Geen beeld, wel signaal (Dell Dimension 2400)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Hallo,

Heb zojuist een nieuwe brander in een Dell Dimension 2400 gezet. Vervolgens een nieuwe USB muis van Logitech aangesloten. Alles werkte maar ik had nog geen muis daar de batterij leeg was.

Om die reden heb ik de computer afgesloten met het toetsenbord en heb ik de oude PS/2 muis weer aangesloten.

Vervolgens startte ik de computer weer op, de monitor led ging blauw in plaats van oranje branden.. maar er kwam geen beeld meer. De machine startte keer op keer wel goed op, drukte ik na 1-2 minuten de aanknop weer in .. dan sloot hij netjes af.

Nu na een paar keer USB muis er uit en PS/2 er in, etc, allerlei combinaties.. start hij helemaal niet meer op. Achter op staan 3 LED lampjes onder de PS/2 aansluitingen met de volgende tekst:
[A] [B] [C] [D]

Led [D] brand oranje en de computer piept eenmalig.

Iemand een idee? Als ik Google dan krijg ik enkel enge verhalen over computers die stuk zijn.

Groeten,
Red-Front

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

In de handleiding staat exact beschreven wat de verschillende piepjes en lichtjes betekenen.

Maar aangezien je in je pc bezig bent geweest gok ik dat er een onderdeel niet meer goed vast zit.
Controleer de videokaart (het ding schijnt verder wel te werken toch?) of pak de handleiding (staat ook online) en lees wat dat oranje lampje betekent.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 10-04-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
Heb even de BIOS gereset en nu branden de ledjes [A] en [D].

Alles zit goed binnen in de computer. Ik ga nu op Dell kijken naar de handleiding.

=edit=
https://support.euro.dell...400/en/sm_en/advtshoo.htm

Hier ga ik even mee aan de slag.
Alvast hartelijk bedankt.

[ Voor 34% gewijzigd door Red-Front op 10-04-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
Bij de uitleg van Dell staat "Another error has occured"..
Ensure that the cables are properly connected to the system board from the hard drive, CD drive, and DVD drive.
If the problem persists, see "Contacting Dell" in your Owner's Manual.
En dat heb ik gecontroleerd..

Excuses dat ik hier voor dubbelpost maar het is van toegevoegde waarde..