Toon posts:

SBLive Retail, nieuwe speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Min of meer kort vraagje ;)

Ik heb een week geleden mijn speakerset op weten te blazen, 5 speakers allemaal boem - het was zo'n Creative Soundworks setje (een van de eerste, van "vroeger").

Anyway, ik wil nu dus boxen die niet zo snel over hun nek gaan - digitaal liefst, geen ruis e.d. en als het kan ook flinke bas (belangrijk) :)

Ik heb een set gezien genaamd soundworks DTT2500 digital. 5 speakers, een bass, en een klein paneeltje. F569,- .

De vraag: er staat bij deze set bij: AC3. Ik hoorde van een kennis dat AC3 een type aansluiting is. Zou mijn SBLive retail (de allereerste versie van de Live, toen met Unreal erbij) dit ondersteunen zonder extra onzin? Pluggen en klaar?

TIA,
phrozen.

Verwijderd

Hey,

wat die keuze betreft...is prima.
dat Setje (DTT2500) is grappig, ik heb hem zelf ook.

Maar dat AC3 is geen apparte aansluiting hoor.
Dat is de geluids stream van een DVD (Dolby Digital). Dus dat heeft verder niks met je Live te maken.

Op die Dxr3 van CL zit een AC3 output, die kan je in dat kassie stoppen van die DTT2500 en dan heb je dus Dolby Digital.

Snappie? :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Als je even kunt zeggen welke live je precies hebt dan kan ik je meer vertellen. Volgens mij trouwens kun jij het wel aansluiten aangezien je zegt "retail". Kijk even of je een optische digitale uitgang hebt aan de achterzijde of je moet gewoon even weten of je de volledige live hebt, dus met speciaal digitaal i/o kaartje, daar sluit je de FPS2500 namelijk op aan, als je hem digitaal wilt gaan gebruiken.

Mocht je btw de value versie hebben (retail of OEM) van de eerste live dan moet ik je teleurstellen, want je zult je setje dan NIET digitaal aan kunnen sluiten.

Verder moet je nog even weten: AC3 is dus Dolby Digital geluid en is meestal alleen op DVD's te vinden. Of je nou wel of niet je speakers digitaal kunt aansluiten, dat AC3 zul je nooit kunnen gebruiken, want daarvoor heb je -zoals gezegd- de Creative DXR3 Mpeg-2 kaart voor nodig met digitale uitgang of de nieuwste 5.1 series van de Live.

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Er zitten op een live in principe twee digitale "stereo" uitgangen.

De front digital stereo wordt gebruikt om een Dolby Digital (AC-3) signaal door te geven EN de front stereo als je in je mixer "digital output only" aanzet

De rear digital stereo wordt gebruikt om de rear stereo weer te geven.

Bij een "oude" live value zul je moeten gaan solderen om de digitale uitgangen aan te sluiten op je dtt 2500. Bij de nieuwere live value's zijn deze printplaatpinnen doorverbonden naar buiten (gele stereo-jack), bij deze stereo jack is dan de aarde de aarde, het linker kanaal is de digital front en het rechter kanaal is de digital rear (of andersom, gewoon ff als voorbeeld)

Je dtt 2500 gebruikt voor fourpoint een DIN kabel, deze zit vaak op het extra plaatje bij een live retail, maar er zit bij de dtt2500 ook een verloop stekkertje om die gele uitgang op te splitsen in een DIN uitgang (dus voor digitale fourpoint) en een dolby digital-uitgang (echt alleen voor dvd's). Vervolgens gebruik je de bijgeleverde kabels om de DIN op je live aan te sluiten en het dolby digital kabeltje.

DAMN, ik begon met deze reply omdat ik vind dat bijna niemand hier duidelijk antwoord op deze vragen weet te geven, en volgens mij is mijn verhaal nu ook onleesbaar.

Meel maar ff als je nog vragen hebt tvdrunen@dds.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt heren, ik weet genoeg - die set wordt het niet ;)

Heb nu labtec in gedachten: Labtec APX4620 Speakerset + Subwoofer, zwart (F329,-)

Iemand hier toevallig ervaring mee hebbene? :))

Groeten,
phrozen.

Verwijderd

Ga voor de set van Midiland, de S7100.
Komt zeer goed uit alle testen en de goedkoopste prijs is op dit moment 400 piek.
WWW.midiland.com
Pagina: 1