Toon posts:

Mijn ervaringen met De Golden ORB

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Na de aanschaf van m'n Abit BF6 plank was ik toe aan een nieuwe cooler aangezien m'n oude Alpha niet paste met behoud van dimm sockets.

Na wat surfen kwam ik langs een posting op ons allom geliefde Tweakers.net, het was een posting over de "Golden Orb", zoal Plycon computers hem noemt (www.plycon.com).

Dit zou de cooler zijn die mijn probleempjes oplost, hij koelt goed, is relatief klein, lekker stil en nog mooi ook.

Ik waagde het er dus maar op en bestelde de Golden Orb voor $24,99 (ja lekker duur). Een dag later bericht: er is onvoldoende voorraad en dus zit u tijdelijk in de wacht.
3 dagen later een nieuw bericht: er is een nieuwe lading Orbs binnen gekomen en u krijgt er een voor $14,99 om dat u heeft moeten wachten. Oké dacht ik dat begint goed, een korting van 10 dollar niet slecht!!

Vandaag was het dan zover na een week wachten viel de Orb op de deur mat. Wat was dat ding slecht verpakt, een simpel kartonnetje van US Postal om het kartonnen doosje van de cooler en that's it.

Nou envelop open en kijk daar de Orb, wow mooi is hij wel. Maar wat is dat de fan zit los, nou die drukken we wel effe vast. Niet dus, door het design van de Orb moet de Fan tussen de vinnen van het koelblok vast gezet worden en daat gaat alleen met veel moeite en kracht.

Nou dat was dat nu maar eens installeren. kast open, Slotket eruit (met C366@556), oude Cooler Master er af. Koel pasta op de cpu, Orb erop en vast zetten.

Dat was dus het volgende probleem. In het doosje van de Orb staat dat de cooler een draai moet hebben om hem vast te klemmen. Ok draaien dan maar. Dat is shit hij draait niet goed vast, dan maar wat meer kracht, Shit dat was te veel kracht, de uitsteeksels van de socket zijn afgebroken. Dan maar met Tie-raps. Ook die zit nou effe Slotket in bordje prikken en kabeltje aansluiten.

De kabel aangesloten en het systeem lijkt weer klaar om te grazen, power-on. GRGGRGRGFRGRGRGRGR waaaaaaaaaaaaaaa wa's da???

Wat blijkt het kabeltje (dat trouwens heeel kort is) moet je tussen de vinnen door trekken naar beneden anders loopt de fan aan. Nou dat is dus ook weer gebeurt.

Dan maar een meten en vergelijken:

Met m'n oude Coolermaster werd m'n C366@556:

Idle: 37C
Full Load: 48C

Met de Orb:

Idle: 33C
Full Load: 45C

Das dus een aardig verschil maar niet wereld schokkend. Wel is m'n pc nu een stuk stiller, omdat ik op het Cooler master blok een YSTECH van van 26CFM had gezet die zo'n herrie maakt.

De Golden Orb is naar mijn inziens een aardige cooler die alleen een heel slecht mounting systeem heeft en een veel te kort stroom kabeltje. Oh ja na vervoer kwamen de kosten in totaal op fl 53,00 knap duur dus voor een koeler.

Reacties? Vragen?

ps een nieuw slotketje staat in de planning, zal kijken of dat nog wat uitmaakt in graden.