Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri1988
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-07-2022
Goede middag luitjes,

Ik ben nu al een tijd aan het worstelen met mijn audio geluid. Zodra ik een film kijk via mijn blue ray speler, heb ik dolby surround geluid. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om ook dolby surround geluid te krijgen als ik naar tv kanalen kijk. Of gebruik maak van mijn playstation 3.

Apparatuur waar ik over beschik:

TV: HD TV Grundig Cinemo
Versterker: Harman/kardon AVR 255/AVR 355 Audio/Video Receiver.

Huidige situatie, hoe heb ik mijn kabels ingeplugt:

TV > HDMI kabel > Blue ray dvd speler.
TV kabel > rechtstreeks de TV in.
Versterker > Coax digitale kabel > Blue ray dvd speler.

De versterker heeft 3 Coaxial uitgangen 1 hiervan is er in gebruikt en die gaat dus rechtstreeks naar de dvdspeler. Dit is dus de reden dat ik dolby surround geluid heb bij het afspelen van een dvd.
Immers is de kabel maar 30CM lang en kan ik deze niet verbinden met mijn tv, overigens heeft de HDTV naar mijn idee geen Coax digitale ingang....

Ik hoop dat ik een goed beeld heb kunnen schetsen van de situatie!
Mijn vraag luidt als volgt:

Wat moet ik doen om dolby surround geluid te krijgen via de tv kanalen en de PS3 ?

Alvast bedankt!

Groeten is niet nodig.

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 10-04-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Heel gemakkelijk: Koop een optische (toslink) kabel om je PS3 aan te sluiten op je versterker, dan is dat al geregeld.
Om het geluid van de tv-zenders ook via je versterker te krijgen zul je eerst moeten kijken naar de uitgangen achter op je tv. Als je een dubbele tulpaansluiting (rood en wit) op je tv hebt als audio-out hoef je enkel een kabel die van dubbeltulp naar dubbeltulp gaat zodat je die zo op je versterker kunt aansluiten.
Mocht je die nu toevallig niet hebben heeft iedere tv na 199x een simpele 3.5mm koptelefoonaansluiting, dus dan hoef je maar een kabel te gebruiken die van 3.5 jack naar dubbeltulp gaat :)

Verder moet je niet ingangen met uitgangen verwarren, je zegt zelf dat je versterker 3 coax uitgangen heeft, en de tv geen coax ingang: dit is juist andersom: je versterker heeft 3 coax ingangen, en je tv eventueel een coax uitgang.
Check anders voor de zekerheid de usermanual van je tv als je niet zeker weet wat de verschillende aansluitingen zijn en waar deze voor dienen...

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Yuri1988 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:46:
Versterker: Harman/kardon AVR 255/AVR 355 Audio/Video Receiver.
Waarom geen HDMI gebruiken als je een receiver hebt met HDMI Processing? Je zegt dat je een AVR255/355 hebt. Wat overigens niet kan, want zowel de AVR 255 als de AVR 355 zijn een aparte receiver.

Dus gewoon de Playstation 3 en de Blu-ray speler naar de HDMI ingangen van de receiver met een HDMI kabel. En dan vanaf de HDMI Oout van de receiver een enkele HDMI kabel naar de tv. Audio en video gaan dan via de HDMI kabel. In de receiver wordt het geluid gesplitst van de video, de audio wordt over de speakers gespeeld die aangesloten zitten op de receiver en het beeld wordt naar de tv gestuurd.

Op deze manier heb je niet alleen minder kabels nodig, maar kan je met de Blu-ray speler ook nog eens HD Audio afspelen. Dat kan op de huidige manier van aansluiten namelijk niet. Dit omdat een digitale coaxkabel niet genoeg bandbreedte heeft om HD Audio af te spelen. Zou overigens gewoon ook in elke manual moeten staan: van zowel de receiver als van bijvoorbeeld de Blu-ray speler. Daar staat in hoe je het systeem het beste aan kan sluiten.

Om geluid van de tv naar de surround te krijgen moet je inderdaad van de audio-uitgang van de tv een kabel leggen naar een ingang van de receiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri1988
Bedankt voor jullie uitgebreide reacties.
FeaR1986 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:13:
[...]

