wd passport wordt niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:01
Om te beginnen heb ik het halve internet inclusief tweakers afgezocht op dit probleem. Ik kom wel oplossingen tegen maar niet voor dit specifieke probleem.

Ik heb een wd passport 500gb, werd altijd (heb 'm eergisteren gekocht, tot vandaag dus niet meer) herkent totdat ik de firmware ging updaten. Tijdens -of direct na- het updaten kreeg ik in windows een foutmelding (welke weet ik helaas niet meer, wel een rood icoontje bij tekst in ieder geval) en m'n laptop sloot af en startte opnieuw op, wat ik al vreemd vond.

Vervolgens wordt de wd passport niet meer herkent, niet meer op de 4 usb ingangen op m'n laptop (vista), niet meer op 1 van de 8 usb ingangen op m'n desktop met xp, en niet meer op m'n teac wap4500 (een muziekafspeler met 1 usb ingang, gisteren deed de wd passport het er nog op).

Als ik de wd passport op een usb van m'n xp-desktop prik dan komt er rechtsonderaan bij de taakbalk 'initio default controller' te staan wat opgevolgd wordt door de melding dat het apparaat klaar is om gebruikt te worden.
Maar ik zie de hd nergens, niet op beheer bij mijn computer, niet in de hardware lijst en niet in de explorer.
Lampje van de hd is prima aan, maar geen toegang.

Op internet kom je soms de oplossing (voor vista) tegen om 'INFCACHE.1' uit de map windows/inf te deleten, maar ook dit maakt niks uit.

Het is dus allemaal mis gegaan naar de firmware update welke ik -overigens- gewoon van de wd website heb gehaald.

Ik snap er niks meer van en weet niet wat ik met dit ding moet doen om 'm weer herkent te krijgen.

Iemand misschien een oplossing?
Thx alvast voor het meedenken. :)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:48

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Firmware updates gaan soms mis en het resultaat is dan een dood apparaat, been there, done that.

Meestal wordt dit niet als garantie geval gezien.

Je kunt nog eens proberen te flashen, maar of dat nog lukt...

Kijk eens wat Linux nog met de disk kan. Wat zegt device manager van Windows?

• deBennie
Je bedoelt dat ie kaduk is?

-edit

hmmz, in apparaatbeheer zie ik hem toch staan, maar dan niet onder de USB controllers maar als 'initio combo device controllers'. Die kan ik open klappen, daaronder staat 'initio default controller'...

[ Voor 79% gewijzigd door deBennie op 10-04-2010 18:27 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 14:01
verschijnt hij dan wel in het computerbeheer? wellicht dat je hem daar een schijfletter kunt geven of iets dergelijks.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Uit de bespreking op een ander forum valt op te maken dat het probleem misschien opgelost wordt door de computer schoon te maken door een backup te maken, alle usb-apparaten los te koppelen, cmos te reinigen en het besturingsprogramma opnieuw te installeren.

http://computerhelp.multiply.com/notes/item/882

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 19:21 ]

• Rupie
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:20:
Uit de bespreking op een ander forum valt op te maken dat het probleem misschien opgelost wordt door de computer schoon te maken door een backup te maken, alle usb-apparaten los te koppelen, cmos te reinigen en het besturingsprogramma opnieuw te installeren.

http://computerhelp.multiply.com/notes/item/882
En dat zou hij dan op elke machine moeten doen? hij heeft het probleem immers met zijn vista machine, xp machine en zijn teac wap4500 ;)

• deBennie
Ja inderdaad, het probleem doet zich voor op m'n laptop met vista, m'n desktop met xp en m'n teac wap4500 herkent 'm niet meer (gisteren dus nog geen probleem).

Ik heb op mn laptop 4 usb ingangen, op 1 usb wordt ie gezien als de initio, op de andere 3 als onbekend apparaat.

Het lijkt er inderdaad op dat de software/firmware op de hd kapot is. Stel dat is het geval, is zoiets weer te fixen?

Nogmaals, nergens (ook niet in beheer) wordt dit ding als een schrijfstation gezien.

Verwijderd

deBennie schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:22:
hmmz, in apparaatbeheer zie ik hem toch staan, maar dan niet onder de USB controllers maar als 'initio combo device controllers'. Die kan ik open klappen, daaronder staat 'initio default controller'...
Hieruit werd afgeleid, dat deze melding slechts op 1 computer verscheen.
Andere opties zijn: antivirusprogramma draaien.
Usb-drivers vernieuwen.
Het kost niets om de computer en het cmos schoon te maken en Windows te installeren. Ook veroorzaakt deze tip geen schade. En de aanbeveling is gebaseerd op een verhaal in een forum over dezelfde melding, die verdween na een herinstallatie.

En wat staat er in het bios?

• deBennie
Ik heb geen windows 7, dat gaat me toch geld kosten?

Ik waardeer je tip wel hoor, ik zie alleen niet in dat als ik m'n laptop 'schoonmaak' de hd het op m'n desktop wel zal gaan doen?

Ik ga de bios even bekijken, momentje. :)

• Rupie
Maar je kunt dus ook niet nogmaals de HDD flashen? Hij is trouwens pas een dag oud zei je, je kunt er altijd even mee terug gaan naar de winkel lijkt mij dan.

• deBennie
Euuh, ik heb de bios bekeken, de wd passport komt er in ieder geval niet in voor...

• deBennie
Rupie schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 20:46:
Maar je kunt dus ook niet nogmaals de HDD flashen? Hij is trouwens pas een dag oud zei je, je kunt er altijd even mee terug gaan naar de winkel lijkt mij dan.
Hoe flash ik zo'n wd passport? Ik heb de wd site afgezocht, maar niks over 'flashen'.
Ik heb van wd het programma 'wd smartdrive virtual cd manager' gedownload, maar aangezien de passport totaal niet als hd wordt herkent, kan ik niks met dat programma. Dus ik vraag me dan af hoe ik de passport moet flashen als ie niet herkent wordt...

Ik heb de hd op internet gekocht, even teruggaan is dus geen optie. :)

• Rupie
ik bedoelde het updaten van de firmware zoals je dat ook gedaan hebt toen het probleem ontstond ;) maar goed, terug naar de winkel (ook al is het een online shop) is denk ik handiger dan blijven prutsen met een hdd die het niet doet ;)

• deBennie
Ja maar toen ik het probleem nog niet had was de passport nog gewoon benaderbaar alszijnde een wd passport hd. Nu dus niet meer dus ik kan niet upgraden.
Terug gaan is voorlopig geen optie, ik hoop het probleem te kunnen oplossen. :)

• deBennie
Euhhh, ik heb de firmware updater van wd weer opgestart, je zult het niet geloven maar hij de firmware werd gewoon geupdate.
Hij doet het weer. :o

• Rupie
dat is heel mooi! jammer dat je niet weet wat het nou precies geweest is maar het belangrijkste is dat hij het weer doet natuurlijk!

Verwijderd

De probeerversie van Windows 7 kan drie maanden gratis gebruikt worden.

http://www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=2531983

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 23:32 ]

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:48

Q

Au Contraire Mon Capitan!

deBennie schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 21:10:
Euhhh, ik heb de firmware updater van wd weer opgestart, je zult het niet geloven maar hij de firmware werd gewoon geupdate.
Hij doet het weer. :o
Geen dank. 8)

• deBennie
Iedereen bedankt voor het meedenken natuurlijk :)
Pagina: 1