Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy.nl
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-08 12:51
Ik wil graag een 5.25 Inch Bay in mijn buroblad inbouwen. Hebben jullie hier misschien een leuk idee voor?
Natuurlijk is een decopeer zaag makkelijk en snel, echter wil ik het wel strak hebben. Geen beunhaas werk dus.
Ik heb een leuk lian-li media i/o port bezel gezien, zie afbeelding..
Eigenlijk zoek ik dus een soort van inbouwframe...........

//Waarom is natuurlijk voor sommige mensen belangrijk: ik heb mijn pc in een kast staan onder de trap en moet altijd de deur open en dicht doen als ik de pc wil aanzetten ed.
Tevens is het makkelijk om hier mijn usb sleutel in te steken, heb nu een verlengkabeltje op mijn buro liggen wat niet echt sierlijk is....

Alvast bedankt voor je tijd..

Afbeeldingslocatie: http://www.lian-li.com/v2/tw/product/BZ-U01-b.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Jazzy.nl op 10-04-2010 14:01 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
je kan op zoek gaan naar een externe floppy reader behuizing of dvd behuizing. deze zijn gemaakt voor 3.25 en 5.25 inch bays.

hier heb ik in ieder geval iets:
http://www.addonics.com/products/enclosures/ae5idecsu2f.asp

verder zou ik zeggen:
Ga naar de bouwmarkt en haal hout, klus zo je eigen kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy.nl
zero_cool89 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:53:
je kan op zoek gaan naar een externe floppy reader behuizing of dvd behuizing. deze zijn gemaakt voor 3.25 en 5.25 inch bays.

hier heb ik in ieder geval iets:
http://www.addonics.com/products/enclosures/ae5idecsu2f.asp

verder zou ik zeggen:
Ga naar de bouwmarkt en haal hout, klus zo je eigen kastje.
Ik wil het graag in het buroblad bouwen en tevens moet het netjes zijn. Het staat namelijk in de woonkamer..
Een paar plankjes hout is geen optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Is je bureau met fineer beplakt? Dan kan je een gat ter grootte van een 5,25" bay zagen, plak een stuk fineer van dezelfde kleur als je bureau over het lian-li ding en schroef 'm in het gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 18:50

dimako_

Vogel

Plaats foto van je bureau zodat de mensen hier een beter beeld krijgen van en wat je het precies wilt.
En idd, zaag gewoon een mooi recht gat ter groote van 5.25"bay en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Flythe schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:11:
Is je bureau met fineer beplakt? Dan kan je een gat ter grootte van een 5,25" bay zagen, plak een stuk fineer van dezelfde kleur als je bureau over het lian-li ding en schroef 'm in het gat.
je zult dan sowieso een beugel moeten maken waar je de controller in schroeft. Vervolgens de beugel onder je buro vastschroeven (uiteraard in combo met een geschikt gat). Het is namelijk verrekte lastig om vanuit de binnenkant van zo'n controller, naar buiten schroefjes te schroeven.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-03-2024
Lian li heeft trouwens ook een 5.25'' to 3.5'' Converter, de perfecte combinatie?
En anders gewoon een 5.25'' I/O panel nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Hexos op 10-04-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Precies, of gewoon de zaag pakken en kijken of het netjes wordt in je bureau, ik betwijvel het.
Of als je eigenlijk de computer op afstand wil bedienen kan je een kleine case op je buro plaatsen, staat strak en je kan er alles mee. Bouw daar een cardreader in, gebruik de aan/uit knop van het kleine kastje en je hoeft niet meer onder de trapkast. Zet de zaag in het kastje en zet daar de cardreader in.
Twee kabeltjes vanaf de case naar je computer en je bent klaar. Je kan dan ook meteen je toetsenbord en je muis op dat kastje aansluiten.

Het is wel wat soldeer, zaag en denkwerk, hier een voorbeeld van een kastje.

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/g_s350su_title.jpg

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy.nl
Hexos schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:25:
Lian li heeft trouwens ook een 5.25'' to 3.5'' Converter, de perfecte combinatie?
En anders gewoon een 5.25'' I/O panel nemen.
Dit betreft een 5.25'' I/O panel helaas.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-03-2024
Jazzy.nl schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:11:
[...]

Dit betreft een 5.25'' I/O panel helaas.......
Oops, mijn fout.
Dacht op de foto te zien dat het om een 3.5'' ging.

[ Voor 243% gewijzigd door Hexos op 10-04-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

Lijkt mij niet zo moeilijk. Zaag een gat ter grootte van je bay. Koop een paar alu strips, welke je 90 graden buigt en bevestigd aan achterzijde. Natuurlijk nadat je een paar gaten geboord hebt.