Waarom geen HDMI gebruiken als je een receiver hebt met HDMI Processing? Je zegt dat je een AVR255/355 hebt. Wat overigens niet kan, want zowel de AVR 255 als de AVR 355 zijn een aparte receiver.

Dus gewoon de Playstation 3 en de Blu-ray speler naar de HDMI ingangen van de receiver met een HDMI kabel. En dan vanaf de HDMI Oout van de receiver een enkele HDMI kabel naar de tv. Audio en video gaan dan via de HDMI kabel. In de receiver wordt het geluid gesplitst van de video, de audio wordt over de speakers gespeeld die aangesloten zitten op de receiver en het beeld wordt naar de tv gestuurd.

Op deze manier heb je niet alleen minder kabels nodig, maar kan je met de Blu-ray speler ook nog eens HD Audio afspelen. Dat kan op de huidige manier van aansluiten namelijk niet. Dit omdat een digitale coaxkabel niet genoeg bandbreedte heeft om HD Audio af te spelen. Zou overigens gewoon ook in elke manual moeten staan: van zowel de receiver als van bijvoorbeeld de Blu-ray speler. Daar staat in hoe je het systeem het beste aan kan sluiten.

Om geluid van de tv naar de surround te krijgen moet je inderdaad van de audio-uitgang van de tv een kabel leggen naar een ingang van de receiver.
Ik ga je raad opvolgen!
dus het gaat er als volgt uit zien?

PS3 & DVD speler > HDMI kabel > Receiver.
Receiver > HDMI kabel > HDTV.

Moet de coax kabel erin blijven, of kan deze er ook uit?

Ik neem aan mits ik dit allemaal geinstalleerd heb, dat ik nog enigzins wat moet instellen bij mijn instellingen bij mijn receiver?

Groeten is niet nodig.

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 10-04-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Klopt!
Let wel dat je de PS3 en de Blu-ray-speler op de ingangen van de receiver aan sluit. En vanaf de HDMI Out van de receiver naar de tv gaat. Klinkt logisch (en dat is het ook), maar dit gaat soms fout.

Op zich zou je niet veel in de receiver in moeten stellen. Enige waar je rekening mee moet houden is dat je tv dus altijd op dezelfde ingang staat en dat je kanalen (apparaten) wisselt met de remote van de receiver. Want daar komt nu alles op binnen in plaats van op de tv.

En geluid van de tv moet je dus zoeken bij de uitgangen van de tv, maar die weet je vast wel te vinden met behulp van de manual. Mits de tv deze uitgangen heeft, maar negen van die tien tv's hebben dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri1988
FeaR1986 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 16:09:
Klopt!
Let wel dat je de PS3 en de Blu-ray-speler op de ingangen van de receiver aan sluit. En vanaf de HDMI Out van de receiver naar de tv gaat. Klinkt logisch (en dat is het ook), maar dit gaat soms fout.

Op zich zou je niet veel in de receiver in moeten stellen. Enige waar je rekening mee moet houden is dat je tv dus altijd op dezelfde ingang staat en dat je kanalen (apparaten) wisselt met de remote van de receiver. Want daar komt nu alles op binnen in plaats van op de tv.

En geluid van de tv moet je dus zoeken bij de uitgangen van de tv, maar die weet je vast wel te vinden met behulp van de manual. Mits de tv deze uitgangen heeft, maar negen van die tien tv's hebben dat wel.
Bedankt!

