[Windows 7] Lid Close action

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Mijn laptop gaat op standby als ik de lid close. Heel irritant, want ik heb wel ingesteld dat hij niet op standby moet gaan. Ik snap uberhaupt niet waarom een laptop op standby moet als de lid closed, maargoed, gelukkig is het in te stellen dat het juist niet gebeurt.

Het probleem is dat Windows de instelling af en toe aan z'n laars lapt. De instelling staat als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/10/1270895384-240.png

Toch vergeet Windows de bovenstaande instelling na een poosje. De instelling blijft wel zo staan zoals hierboven, maar hij gaat gewoon op standby als ik de lid close. Ik moet dus eerst beide instellingen op Sleep zetten en daarna terugzetten op Do Nothing. Pas dan kan ik de lid weer closen zonder dat de computer op standby gaat.

De Windows versie is Windows 7 Professional met enkel Office 2007 Professional geinstalleerd. Geen verdere software.

Is dit een bekend probleem? Heeft iemand wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 23:55
Misschien werkt het niet goed samen met het feit dat je een verrot oud thema over je Windows 7 Professional edition hebt gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Trommelrem schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:51:

Toch vergeet Windows de bovenstaande instelling na een poosje. De instelling blijft wel zo staan zoals hierboven, maar hij gaat gewoon op standby als ik de lid close. Ik moet dus eerst beide instellingen op Sleep zetten en daarna terugzetten op Do Nothing. Pas dan kan ik de lid weer closen zonder dat de computer op standby gaat.
En je wisselt niet tussendoor van standaard powerschema's? Want dan wordt vrolijk weer de default gebruikt tenzij je die default zelf bewerkt (powercfg commandline zou je misschien wat meer duidelijkheid en mogelijkheden kunnen geven).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
diabolofan schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:03:
Misschien werkt het niet goed samen met het feit dat je een verrot oud thema over je Windows 7 Professional edition hebt gegooid?
Verrot oud thema? Powerscheme? Nee, die staat altijd op Powersaver.
alt-92 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:13:
[...]

En je wisselt niet tussendoor van standaard powerschema's? Want dan wordt vrolijk weer de default gebruikt tenzij je die default zelf bewerkt (powercfg commandline zou je misschien wat meer duidelijkheid en mogelijkheden kunnen geven).
Nee, ik wissel niet tussendoor. Hij blijft altijd op Powersaver staan.
Misschien dat ik iets met Group Policy kan forceren? Met powercfg een export maken en bij elke login importeren kan inderdaad misschien wel helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Trommelrem op 10-04-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
je hebt inderdaad niet het standaard thema van win7 in gebruikt, die ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4LhJZs7hIaZOBYpXXiZUeP7F/full.jpg

probeer dat eerst eens om te zien wat er dan gebeurd.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Rupie schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 17:38:
je hebt inderdaad niet het standaard thema van win7 in gebruikt, die ziet er zo uit:

[afbeelding]

probeer dat eerst eens om te zien wat er dan gebeurd.
Maar wat heeft het wijzigen van het thema te maken met het onthouden van de Lid Close settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ugh, ik had een tijdje hetzelfde...
nee 7, ik wil niet dat de PC uit gaat als ik op netstroom de klep dichtdoe.

uiteindelijk had ik bij rmclock "OS power management intergration" uitgezet, en daarna weer een. daarna heb ik er nooit meer problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09 08:07
Het is inderdaad geen gek idee om eens na te gaan of er niet een programma draait zoals RMclock die van buitenaf eventueel die energieinstellingen beïnvloed. Ik zou zeker kijken of er niet een programma van de laptopproducent roet in het eten gooit.

Verder vroeg ik me nog een beetje af of het willekeurig is dat de instellingen weer terug 'springen', of gebeurt dat bijvoorbeeld na een reboot. Dan zou je eens moeten kijken of die instellingen aangepast worden door een opstartend programma'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:48
Trommelrem schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:51:
Mijn laptop gaat op standby als ik de lid close. Heel irritant, want ik heb wel ingesteld dat hij niet op standby moet gaan. Ik snap uberhaupt niet waarom een laptop op standby moet als de lid closed, maargoed, gelukkig is het in te stellen dat het juist niet gebeurt.

[....]
Lijkt me vrij simpel...als ik mijn laptop dichtklap en hij gaat niet standby dan wordt hij warm....daarbij als je hem dichtklapt gebruik je hem (meestal) niet, dus zou hij standby kunnen gaan om zo wat stroom te besparen. Met Windows 7 is hij toch weer binnen 1 of 2 sec. uit z'n slaap :+ dus de reden is vrij logisch lijkt me.

Misschien dat het in jou geval ook iets te maken heeft (het is al eerder genoemed) met het feit dat je niet een standaard Windows 7 thema gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 11-04-2010 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als je in het beginscherm van 'Power options' links in die kolom kijkt staat daar ergens de optie 'Choose what closing the lid does.' Staat daar ook alles goed ingesteld?

Als ik op mijn laptop met Windows 7 namelijk de instellingen van het power plan aanpas veranderd het daar niet.

Edit:
Hier dus: Afbeeldingslocatie: http://mydigitallife.blogs.com/.a/6a00d83452548e69e20120a5813ccc970c-pi

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 11-04-2010 02:58 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
fsfikke schreef op zondag 11 april 2010 @ 02:56:
Als je in het beginscherm van 'Power options' links in die kolom kijkt staat daar ergens de optie 'Choose what closing the lid does.' Staat daar ook alles goed ingesteld?

Als ik op mijn laptop met Windows 7 namelijk de instellingen van het power plan aanpas veranderd het daar niet.

Edit:
Hier dus: [afbeelding]
Ja, daar staat "When I close the lid" op "Do nothing."
Maar ik heb nu maar gewoon een group policy aangemaakt waarin ik bepaalde instellingen forceer. Wellicht blijft hij nu wel goed. Er was nog geen group policy instelling, dus die kan voorheen niet hebben gestoord.
TheVMaster schreef op zondag 11 april 2010 @ 02:49:
[...]

Lijkt me vrij simpel...als ik mijn laptop dichtklap en hij gaat niet standby dan wordt hij warm....daarbij als je hem dichtklapt gebruik je hem (meestal) niet, dus zou hij standby kunnen gaan om zo wat stroom te besparen. Met Windows 7 is hij toch weer binnen 1 of 2 sec. uit z'n slaap :+ dus de reden is vrij logisch lijkt me.
Alleen jammer dat HSPA dan niet binnen 2 sec. weer boot. Soms laat ik de laptop ook rekenprocessen doen. Ik gooi hem dan in m'n tas en als ik dan onderweg ben dan kan de laptop de rekenprocessen afmaken. Dat doet hij niet als hij op standby staat.
Misschien dat het in jou geval ook iets te maken heeft (het is al eerder genoemed) met het feit dat je niet een standaard Windows 7 thema gebruikt.
Ik gebruik een standaard Windows 7 thema, namelijk Windows Classic. Daaraan heb ik niets aangepast.

[ Voor 38% gewijzigd door Trommelrem op 11-04-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zet 'm eens niet op power saver maar op gebalanceerd. Werkt die setting dan wel?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Probleem opgelost. Ik heb een Group Policy laten aanmaken die de Lid Close Action forceert.
Pagina: 1