Windows 7 taakbalk layout

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
Ik gebruik verschillende mappen als toolbars op mijn taakbalk (toolbars>add toolbar> selecteer een map), die een 'hoogte' van '2' heeft.
Nou zit ik met het probleem dat als 1 van die toolbars de dubbele hoogte heeft, alle taakbalken dat automatisch hebben. Ik zou bv graag de quicklaunch bar onder de map-toolbars hebben, terwijl de rest van de taakbalk (2 hoog) gebruikt wordt voor open programma's.
Is dit mogelijk?

Ik heb nu:
code:
1
2
| toolbar 1 | toolbar 2 | quicklaunch bar | open programma's
| toolbar 1 | toolbar 2 | quicklaunch bar | open programma's

of:
code:
1
2
| toolbar 1 | toolbar 2 | quicklaunch bar
| open programma's

en ik zou graag willen:
code:
1
2
| toolbar 1 | toolbar 2 | open programma's
| quicklaunch bar       | open programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het even geprobeerd, maar je krijgt het inderdaad niet voor elkaar om meerdere toolbars onder elkaar te zetten

wellicht kan je een toolbar maken met zowel toolbar 1, toolbar 2, en de quick launch bar in een, maar ik weet niet of dat kan

mijn taakbalk staat trouwens aan de rechterkant, wellicht is dit ook een optie (dan kan je er igg meer icons op kwijt, bij mij 3 naast elkaar)

(klik)
1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 17:03:
ik heb het even geprobeerd, maar je krijgt het inderdaad niet voor elkaar om meerdere toolbars onder elkaar te zetten

wellicht kan je een toolbar maken met zowel toolbar 1, toolbar 2, en de quick launch bar in een, maar ik weet niet of dat kan

mijn taakbalk staat trouwens aan de rechterkant, wellicht is dit ook een optie (dan kan je er igg meer icons op kwijt, bij mij 3 naast elkaar)

(klik)
[afbeelding]
Aan de zijkant kun je weer de titles van de open programmas niet lezen... Bovendien zit mijn taalkbalk bovenaan. Mijn logica: alle knoppen van alle vensters zitten bovenaan, waarom dan de taakbalk onderaan hebben?

[ Voor 0% gewijzigd door Mr Alfabet op 10-04-2010 17:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Alfabet schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 17:21:
[...]

Mijn logica: alle knoppen van alle vensters zitten bovenaan, waarom dan de taakbalk onderaan hebben?
Fitts' Law bijvoorbeeld. Probeer eerst eens de default Windows 7 UI uit voor een paar maanden voor je er een oordeel over vormt. Vaak is het gewoon even wennen, er zit echt wel wat gedachte achter het ontwerp. De quicklaunch bar is afgeschaft, geef het nieuwe concept een kans. Een map kan je gewoon op je bureaublad zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:10

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ik heb in XP dit wel gehad:
code:
1
2
| toolbar 1 | toolbar 2 | open programma's
| quicklaunch bar

in 7 even geprobeerd (ik heb gewone Windows GUI, geen quick launch maar zoals het 'hoort')
daar lukt dat gewoon:
Taskbar Windows 7; 2 taakbalken onder elkaar
dus:
code:
1
2
| open programma's
| Taalbalk | Taskbar 1 | Taskbar 2

maar zoals jij wil, kan niet. Het is óf alles 2 onder elkaar, óf elke bar apart. De ene balk twee 'treden' laten overlappen, en de andere maar 1; wil niet.

Edit: ik denk dat Mr Alfabet dit heeft:
Windows 7 taskbar; look als XP

[ Voor 93% gewijzigd door F.West98 op 10-04-2010 21:57 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 21:21:
[...]

Fitts' Law bijvoorbeeld. Probeer eerst eens de default Windows 7 UI uit voor een paar maanden voor je er een oordeel over vormt. Vaak is het gewoon even wennen, er zit echt wel wat gedachte achter het ontwerp. De quicklaunch bar is afgeschaft, geef het nieuwe concept een kans. Een map kan je gewoon op je bureaublad zetten.
ja, maar de doorsnee gebruiker gebruikt wel ff iets minder programma's dan de tweaker, dan is die quick launch wel handig als je je bureaublad graag schoon houd.

ik heb de taakbalk ook een tijd bovenaan gehad, maar sinds ik een 1080p scherm heb vind ik de hoogte belangrijker: vandaar de firefox UI met 1 balk (weg titelbalk, bookmarkbalk, balk aan de onderkant) en de taskbar aan de zijkant.
optimaal gebruik maken van je verticale pixels heet dat.
Pagina: 1