Tot aan het aansluiten van hdmi kabels met in en uitgangen kan ik het nog volgen ( haha )
Wat bedoel je precies met '' je tv dus altijd op dezelfde ingang staat en dat je kanalen (apparaten) wisselt met de remote van de receiver. Want daar komt nu alles op binnen in plaats van op de tv.''

en met ''En geluid van de tv moet je dus zoeken bij de uitgangen van de tv, maar die weet je vast wel te vinden met behulp van de manual. Mits de tv deze uitgangen heeft, maar negen van die tien tv's hebben dat wel''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Yuri1988 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 16:23:
[...]Wat bedoel je precies met '' je tv dus altijd op dezelfde ingang staat en dat je kanalen (apparaten) wisselt met de remote van de receiver. Want daar komt nu alles op binnen in plaats van op de tv.''
Je hebt maar een enkele uitgang op de receiver die naar je tv gaat. Dus Playstation 3 en Blu-ray speler komen beide binnen op die HDMI ingang van de tv. Dus als je van de Playstation 3 naar de Blu-ray speler wil wisselen moet je dat op de receiver regelen. Dus je wisselt van ingang op de receiver. Dus van HDMI IN 1 naar HDMI IN 2.

Weet niet hoe ik het anders uit moet leggen, maar als je de boel gewoon aansluit zal het wel duidelijker worden. Want zo lastig is het niet eigenlijk...
Yuri1988 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 16:23:
[...]''En geluid van de tv moet je dus zoeken bij de uitgangen van de tv, maar die weet je vast wel te vinden met behulp van de manual. Mits de tv deze uitgangen heeft, maar negen van die tien tv's hebben dat wel''
Zoals gezegd: pak de manual van de tv erbij en zoek naar de afbeelding van de achterkant (connectoren) van de televisie. Zoek daar naar een aansluiting met een naam in de trant van "audio OUT". Dat is de uitgang waar de tv de audio over uitvoert naar een extern apparaat. Op die uitgang sluit je de bijbehorende kabel aan naar een ingang van je tv. En zoals gezegd: mits die aansluiting er op zit, want niet elke tv heeft dat.

Maar dat kan je het best zelf uitzoeken, want alleen "Grundig Cinemo" zegt niets, dat is de serie. Ik wil het best voor je nazoeken (mist de online manual te vinden is), maar dan moet je het type dus weten. En dat is niet alleen Grundig Cinemo.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 10-04-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri1988
FeaR1986 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 16:29:
[...]

Je hebt maar een enkele uitgang op de receiver die naar je tv gaat. Dus Playstation 3 en Blu-ray speler komen beide binnen op die HDMI ingang van de tv. Dus als je van de Playstation 3 naar de Blu-ray speler wil wisselen moet je dat op de receiver regelen. Dus je wisselt van ingang op de receiver. Dus van HDMI IN 1 naar HDMI IN 2.

Weet niet hoe ik het anders uit moet leggen, maar als je de boel gewoon aansluit zal het wel duidelijker worden. Want zo lastig is het niet eigenlijk...
Oke duidelijk!, ik switch altijd met 1 HDMI kabel tussen DVD en PS3. Al wil ik dvd kijken haal ik de hdmi kabel uit de ps3 en stop ik hem in de dvd speler, en omgedraaid. Dat zal ik zo laten!
Zoals gezegd: pak de manual van de tv erbij en zoek naar de afbeelding van de achterkant (connectoren) van de televisie. Zoek daar naar een aansluiting met een naam in de trant van "audio OUT". Dat is de uitgang waar de tv de audio over uitvoert naar een extern apparaat. Op die uitgang sluit je de bijbehorende kabel aan naar een ingang van je tv. En zoals gezegd: mits die aansluiting er op zit, want niet elke tv heeft dat.

Maar dat kan je het best zelf uitzoeken, want alleen "Grundig Cinemo" zegt niets, dat is de serie. Ik wil het best voor je nazoeken (mist de online manual te vinden is), maar dan moet je het type dus weten. En dat is niet alleen Grundig Cinemo.
Ik kan helaas de manual niet vinden van de TV. Maar het is dus niet simpel weg de HDMI kabel verbinden met de versterker en tv en klaar?
Ik zal eens kijken welke serie het is. als ik dat ergens kan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Yuri1988 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 16:44:
[...]Oke duidelijk!, ik switch altijd met 1 HDMI kabel tussen DVD en PS3. Al wil ik dvd kijken haal ik de hdmi kabel uit de ps3 en stop ik hem in de dvd speler, en omgedraaid. Dat zal ik zo laten!
Je snapt het echt niet he?
Je gaat de receiver gebruiken als een switch, dus dat je maar een enkele kabel naar de tv hebt lopen. Je hebt dus in totaal drie HDMI kabels nodig: eentje voor van de receiver naar de tv en de andere twee om van de PS3 en de Blu-ray speler naar de receiver te gaan.

