Op dit moment heb ik een Voodoo 3 3500 TV AGP kaart. Die wil ik gebruiken om video mee te captureren. Alleen : deze kaart kent geen hardwarematige MPEG-2 compressie. Omdat ik een PII-400 heb, haal ik niet meer dan 15 fps op de halve resolutie (iets van 350x200 ofzo). Nu zit ik met een dilemma : ik wil fullscreen op 25fps kunnen captureren, maar volgens mij zou ik zelfs aan een P4-1.5 GhZ nog niet genoeg hebben met deze grafische kaart. Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien sites met stats? Volgens mij zou ik met een PIII-800 in ieder geval 25 fps op de halve resolutie moeten kunnen captureren. Maar zo'n proc kost ongeveer 500 a 600 piek (ik heb een slot-1 proc nodig). Is het dan niet beter om een goede capture kaart te kopen met hardware matige mpeg2 compressie?
Blijkbaar heb je zelf het antwoord al bedacht
...
Ik vraag me trouwens af waarom je persé of 25 fps wilt capturen. Kijk, dat je nog de volle resolutie wilt ok, maar die 10 frames meer of minder merk je nauwelijks met een menselijk oog, dus het heeft weinig zin.
Ik vraag me trouwens af waarom je persé of 25 fps wilt capturen. Kijk, dat je nog de volle resolutie wilt ok, maar die 10 frames meer of minder merk je nauwelijks met een menselijk oog, dus het heeft weinig zin.
Ik vind dat er wel degelijk een verschil is tussen 15 en 25 fps. Dat is echt veel minder vloeiend. 25 fps is naar mijn beste weten dezelfde snelheid waarmee TV ook z'n beelden ververst, dus vandaar dat ik graag op dezelfde snelheid wil opnemen.
Je zegt : ik heb zelf het antwoord al bedacht ... maar! Als ik nu goed zou kunnen captureren met een snelle processor, dan zou ik voorlopig ook geen upgrade meer hoeven doen aan m'n proc. Terwijl, als ik een goede video-capture kaart zou kopen met hw-mpeg2 encodering, dan zou ik waarschijnlijk over een half jaar toch nog weer een nieuwe proc willen hebben...
Je zegt : ik heb zelf het antwoord al bedacht ... maar! Als ik nu goed zou kunnen captureren met een snelle processor, dan zou ik voorlopig ook geen upgrade meer hoeven doen aan m'n proc. Terwijl, als ik een goede video-capture kaart zou kopen met hw-mpeg2 encodering, dan zou ik waarschijnlijk over een half jaar toch nog weer een nieuwe proc willen hebben...
Ik denk dat je beter een capture kaart kan kopen.
Zoeits als bijvoorbeelde Matrox Marvel serie.
Deze heeft onboard MJPEG coding, en steunt dus in zoverre niet zo zwaar op je proc.
Kun je met gemak op 25/30 fps capturen zonder oom maar 1 dropped frame.
Als je puur voor capture gaat, is de eenmalige investering in die kaart het enige.
Je hoeft niet nog eens een snellere proc te gaan halen.
Suc6
Koffie
Zoeits als bijvoorbeelde Matrox Marvel serie.
Deze heeft onboard MJPEG coding, en steunt dus in zoverre niet zo zwaar op je proc.
Kun je met gemak op 25/30 fps capturen zonder oom maar 1 dropped frame.
Als je puur voor capture gaat, is de eenmalige investering in die kaart het enige.
Je hoeft niet nog eens een snellere proc te gaan halen.
Suc6
Koffie
Tijd voor een nieuwe sig..