Win7 installeren: geen DVD drivers, USB stick werkt ook niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 00:14
Ik wil windows 7 op een nieuwe SSD installeren. Gewoon legale upgrade versie. XP cd heb ik ook liggen.

Wanneer ik dit probeer te doen via de DVD drive krijgt ik redelijk snel dat win7 geen stuurprogramma's heeft voor de DVD drive... 't Is een IDE drive en ik heb gevonden dat dit waarschijnlijk de oorzaak is. Helaas heb ik geen SATA drive liggen. Een 2e IDE drive die ik ook heb lukte ook niet. Ook verschillende jumpersettings werkte niet.

Dus de volgende optie was om 't via een USB stick te proberen. Ik heb nog een XP machine staan om de USB stick gereed mee te maken. Eerst een ISO gemaakt van de DVD en deze via het ISO naar DVD tooltje van microsoft proberen te kopiëren. Deze weigert echter omdat 't geen juiste iso zou zijn...

Ok. De volgende poging was om via Diskpart de USB stick gereed te maken. Zoals hier beschreven: LINK
Diskpart in XP herkent geen removable drives...

Er moet toch een manier zijn om windows 7 te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
en als je de stuurprogramma;s voor je dvd van internet trekt en in deze aan je setup schijf toevoegen met nlite.

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Dat klinkt makkelijker dan dat het is. 't Is een Samsung SH-S202J. Laatste firmware staat er al op en drivers biedt samsung niet aan.
Daarnaast start win7 de installatie gewoon op vanaf de drive, maar stopt er dus op een gegeven moment mee omdat hij geen drivers heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:00
Waarmee heb je de ISO gemaakt? Heb je imgburn geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
deamon tools, imgburn heb ik niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Weet je zeker dat de ISO goed is? Aangezien die tool al aangeeft dat ie niet goed is, zou dat geen oorzaak kunnen zijn? Ik weet niet of je de DVD of de download hebt, maar mocht het de download zijn, probeer het nog eens te downloaden.
Normaal moet het BIOS er gewoon voor zorgen dat de DVD begint met booten en ik neem aan dat je niet de press key to install od de laadbalk ziet verschijnen?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:00
Wat voor DVD Win7 heb je precies? Heb je imgburn inmiddels al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Ik heb een Win7 upgrade DVD van Surfspot. De iso zal wel goed zijn, maar ik zal er nog eentje maken met Imgburn.

Het BIOS zorgt er ook voor dat Win7 boot en begint met installeren. Alleen op een gegeven moment zegt hij dat hij geen drivers heeft voor de DVD speler.
Normaal moet het BIOS er gewoon voor zorgen dat de DVD begint met booten en ik neem aan dat je niet de press key to install od de laadbalk ziet verschijnen?
dit krijg ik wel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Je moet de stuurprogramma's van de controller (Dus niet de driver van de drive zelf) waar de drive aan hangt toevoegen aan de installatie. Should do the trick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
't Is inmiddels gelukt met een andere (-eveneens IDE- HP drive). Blijft vreemd dat 't niet werkte.
Pagina: 1