En lees alsjeblieft de gebruiksaanwijzing van de receiver eens door, want daar staat echt alles in. Hoe je je apparatuur aan moet sluiten en hoe je je receiver moet gebruiken. Want hoe je je apparatuur nu gebruikt is het gewoon zonde. Je benut zo veel dingen niet.

Dus koop gewoon een extra HDMI kabel (als je die niet hebt) en sluit het aan volgens het boekje.
Ik kan helaas de manual niet vinden van de TV. Maar het is dus niet simpel weg de HDMI kabel verbinden met de versterker en tv en klaar?
De AVR die jij hebt (en de tv wellicht ook) hebben HDMI 1.3 en die kan een signaal maar een kant tegelijk op sturen. Als je nu HDMI 1.4 had dan had het beide kanten op gegaan. Maar dat gaat niet op dus.

Zoek gewoon op de achter- (of de zijkant) van de tv naar een aansluiting met de aanduiding uit of out. Daar moet de kabel in om geluid uit te voeren. Zo lastig is het allemaal niet, maar heb het idee dat je zelf nog niet eens gekeken hebt naar de achterkant van de tv en de receiver, want dan spreken negen van de tien dingen al voor zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri1988
FeaR1986 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 17:01:
[...]

Je snapt het echt niet he?
Je gaat de receiver gebruiken als een switch, dus dat je maar een enkele kabel naar de tv hebt lopen. Je hebt dus in totaal drie HDMI kabels nodig: eentje voor van de receiver naar de tv en de andere twee om van de PS3 en de Blu-ray speler naar de receiver te gaan.

En lees alsjeblieft de gebruiksaanwijzing van de receiver eens door, want daar staat echt alles in. Hoe je je apparatuur aan moet sluiten en hoe je je receiver moet gebruiken. Want hoe je je apparatuur nu gebruikt is het gewoon zonde. Je benut zo veel dingen niet.

Dus koop gewoon een extra HDMI kabel (als je die niet hebt) en sluit het aan volgens het boekje.

[...]

De AVR die jij hebt (en de tv wellicht ook) hebben HDMI 1.3 en die kan een signaal maar een kant tegelijk op sturen. Als je nu HDMI 1.4 had dan had het beide kanten op gegaan. Maar dat gaat niet op dus.

Zoek gewoon op de achter- (of de zijkant) van de tv naar een aansluiting met de aanduiding uit of out. Daar moet de kabel in om geluid uit te voeren. Zo lastig is het allemaal niet, maar heb het idee dat je zelf nog niet eens gekeken hebt naar de achterkant van de tv en de receiver, want dan spreken negen van de tien dingen al voor zichzelf.
Jawel ik snap het wel, sommige delen. Ik bedoelde eigenlijk dat ik maar 1 HDMI kabel gebruikte van de dvdspeler en de ps3. Als ik de hdmi verbind met de receiver en de ps3, zou ik dus ook de kabel uit de ps3 kunnen trekken en in de dvdspeler pluggen. Na mijn idee is het precies het zelfde, alleen heb ik een kabel minder nodig. gezien het feit je niet tegelijk kan gamen en film kijken op 1 tv.

En ik heb eigenlijk wel achter de receiver gekeken en het manual handboek van 400 blz's ligt naast me. Alleen wordt er niet echt veel wijzer van. Maar je zegt dat je maar ÉÉN kabel nodig hebt richting je tv. De HDMI kabel. En aangezien er maar 1 HDMI aansluiting zit in mijn tv neem ik aan dat die daar in moet?

Sorry dat ik het niet allemaal gelijk snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Sowieso: welke receiver heb je? Want de AVR255/AVR355 bestaat niet. Dat zijn twee compleet andere receivers.

