vroegen ze er weer 50 euro voor terwijl hij onder garantie was gewoon om een diagnostics test te runnen. Na lang aandringen dan toch niet moeten betalen en bleek dat het effectief een hardwarematig defect was dat zij zelf hadden veroorzaakt.

Reparateur: Lab9 Kortrijk
Wanneer: Periode 2009
Product: Macbook Pro mid 2007
Aanschafdatum: juni 2007
Aanschafwinkel: S&S Hasselt
Probleem: Batterij onder 80% op minder dan 300 cycles, kapot logic board, Superdrive schreef geen DVD's meer
Kosten/Garantie/Apple Care: Geen kosten, Apple Care
Hoelang: Eén à twee dagen
Mening over de verleende service: Zeer goeie service, probleem uitgelegd en zij namen contact op met Apple. Een paar dagen later kon ik gratis een nieuwe batterij gaan ophalen.

Iets later dan teruggegaan voor mijn kapotte grafische kaart, direct vervangen en de superdrive dan ook maar direct meegenomen. Op één à twee dagen kreeg ik al een mailtje dat hij terug in orde was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit topic is eigenlijk niet meer dan een opsomtopic, welke doorgaans niet zijn gewenst op GoT. Daarnaast worden de reparaties van Apple producten door een keur aan resellers, technische diensten en service centres en niet alleen door Apple zelf worden gedaan. Voor het delen van ervaringen met reparaties hebben we de shopreviews. Dit topic gaat daarom op slot.

Voor individuele conflicten met een reparatiedienst daarentegen is iedereen vrij om een topic te openen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.