Helemaal geen ramp als je denkt dat je niet een recht gat kunt zagen. Zaag dan iets kleiner en schuur het perfect op maat. Schuur wel met een blokje en niet met de losse hand anders heb je alsnog geen recht gat.

p.s. Wel een leuk idee trouwens. Bevordert absoluut een strakke werkomgeving ;) Succes!

[ Voor 10% gewijzigd door t!mP op 12-04-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Baars
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik heb een aantal NEUTRIK USB pluggen in mijn bureau gemaakt. Erg handig en ziet er strak uit. Kosten zo'n 5e per stuk. Verder lijkt het mij niet erg moeilijk om zo'n 5,25" ding in je bureau te bouwen. Met een (speed)boor en decoupeerzaag kom je al heel ver. Voor ophangen kun je denken aan lijmen als het nooit meer weg hoeft, of met een hoekstaaltje en een paar schroefjes onder je bureau monteren. Lijkt mij niet meer dan een middag werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy.nl
t!mP schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:50:
p.s. Wel een leuk idee trouwens. Bevordert absoluut een strakke werkomgeving ;) Succes!
Haha dankje...

Ik werk zelf in de techniek dus zagen en boren is voor mij peanuts, echter heb ik de hoop dat er iets bestaat om een bay in te bouwen (een -soort van- inbouwframe).

Zagen en boren in een buro vind ik "beunhaas" werk ook al kun je nog zo goed zagen.. Als er nou randen van een bay overheen vallen wordt het natuurlijk wel mooi..

Verder is een Neutrik oplossing een goed idee ik zal eens kijken, alleen heb je dan niet alles zo compact en "sierlijk" als zo'n alu bay.

Toch vind ik het leuk dat er nog mensen zo creatief zijn en voluit meedenken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 15:38

skoozie

SCSI

als je toch druk bezig gaat kan je misschien een framepje maken van een plaatje alu of zo.
dan kan je dat half over je bay en half over de tafel laten steken zodat er geen gat tussen zit.
't is maar een idee :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy.nl
Ik ben ondertussen eens wezen zoeken naar neutrik spul.
Ik bedoel meer in deze trend.... Weet alleen niet of dit in werkelijkheid te groot / lomp is.

Afbeeldingslocatie: http://www.procab.be/Zooms/CB4XD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 09:03
Ik had een bureau waar ik niet tevreden mee was. Een groot oud houten bureau. Na een kleine bureaumod heb ik het bureau wat aangepast, uiteraard de kleur veranderd en ook usb-poorten ingebouwd. Dat beunhaasidee snap ik niet helemaal. Als je het netjes weg weet te werken vind ik het een stuk mooier dan een apart kastje o.i.d. Plamuur helpt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
T-!-M schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:35:
Ik had een bureau waar ik niet tevreden mee was. Een groot oud houten bureau. Na een kleine bureaumod heb ik het bureau wat aangepast, uiteraard de kleur veranderd en ook usb-poorten ingebouwd. Dat beunhaasidee snap ik niet helemaal. Als je het netjes weg weet te werken vind ik het een stuk mooier dan een apart kastje o.i.d. Plamuur helpt :P
beunhaas werkje bedoelt hij dat hij dit met zen ogen dicht geowon kan

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Je kunt toch zelf de bay ook afwerken door alu strips rondom/net over de rand van de bay te plaatsen zodat je een nette omlijsting hebt? Dan koop je gewoon een platte alu strip van een meter, paar 45º hoekjes zagen, en het zou er netjes uit moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Met ^^

Gewoon alu plakstripjes...supernetjes

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Jazzy.nl schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:41:
Ik ben ondertussen eens wezen zoeken naar neutrik spul.
Ik bedoel meer in deze trend.... Weet alleen niet of dit in werkelijkheid te groot / lomp is.

[afbeelding]
Bestaat dit gevaarte? ^^ Zoja waar haal je die vandaan want dit is wel uberwreed ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Kijk anders eens op deze pagina, kan je misschien ook wat inspiratie en voorbeelden vinden:
Cable Organizer.com

We hebben bij ons op de zaak veel inbouw bakjes (Cable Cubbies) van Extron.
In elk geval veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Blue-Tiger schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:40:
[...]

Bestaat dit gevaarte? ^^ Zoja waar haal je die vandaan want dit is wel uberwreed ^^
Klik op het plaatje, haal de URI weg, kijk op de homepage, volg de links:

http://www.procab.be/html/Procab_accessories.asp
Afbeeldingslocatie: http://www.procab.be/imgs/Procab_acc_cables.jpg

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1