Maar waarom zou je telkens achter je receiver willen kruipen om kabels te gaan wisselen? Koop een extra HDMI kabel voor een paar euro en sluit alle apparatuur aan. In plaats van de kabel dan te wisselen achter de receiver kan je met een druk op de knop de input van de receiver wisselelen. Kan je vanuit je stoel tussen de PS3 en de Blu-ray speler wisselen en hoef je niet op te staan om kabels te gaan wisselen. Op jouw manier van aansluiten had je net zo goed de veel goedkopere AVR 135 kunnen nemen, die heeft toch geen HDMI wat jij niet gebruikt of niet volledig benut. Als je dingen op jouw manier wilt doen ga dan vooral je gang, maar vraag dan hier niet hoe het aan te sluiten als je er toch niets mee doet.

En 400 pagina's doorlezen is sowieso niet nodig, alleen het kijken naar de plaatjes zou al voldoende moeten zijn om te zien hoe je alles aan zou moeten sluiten. Daar staat dat je vanaf de HDMI Out de HDMI kabel naar de tv moet lussen. Op welke HDMI ingang van de tv je dit doet maakt niet uit, als jij maar een HDMI ingang hebt is de keuze makkelijk. Dus doordat je nu een receiver hebt waar je meedere HDMI apparaten op aan kan sluiten hoef je straks geen kabels meer te wisselen zoals je nu doet.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 10-04-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/6778/receiver.jpg

Tadaaa

ennee, waarom gebruik je een losse Dvd speler, Je ps3 kan het toch ook gewoon afspelen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri1988
FeaR1986 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 17:40:
Sowieso: welke receiver heb je? Want de AVR255/AVR355 bestaat niet. Dat zijn twee compleet andere receivers.

Maar waarom zou je telkens achter je receiver willen kruipen om kabels te gaan wisselen? Koop een extra HDMI kabel voor een paar euro en sluit alle apparatuur aan. In plaats van de kabel dan te wisselen achter de receiver kan je met een druk op de knop de input van de receiver wisselelen. Kan je vanuit je stoel tussen de PS3 en de Blu-ray speler wisselen en hoef je niet op te staan om kabels te gaan wisselen. Op jouw manier van aansluiten had je net zo goed de veel goedkopere AVR 135 kunnen nemen, die heeft toch geen HDMI wat jij niet gebruikt of niet volledig benut. Als je dingen op jouw manier wilt doen ga dan vooral je gang, maar vraag dan hier niet hoe het aan te sluiten als je er toch niets mee doet.

En 400 pagina's doorlezen is sowieso niet nodig, alleen het kijken naar de plaatjes zou al voldoende moeten zijn om te zien hoe je alles aan zou moeten sluiten. Daar staat dat je vanaf de HDMI Out de HDMI kabel naar de tv moet lussen. Op welke HDMI ingang van de tv je dit doet maakt niet uit, als jij maar een HDMI ingang hebt is de keuze makkelijk. Dus doordat je nu een receiver hebt waar je meedere HDMI apparaten op aan kan sluiten hoef je straks geen kabels meer te wisselen zoals je nu doet.
Het is de AVR 355.
Ik luister wel, alleen deed het altijd zo omdat ik mijn ps3 ook wel eens mee naar boven neem.

Ik heb al een extra HDMI kabel aangeschaft. heb de dvd speler rechtsstreeks geplaats op de receiver en de receiver op de tv. heb nu beeld en dolby geluid!

ook via mijn playstation 3 als ik de kabel even switch heb ik dolby surround geluid, alleen nu loopt het spel niet helemaal soepel meer? kan dit komen door de tussenweg die hij nu heeft? of door 2 verschillende HDMI kabels?

