Toon posts:

[P2450H] Monitor geeft wazig beeld xbox360

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik zou graag hd willen gamen alleen het lukt me niet echt en heb daar graag hulp bij nodig heb alle mogelijke instellingen wel gedaan geloof ik.
ik heb nu zo'n hdmi kabel in me monitor maar mooi beeld geeft hij niet? de beelden zijn nog steeds wazig nou weet ik het dus echt niet meer Ken een pc monitor eigenlijk wel dan full hd gamen?

sommige beelding in het menu knipperen/flikkeren vind ik ook raar.

http://www.prad.de/en/mon...eview-samsung-p2450h.html hier staan de gegevens ook de native resolutie wat gevraagt was om op te zoeken

Native resolution: 1.920 x 1.080 (16:9)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#Xbox_360_Elite en hier staat info over mijn xbox de elite

hoop dat jullie me kunne helpen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
plaats eens een fototje van hoe je beeld er nu uit ziet? ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.

heb je toevallig al een andere kabel kunnen testen? voor het zelfde geld heb je gewoon net een slechte kabel te pakken ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Rupie op 10-04-2010 18:56 ]

Desktop | Server | Laptop

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-02 21:00
Probeer knop getitelt "auto" eens op je monitor?

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
op foto's krijg ik het probleem niet echt zichtbaar ken het nog eens gaan proberen.

en het scherm staat op auto als je source bedoelt

de kabels die ik heb geprobeert en nu nog gebruik is de hdmi kabel van microsoft en de vga hd kabel

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 19:36 ]

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-02 21:00
Neej, niet de source ;) Der zit vaak een knop op de monitor waar auto op staat. Probeer die eens ;)

Specs!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:35:
en het scherm staat op auto als je source bedoelt
dat bedoelt hij niet. hij bedoelt dat je je scherm even automatisch moet laten configureren via het osd of een knop 'auto' die vaak op schermen zit.

Desktop | Server | Laptop

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-01 01:53

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Je hebt onder de display settings toch wel de resolutie op 1080p/60Hz staan hoop ik? Het feit dat je de HDMI kabel gebruikt wil nog niet direct zeggen dat de Xbox HD beeld doorgeeft.

[ Voor 36% gewijzigd door i7x op 11-04-2010 00:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:59:
[...]

dat bedoelt hij niet. hij bedoelt dat je je scherm even automatisch moet laten configureren via het osd of een knop 'auto' die vaak op schermen zit.
dan bedoelt hij vast auto adjustment? als ik die indruk zegt hij dat het niet kan als hij op hdmi staat

Auto Adjustment : Not Available

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 13:20 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik neem aan dat je alleen of de HDMI kabel aangesloten hebt, of die HD VGA kabel want beiden werkt namelijk sowieso al niet. Uitgaande ervan dat je alleen de monitor via de HDMI kabel aangsloten hebt moet je er rekening mee houden dat de meeste games op 720p werken, en er nog bijna geen games op FullHD zitten.

Dus inderdaad zoals boven beschreven moet je je monitor op auto-adjust weten te krijgen en anders even in de instellingen bij je Xbox 360 kijken en deze maar tot 720p max laten gaan. Een ander belangrijk punt kan zijn dat de HDMI kabel niet helemaal compatibel is en je eens kan proberen met een andere HDMI kabel. Eigenlijk zou dit niet mogen maar toevallig kwam ik dat probleem ook in een andere post hier op Tweakers tegen en na het gebruiken van een andere HDMI kabel was het probleem opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
oke maar het beeld is gewoon minder mooi als een hdready tv of full hd tv?

ik heb de xbox nu met hdmi aangesloten waar ik niet auto adjust kan doen maar bij de vga kabel kan dat weer wel

allebij de kabels zijn van microsoft moet toch goed zijn

als ik de xbox instelling op 720p zet dan word het pas echt dramatisch en als ik nog lager ga dan word het nog erger dam flikkert het beeld enzo

ik denk dat de xbox op 50hz staat hoe krijg ik die op 60hz? volgens mijn moet ik dan de xbox via scart aansluiten op een tv. ga ik eens proberen

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 18:10 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Normaal gesproken moet dit bij systeeminstellingen staan en dan iets van display of video-uitvoer, maar ik heb zelf hier geen Xbox360, en weet alleen dan de instellingen van Playstation 3. Je kan het beste daarvoor eens kijken op het game gedeelte van Tweakers en dan Xbox 360.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gekeken via scart en hij staat gewoon op 60 hz
Pagina: 1