Oorzaak storing KPN internet Zaterdag 10-04-2010

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Vandaag zat ik wat te surfen, en plots om 15:34 geen internet meer.
Ik neem 8Mbit internet & ITV af, van destijds HetNet, wat nu is opgegaan in KPN internet.

Nadat internet ook handmatig niet wilde connecten via de webinterface van mijn EB ( 780WL) besloot ik te bellen met de helpdesk. Zag namelijk geen storingen hier in de forums of KPN's service pagina.

HD Medewerker heeft in de logs van mijn modem gekeken en concludeerde dat er wel iets vreemds aan de hand was. In de log had ik ook al gezien dat die geen contact kon maken met de SNTP server.

Terwijl ik aan de lijn hing, stond de teller van mensen in de wacht plots op 80 zei hij.
Na wat navraag bij collega's, bevestigde hij dat er in de ruime regio van Den Haag waar mijn woongebied ook onder valt, inderdaad een storing ondervond.

Vreemd genoeg werkte ITV wel. Sinds 19:01 staat inmiddels dat de storing is opgelost.
Ik moest wel handmatig de connectie opzetten via de webinterface, en kon vanaf 19:44 ook weer het internet op.

Iemand enige idee wat er aan de hand geweest kan zijn ?
Kan toch niet waar zijn, dat de EB geen connectie kan maken met de SNTP server, en dus dat je geen internet hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:02
Storing ADSL diverse regio's (opgelost)

Als gevolg van een storing kon u mogelijk in enkele gebieden niet bij ons inloggen via het ADSL-netwerk. Indien u telefonie of televisie via internet van ons afneemt dan kunnen deze diensten door de storing verstoord zijn geweest. Onze excuses voor dit ongemak. De storing hebben wij inmiddels verholpen.

Starttijd: 2010-04-10 16:04 Eindtijd: 2010-04-10 19:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Dat het is opgelost weet ik, ik ben n.b. 1 van de eerste, zo niet de 1ste volgens de HD die het heeft aangemeld, zie tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook even geen internet meer.
Wel is gelijk me snelheid gedaald.

Het was: 1.025 / 15.421
En nu: 603 / 7.118

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Nu je het zegt, mijn DL is met meer dan 1/3 ingekakt, is nu:

776 / 10.525

Zat altijd rond de 16 Mbit, UL scheelt niet zo veel.

Heb even gekeken, en met 1 stream op ITV, haal ik inderdaad niet verder dan 6 Mb/s, met 2 streams 2.5 Mb/s ongeveer.

In de log zie ik dat die vannacht een koude start heeft gehad en modem was toen ook al op die snelheden ingetraind, morgen nog maar is nakijken na een koude start.

edit:
Kom net van de tel af met de HD mbt afname snelheden.
1e lijn heeft wat testjes gedaan, en trekt de conclusie dat het inderdaad niet naar behoren werkt, en alles wat zij kunnen doen, ook niks heeft uitgehaald.
Staat nu bij de 2de lijn die me binnen 5 dagen moeten contacteren.

Ben benieuwd.

[ Voor 26% gewijzigd door Yippie op 10-04-2010 21:20 ]