Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354535

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik zit al aan mijn 2de E71, geweldig ding. Eerste heeft pas klachten gekregen, nadat mijn man met het apparaat in de tas, op de motor een ongeluk kreeg. Dus besloot een nieuwe te kopen.

De 2de vertoonde vanaf het begin zo nu en dan vage klachten met betrekking tot synchronisatie van mail, deze konden kennelijk worden opgelost dmv de internet instellingen van de provider opnieuw in te stellen.
Daarna bleven er nog wat andere vage klachten, zoals het niet altijd overgaan van de telefoon, als niet altijd ontvangen van sms. (hoeft niet persé aan de foon te liggen, maar het was nou eenmaal vaag)

Afgelopen week heb ik de firmware update uitgevoerd. Ik had versie 300.XXXX en de nieuwst van eind maart erop gezet. Daarna heb ik ook mfe ge-update.

Dan nu:

Na de update van mfe, synchroniseerde hij niet meer alles wat stond ingesteld, met name de contacten geeft ie steeds de melding "systeemfout, probeer het later opnieuw" . Daarnaast, het ziet er niet uit, en het lijkt ook niet mogelijk te zijn om de weergave te veranderen. (mappenlijst ook gesynchroniseerd, daaronder pas de mailtjes, not funny, wanneer je teveel mappen hebt)

Ik werk met zimbra exchange, uitgebreide versie. Dit zijn de instellingen (welke voor de firmware goed werkte)
verbinding:

- exchange server: mail.xxxx.nl
- beveiligde verbinding: ja
-toegangspoort: internet
- sync tijdens zwerven: nee
- std poort: ja

referenties:
- gebruikersnaam: xxxx
- wachtwoord: xxxx
- domein: xxxx.nl

Ik heb na wat tips gevonden te hebben all over, het volgende geprobeerd.

- firmware geïnstalleerd, alle instellingen van mfe bleven behouden
- mfe update gedaan, alle instellingen van mfe bleven behouden
- firmware opnieuw gedaan, geen resultaat
- mfe verwijderd, en herinstallatie, geen resultaat
- fabrieksinstellingen hersteld, geen resultaat
- *#7780#, geen resultaat
- *# 7370#
- 3* groene knop vast tot inschakelen, geen resultaat
- vervolgens alles eraf gehaald aan mfe, toen roadsync geprobeerd, maar ook daar sync problemen (of ik heb dat onjuist ingesteld, is toch weer net even anders)

Ik heb van alles gevonden, maar niks lijkt net hetzelfde te zijn.

Voor diegenen die nog tips hebben, graag!

Het liefst zou ik gewoon weer teruggaan naar mijn vorige versie firmware, en vorige mfe, maar die kan ik weer nergens vinden. Bummer!!!

Groetjes,
Gupsie

Dit topic is gesloten.