Overigens heb ik nog geen dolby surround via mijn tv zenders. De tv kabel loopt rechtsstreeks de tv in en verder alleen nog de hdmi kabel van de versterker. Moet ik mijn tv kabel via mijn versterker ook laten lopen? volgens mij zit er geen tv aansluiting op namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri1988
duifi schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 17:50:
[afbeelding]

Tadaaa

ennee, waarom gebruik je een losse Dvd speler, Je ps3 kan het toch ook gewoon afspelen???
Ja klopt, maar de dvd speler is van mijn vader. en was al gekocht voordat ik zelf een ps3 kocht.
Bedankt voor het plaatje. Alleen heb ik lag tijdens het spelen van games nu. Loopt niet vloeiend,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
misschien zit er ergens in je tv een lipsync functie ofzoo
ff zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri1988
duifi schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:14:
misschien zit er ergens in je tv een lipsync functie ofzoo
ff zoeken
Voorheen had ik nergens last van, wat precies is lipsync?
Iets met dat het beeld en geluid ongelijk lopen.

Overigens heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om tv zenders via dolby surround te krijgen.
Kan iemand mij hier nog bij helpen?

Mijn tv kabel loopt rechtstreeks mijn TV in, verder loopt er nog 1 kabel heen, dat is de HDMI kabel vanuit de versterker.

[ Voor 4% gewijzigd door Yuri1988 op 10-04-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Yuri1988 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:04:
[...]ook via mijn playstation 3 als ik de kabel even switch heb ik dolby surround geluid, alleen nu loopt het spel niet helemaal soepel meer? kan dit komen door de tussenweg die hij nu heeft? of door 2 verschillende HDMI kabels?
Hoe bedoel je niet soepel meer? Dat de game echt lagg heeft of dat het geluid niet goed meer loopt?
Op zich komt dat niet doordat de receiver er tussen zit. Als je de PS3 met een optische kabel had verbonden naar de receiver had je ook lip-sync gehad. Dat komt doordat de tv het beeld bewerkt om het er mooier uit te laten zien. Je kan op de receiver een audio delay instellen zodat het beeld en geluid weer goed loopt. Hoe dat werkt staat in de manual. Soms heeft de tv ook een game-mode waardoor beeld en geluid ook weer goed lopen. De tv schakelt intern dan alle software uit waardoor er geen lag meer is.
Yuri1988 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:04:
[...]Overigens heb ik nog geen dolby surround via mijn tv zenders. De tv kabel loopt rechtsstreeks de tv in en verder alleen nog de hdmi kabel van de versterker. Moet ik mijn tv kabel via mijn versterker ook laten lopen? volgens mij zit er geen tv aansluiting op namelijk.
De tv kabel die je tv in gaat is om zenders te ontvangen en de HDMI kabel is alleen om beeld van de PS3 en de Blu-ray speler de tv in te zenden.

Er is meerdere malen gezegd dat je vanaf een audio-uitgang van de tv een kabel moet leggen naar een ingang van de receiver. En aangezien je alleen een merk van de tv hebt kunnen wij hier niet zien welke uitgangen er op de tv zitten. En of er uberhaupt wel een uitgang op zit.

En Dolby Surround ga je overigens toch eigenlijk niet uit je tv krijgen. Veel tv's scalen namelijk terug naar 2.0 geluid en sturen dat door naar de receiver. Dus Dolby Digital 5.1 en DTS 5.1 zal je dus de tv niet uit krijgen.

Om dan maar eens de moderator uit te gaan hangen:
Probeer je ook wel dingen zelf of stel je hier alleen maar de vragen? Op GoT verwachten we namelijk wel wat inzet en dat zie ik echt niet terug in je posts. Kijk eens naar Het algemeen beleid en ook naar AUD beleid, daar is na te lezen dat we toch wel wat meer inzet verwachten dan alleen maar vragen stellen en op antwoord wachten.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 10-04-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:13
ik denk niet dat je tv ooit dolby gaat uitsturen...? dat is toch altijd stereo ?
alleen bij digitale tv kan er stereo worden uitgezonden volgens mij, en dan misschien zelfs ook alleen bij HD receivers?

of heb je een kabel-decoder? dan kun je die het beste op je receiver aansluiten, want daar zit altijd wel audio uit op. moet je wel even kijkenof beeld en geluid netjes tegelijk komen ( lip-sync)

als je alleen een coax/antenne kabel uit de muur je tv in hebt. dan moet hetgeluid nog op een of andere manier naar de receiver toe. je moet dus op de tv kijken of er audio uitgang op zit.
van die tulpstekkers met rood en wit.
en anders een digitale coax kabel ook tulp, maar dan een dikkere kabel, en oranje bij de stekkers.
als laatste kan er nog een optische uitgang op zitten ( toslink) maar dat verwacht ik niet bij een tv.

