LAN gaming Windows 7 probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Topicstarter
Hallo, wij hebben op dit moment een probleem met het spelen van LAN games via windows 7 ultimate. Op de een of andere manier kunnen we elkaar niet zien. Ik zal even proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen:

de configuraties: (gaat om 5 pc's)

- elke computer zit aangesloten op dezelfde switch
- elke pc heeft win 7 ultimate 64 bit
- folders die geshared zijn kunnen zonder problemen bij elkaar worden benaderd.

Het probleem wat we ondervinden is dat zodra 1 pc een game host, de andere pc's deze niet zien. Wanneer we computers aansluiten op het internet en tegelijkertijd op de switch aansluiten met een andere kabel ( 2 kabels dus nu erin), kunnen zij elkaar wel zien bij het hosten van een game. Maar de router kan maar 4 pc's aansluiten en we ziin met zijn 5-en waardoor er dus 1 niet mee kan doen.
Ik weet echt niet waar ik dit probleem moet zoeken.

wat heb ik geprobeerd:

Alles pc's van het internet gehaald en puur alleen maar alle 5 de pc's via de switch aan elkaar gekoppeld. Elke computer kan gewoon de ge-sharede folders zien en benaderen. Geen enkel probleem ! Maar zodra er een game wordt gehost door 1 pc, zien de anderen hem simpelweg niet !

- hierna geprobeerd om via 1 pc waar internet inkomt, internet verbinding te sharen. Nu kan iedereen internetten maar games die gehost zijn nog steeds niet te zien.

Ik kom er echt niet uit. Het lijkt erop alsof windows 7 perse rechtsteekse internet verbinding moet hebben om een LAN te kunnen creeren. Maar dat klinkt heeel erg raar in mijn oren ... Is toch LAN ???!!

Ik en mijn maten hebben ons rot gezocht op internet, maar vinden maar niet het gouden antwoord .... Wie o wie kan ons helpen ?? We willen gewoon lekker lannen vanavond !!

Dit zijn de games waar we het mee geprobeerd hebben:

- Left4 Dead
- Flatout 2
- Serious Sam FE HD versie
- Borderlands

Ik ben ten einde raad !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Zet op de machine die de game host de firewall eens helemaal uit

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Verlaat allemaal de 'thuisgroep' die je standaard lid van bent bij netwerkcentrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, poorten open in je firewal helpt, en ik mis één ding:

Hoe is je IPV4 configuratie? Verschil tussen LAN en Internet is niet zo groot, hoor. Zo moet je ook niet nadenken.

[ Voor 5% gewijzigd door Umbrah op 10-04-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:14
1 iemand moet dan maar zijn koffers pakken :+
Ontopic: Is die switch niet stiekem gewoon een router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
Alleen de switch gebruiken met allemaal een vast IP in dezelfde range? 192.168.1.xx bijvoorbeeld?

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Internet is gewoon één groot LAN netwerk, ik bedoel, we zijn allemaal bedraad toch? Zitten jullie allemaal in dezelfde netwerkgroep (zoals Tharulerz zegt)? Vroeger had je het probleem nog wel dat je met XP in MSHOME zat en met Vista in WORKGROUP.

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

* Zelfde workgroup
* Zelfde IPV4 subnet

VB:

Subnet 255.255.255.0
PC1: 10.0.0.1
PC2: 10.0.0.2
etc...

Negeer dingen als gateways en DNS, maar áls je het instelt, stel ze dan allemaal hetzelfde in. Zorg dat er géén internet is, en zet je firewalls uit. Ping elkaar allemaal, en als het dan niet werkt, dan zijn je games stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Topicstarter
Umbrah schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:42:
* Zelfde workgroup
* Zelfde IPV4 subnet

VB:

Subnet 255.255.255.0
PC1: 10.0.0.1
PC2: 10.0.0.2
etc...

Negeer dingen als gateways en DNS, maar áls je het instelt, stel ze dan allemaal hetzelfde in. Zorg dat er géén internet is, en zet je firewalls uit. Ping elkaar allemaal, en als het dan niet werkt, dan zijn je games stuk.
Ok, we hebben internet eraf geknald. Iedereen een vast IP adres gegeven, zelfde subnet. Iedereen kon elkaar nog steeds zien over het netwerk. Gesharede mapjes konden we bij elkaar benaderen. Firewall acces gegeven voor de te spelen games. Hierna de games aangeknald. Left 4 dead, Borderlands werken nu wel zonder problemen. Maar flatout 2 doet het nog steeds niet, tenminste niet bij iedereen. 2 zagen wel een server, de andere 2 niet.
Pagina: 1