Netwerk uitbreiden: Wireless Bridge of Accespoint?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw topic geopend, omdat het oude van deze week teveel informatie bevat die helemaal niet meer actueel is.

Het punt is dat ik mijn draadloze netwerk uit wil breiden, om zodoende een xbox die op een andere verdieping staat te kunnen verbinden met het netwerk en het internet.

Huidige situatie:
Livebox (Wanadoo/Orange/Online of hoe ze nu ook mogen heten), met daarachter een tot Accesspoint gedowngrade wireless router. Nu wil ik dus op een andere verdieping een xbox aansluiten.

Ik kan twee mogelijkheden bedenken om dat te doen, maar ik weet niet of ze correct zijn. Graag commentaar.

Methode 1: Ik koop nog zo'n router, downgrade die naar een AP, gebuik dezelfde SSID en key.
Werkt dit?

Methode 2: Ik koop een WRT54 van Linksys, flash daar de DD-WRT fireware op en stel die router in als een wireless bridge.
Vraagteken dat ik hier bij heb is dat de livebox dus in feite als router fungeert, en ik met die wireless bridge dus draadloos verbinding maak met het AP. Kan dit via de AP, of kan het alleen direct op de router (wat dus niet kan omdat de livebox niet draadloos is)?

Ben benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Heb de livebox weten omtoveren tot een simpele router. DHCP functie uit gezet en aangezien de firewall niet permanent uit kan (gaat automatisch aan bij herstart of softwareupdate), heb ik de poorten 1 t/m 65535 op zowel UTP als UDP geforward naar de router.

Het AP is nu gepromoveerd tot echte router, Ethernet kabel loopt nu van de livebox naar de WAN poort op de router. Hele zaakje loopt nu echt als een zonnetje. Firewall is nu dus op deze router ingeschakeld.

Daarom ben ik er bijna zeker van dat als ik deze router koop, dat ik dan met deze tutorial een wireless bridge kan opzetten naar de main router.

Kan iemand dit bevestigen? Ik heb er nog geen ervaring mee namelijk en heb me er sinds deze week aardig in verdiept...

*trouwens......hebben we geen edit knoppen meer?*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Lees/check deze tut eens [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Volgens mij gebruikt de TS in dit topic zelfs dezelfde router als jij ook wilt aanschaffen... Hiermee heb ik het ook voor mekaar gekregen bij een kameraad in de flat...
Wat jij wil zou gewoon moeten kunnen hiermee.
Check ook eens de custom firmware, schijnt lekkerder te werken dan het orgineel.

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Hij gebruikt weliswaar die router die ook aan ga schaffen, maar hij maakt er een simpel, bedraad accesspoint van. Dat was in feite de situatie die ik eerst had, voordat ik vanmiddag mijn lifebox geëlimineerd heb en de wireless accesspoint heb veranderd in de main router.

Custom firmware had ik ook al naar gekeken, aangezien het met de standaard niet zou lukken. Zie linkje naar tutorial in mijn voorgaande post.

Ik zal eens kijken of ik plaatje kan maken over hoe ik mijn opstelling wil hebben ;)

EDIT: (ineens is de edit knop er?)

Dit is dus wat ik van plan ben te gaan maken. Klopt dit?

Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/5449/netwerkplaatje.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schopje :)

Iemand? Zou mijn opstelling werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shootingstar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09-2019
Volgens mij kan je een bridge alleen met een bridge verbinden.
Dus ROUTER >>>>> vaste verbinding BRIDGE1 ......draadloos ........BRIDGE2>>>>> vast>>>>DIV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shootingstar schreef op zondag 11 april 2010 @ 22:23:
Volgens mij kan je een bridge alleen met een bridge verbinden.
Dus ROUTER >>>>> vaste verbinding BRIDGE1 ......draadloos ........BRIDGE2>>>>> vast>>>>DIV.
Volgens deze tutorial niet
Your primary router can be any brand of router – whatever you already have, for example. The DD-WRT firmware with wireless bridge mode need only be installed on the secondary router you're turning into a client adapter.
En als je op googlet naar plaatjes van een wireless bridge, zijn de eerste hits plaatjes als deze of deze.
Pagina: 1