als dat er allemaal niet op zit kun je kijken of er een aansluiting op zit waar je een plug voor een koptelefoon in kan toppen.

als je dat ook niet hebt op de tv, kun ej kijken of er een scartuitgang op zit
wees er dan wel zeker van dat het een uitgang is. je kunt dan een verloopstekker kopen die je in de tv stopt, waar 3 tulp ansluitingen opzitten ( rood en wit voor geluid, en geel voor video, en soms zit er ook nog een s-video/s-vhs stekker op. dan zit er ook een knopje op dat je kunt instellen als in / uit. als je deze oplossing moet kiezen en er zit s-video/svhs.

dan kun je met die verloopstekker en een stereo kabel het geluid naar de versterker krijgen.

je moet dan wel op de versterker de goede ingang voor het geluid kiezen als je tv kijkt.

[ Voor 12% gewijzigd door engelbertus op 10-04-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri1988
FeaR1986 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:30:
[...]

Hoe bedoel je niet soepel meer? Dat de game echt lagg heeft of dat het geluid niet goed meer loopt?
Op zich komt dat niet doordat de receiver er tussen zit. Als je de PS3 met een optische kabel had verbonden naar de receiver had je ook lip-sync gehad. Dat komt doordat de tv het beeld bewerkt om het er mooier uit te laten zien. Je kan op de receiver een audio delay instellen zodat het beeld en geluid weer goed loopt. Hoe dat werkt staat in de manual. Soms heeft de tv ook een game-mode waardoor beeld en geluid ook weer goed lopen. De tv schakelt intern dan alle software uit waardoor er geen lag meer is.

[...]

De game loopt vertraagd, hij hapert lichtelijk. ik zal eens kijken of ik het 1 en ander kan instellen met mijn TV.
De tv kabel die je tv in gaat is om zenders te ontvangen en de HDMI kabel is alleen om beeld van de PS3 en de Blu-ray speler de tv in te zenden.

Er is meerdere malen gezegd dat je vanaf een audio-uitgang van de tv een kabel moet leggen naar een ingang van de receiver. En aangezien je alleen een merk van de tv hebt kunnen wij hier niet zien welke uitgangen er op de tv zitten. En of er uberhaupt wel een uitgang op zit.

En Dolby Surround ga je overigens toch eigenlijk niet uit je tv krijgen. Veel tv's scalen namelijk terug naar 2.0 geluid en sturen dat door naar de receiver. Dus Dolby Digital 5.1 en DTS 5.1 zal je dus de tv niet uit krijgen.

Om dan maar eens de moderator uit te gaan hangen:
Probeer je ook wel dingen zelf of stel je hier alleen maar de vragen? Op GoT verwachten we namelijk wel wat inzet en dat zie ik echt niet terug in je posts. Kijk eens naar Het algemeen beleid en ook naar AUD beleid, daar is na te lezen dat we toch wel wat meer inzet verwachten dan alleen maar vragen stellen en op antwoord wachten.
Ik probeer eigenlijk wel het 1 en ander, heb bijvoorbeeld een 2e HDMI kabel gekocht. En naar de eerste reactie geluisterd, een tulpplug met een rode en een witte kop geplaats in mijn tv. en de jack... aansluiting in de receiver. ook dit had geen succes....

Ik zit hier op het forum, omdat ik het simpel weg gewoon niet snap. daar zijn forums toch voor?
Ik ben de helemiddag en halve avond al bezig. De dvd speler werkt perfect. Ps3 doet het met dolby surround alleen loopt het beeld haperig.

