Poorten gaan niet open

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xuter010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Hoi,

ik ben nieuw hier op het forum ik heb mij ingescheven omdat ik een probleem heb met mijn modem of pc
hier hoop ik op jullie hulp alvast bedankt

Ik heb een glasvezel abbo van concept ICT 50mbit, 50up 50down

ik wil een half-life source server maken hiervoor moet ik poorten opzetten
Ik heb een Genexis modem (http://www.glasvezel.nu/n...g-van-glasvezel-zijn-werk)

Ik dacht dat standaard alle porten open staan als je geen router/firewall hebt draaien maar als ik via diverse port check site's kijk of de juiste porten open staan staat er dat alles close is

ik heb windows 7 x64 hier heb ik van de firewall uitgezet en Defender
ik draai geen virus scanner ook niet geinstalleerd geweest

ook met geprobeerd (die heb ik geinstalleerd) windows 2003 server r2 x64. De IP filter enable gezet en alle porten hierin opengezet (microsoft site gevolgd hiervoor)

Via linux ubuntu 9.10 geprobeerd <-- hier heb ik niks ingesteld

wat ik ook probeer ik krijg de porten niet open en ik kan ook niet in de modem komen. Concept ICT gebeld en hun zeggen dat dat niet kan van hun kant.. na veel aandringen gaan ze de net provider vragen BBNET

wat zou het kunnen zijn? ligt het toch aan mijn PC? of aan de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:11
Hoi welkom, bij tweakers !

Ik denk dat je op je modem port forwarding aan moet zetten. Welk modem (merk/type) heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
Je moet ook de poorten forwarden in je router,
Kun je in de router komen?
zoja. dan de juiste poorten naar de juiste ipadressen forwarden.

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:11
Ik dacht te begrijpen uit de eerste post dat de TS geen router heeft maar alleen een modem. (Die mogelijk ook dienst als router) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De poorten worden zoals gezegd waarschijnlijk door je router geblokkeerd.

Druk eens op start, typ 'CMD' in en druk op enter. Typ dan 'ipconfig' en druk op enter. Dan staat ergens je Gateway IP (192.168.xxx.xxx). Typ dat in je browser in en vul dan de default username & wachtwoord in. Daar kan je dan ergens poorten open zetten.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xuter010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Bedankt voor de reactie's

ik heb GEEN router. alleen een modem van het merk "Genexis". er zitten 4 ethernet aansluitingen op
maar 3 daarvan zijn uitgezet door de provider. Deze zijn bedoelt voor toekomstige zaken

dus 1 port werkt er maar. Op die port kan je naar een router/hub toe. Voor het makelijke heb ik dus geen router ertussen gezet maar ben ik rechtstreeks van de modem verbonden met mijn PC met een CAT6 kabel

Gateway IP heb ik al geprobeerd dit werkt immers ook als je wel een router hebt. Maar als ik de getaway invul krijg ik "Internet Explorer cannot display the webpage" De adres van de getaway is ook niet intern volgens mij.
het adres is 213.148.250.1 Deze komt volgens mij rechtstreeks van de provider en ik kan hier niks mee doen dus
Pagina: 1