Hulp gezocht: pc valt spontaan uit!

Pagina: 1
Acties:

• Green82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11 15:19
Beste tweakers,

Heb sinds een week of 3 m'n pc ge-upgrade met aan nieuw mobo, psu en ram.
Sinds een week valt m'n pc spontaan uit.
Dit gebeurt tijdens gamen, internetten of gewoon muziek luisteren, dus niet alleen met zware belasting van de diverse hardware.
Als alles uit is en probeer hem weer op te starten gebeurd er helemaal niks.
Als ik de stekker een tijdje van de voeding haal doet alles het wel weer maar na een tijdje begint alles weer van voor af aan! Zit nu toch echt met een beetje met de handen in het haar.
Wat info over de hardware:

Core 2 Duo E8500
Asus Maximus II Formula mobo
OCZ Blade 2 x 2GB PC8500 1066 DDR2
OCZ Modxstream pro 700w voeding
Asus GTX275 GPU
OCZ Vertex Turbo 30GB
Western Digital Black 640GB 2x (Raid 0)
Windows 7 Ultimate 64bit

Heb het vermoeden dat de voeding de boosdoener is maar zal wel erg snel zijn dat deze de geest heeft gegeven.

Iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken?
Alvast bedankt voor het meedenken :)

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
Test je RAM eens met memtest, die een nachtje aan laten staan en als je dan geen errors krijgt kan je je ram uitsluiten. Als je nog een andere voeding hebt kan je die inbouwen om die uit te sluiten
edit\\ als ie uitvalt, gebeurt dit dan dmv een bluescreen of is het beeld in 1x zwart?

[ Voor 18% gewijzigd door ArnoAG op 10-04-2010 19:40 ]

Incompl te

• Green82
Zal memtest eens proberen. Heb net m'n corsair dominator geheugen ingewisseld voor deze ocz reepjes omdat 1 ervan vol met fouten zat :S Zit memtest trouwens niet standaard op de installatie-cd van ubuntu?
In het begin kreeg ik idd wel eens een minidump en een bluescreen maar nu is het beeld gewoon in 1x zwart, dus hij sluit niet eerst af o.i.d.
Heb helaas m'n oude voeding (coolermaster real power 620) 3 weken geleden verkocht..

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
http://www.memtest86.com/

Memtest hier downloadbaar in iedergeval.

Incompl te

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
ik zou in eerste instantie ook gokken op je voeding. je omschrijft symptomen die typisch zijn voor een brakke voeding als je het mij vraagt

Desktop | Server | Laptop

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 19:51
Misschien een hitte probleem ? Wat zijn je temperaturen van je onderdelen ?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Veel tips en things to do zijn hier te vinden: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Alles kan stuk.

• Green82
Bedankt iedereen voor alle reacties tot zover :)
De temperaturen die ik meet (met pc probe II van Asus, weet niet of die aardig kloppen?) zijn volgens mij niet schokkend te noemen: cpu, fsb northbridge en southbridge schommelen meestal rond de 35 graden, voeding rond de 30, gpu zou ik eigenlijk niet weten, hij wordt redelijk warm als ik aan het gamen ben maar onder 'normale' load ook niet echt warm moet ik zeggen.. Systeem is overigens niet overclocked, heb wel sinds m'n nieuwe mobo een Cooler Master Hyper N520 gemonteerd maar deze toont voor zover ik kan zien ook geen kuren..

[ Voor 16% gewijzigd door Green82 op 11-04-2010 02:13 ]

Pagina: 1