En wat betreft de tv, ik heb 2 verschillende kabels geprobeert maar beiden lijken niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
je moet wel gioed in de gaten hebben wat nu een uitgang en wat een ingang is. de kabel met jack naar tulp heb je verkeerd om aangesloten. de jackplug moet in de koptelefoonuitgang van je tv, en de tulp stekkers op de achterkant van de versterker in een rood en wit tulp stekkertje, maar als de tv een rood en wit tulp stekker hebben, dan kun je met een normale tulp naar tulp aansluiting ( aan beide kanten een witte en een rode) de tv aansluiten, mits die tulp op de tv een uitgang zijn. kijk of er iets bij die aansluiting staat en omschrijf dan eens welke aansluitingen er op de tv zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Maak desnoods een foto van de connectoren en post deze op het forum. Dan zien wij ook wat voor aansluitingen er zijn en hoe je geluid van de tv over de surround kan krijgen. Want kan goed dat je nu ingangen van de tv aan het gebruiken bent en niet de uitgang die je nodig hebt. En nogmaals: het kan goed dat je tv geen audio uitgangen heeft. Of dat het een digitale audio-uitgang is en dan zit je met de verkeerde kabels klaar.

Dat het beeld haperig loopt van de PS3 klopt niet. Maar loopt het beeld hakkerig of lopen beeld en geluid niet synchroon? Want beide zijn genoemd. Tweede is nog wel te verklaren (zoals reeds gedaan), maar dat de PS3 niet meer lekker loopt hoort gewoon niet. Dan zou het wellicht iets moeten zijn dat de receiver iets met het beeld doet waardoor het niet meer lekker loopt. Maar dat zou je in het menu van de receiver na moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri1988
FeaR1986 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:49:
Maak desnoods een foto van de connectoren en post deze op het forum. Dan zien wij ook wat voor aansluitingen er zijn en hoe je geluid van de tv over de surround kan krijgen. Want kan goed dat je nu ingangen van de tv aan het gebruiken bent en niet de uitgang die je nodig hebt. En nogmaals: het kan goed dat je tv geen audio uitgangen heeft. Of dat het een digitale audio-uitgang is en dan zit je met de verkeerde kabels klaar.

Dat het beeld haperig loopt van de PS3 klopt niet. Maar loopt het beeld hakkerig of lopen beeld en geluid niet synchroon? Want beide zijn genoemd. Tweede is nog wel te verklaren (zoals reeds gedaan), maar dat de PS3 niet meer lekker loopt hoort gewoon niet. Dan zou het wellicht iets moeten zijn dat de receiver iets met het beeld doet waardoor het niet meer lekker loopt. Maar dat zou je in het menu van de receiver na moeten kijken.
ik heb iets gevonden, ik kan het preciese merk niet vinden, maar ik heb een digital audio optical out gevonden achterop mijn tv! het is alleen een vreemde aansluiting.

En ja, het geluid loopt synchroom gewoon, alleen het loopt wat hakkerig niet vloeiend. Zou het er misschien mee te maken hebben dat ik 2 verschillende HDMI kabels gebruik ? Ik heb een zwarte HDMI kabel lopen naar mijn versterker, en een witte HDMI kabel lopen naar mijn tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ja, de kleur van de hdmi kabel doet het hem
probeer de hdmi kabels even aan te sluiten zoals je het had, dan weet je meteen of het daardoor komt of door iets anders. misschien moet je op de versterker iets instellen over de hdmi ingang..

die optical out heb je dus wat aan, als er op je versterker een optocal in aansluiting zit. moet je wel een geschikt kabeltje kopen. een optische kabel dus, of tewel een toslink kabel.
dat is "glasvezel" als het ware.. maar dan wel gewoon met een zwarte ommanteling, en stekkertjes.
die zit er idd een beetje vreemd uit. ze moeten immers helemaal geen licht doorlaten, en de uiteinden van het de glasvezel moet mooi precies voor het zend en ontvang "sensortje" zitten, vandaar.
er zit een dopje of kapje op die aansluiting, zodat er geen stof of storing door kan ontstaan.

op de foto van de versterker zijn de 3 "vierkantjes" naast de 3 oranje tulpstekkers optische aansluitingen.

[ Voor 6% gewijzigd door engelbertus op 10-04-2010 20:12 ]

Pagina: 1