Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ben bijna klaar om mijn systeem te bestellen, maar als laatste kwam dit nog in me op: past de koeler wel?

Het gaat om dit moederbord: http://tweakers.net/pricewatch/254656/asrock-890gx-extreme3.html

Er zit vrij veel heatpipe poespas rondom de CPU, misschien weet iemand of hij op dit moederbord past? Of heeft iemand een moederbord met soortgelijke plaatsing van heatpipes waarop hij past?

Voor de rest prik ik de RAM natuurlijk in de witte lanes, en heb in reviews gelezen dat mijn ram best low profile is en zou passen onder de hedendaagse koelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 21:02

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Als die heatpipes niet te hoog zijn past dat makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Makkelijk is anders, want je moet 'm ook nog mounten :+ Maar passen gaat het zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 10:03
Welke kast heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De cooler master Haf 922

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Laatst online: 10-08 15:56
Zo'n dure kast en dan kies je een asrock moederboard, is het dan niet handiger om een asus moederboard te kopen en bijvoorbeeld een andere kast te nemen die 10 euro goedkoper is, dan heb je een beter systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
taeke18 schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:20:
[...]

Zo'n dure kast en dan kies je een asrock moederboard, is het dan niet handiger om een asus moederboard te kopen en bijvoorbeeld een andere kast te nemen die 10 euro goedkoper is, dan heb je een beter systeem
Wat is dit voor belachelijke reactie, eerst zeggen dat Asus per definitie beter is en als je iets anders hebt dan Asus, kun je beter een goedkopere kast nemen? Dat slaat helemaal nergens op. 8)7 Meneer heeft zeker zelf een Asus systeem en wil daarom zeggen dat Asus beter is? Je geeft geen eens antwoord op mijn vraag.

totaal off topic ook.

Dit moederbord is anders gloednieuw, net gereleased en veel meer features dan alle andere AM3 moederborden in die prijsklasse. Ik kon een asus moederbord kopen voor 70 euro, of voor 30 euro meer een Asrock met veel meer features en Asrock behoord ook tot de a-merken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asrock zijn afgekeurde Asus moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Pardon? Volgens mij kwam het niveau hier net even omlaag vallen. Als je met dat soort onzinnige claims komt, dan wil ik er een onderbouwing voor zien. Asrock maakt, zeker de laatste jaren, prima moederborden die hun geld echt wel waard zijn. Lees bijvoorbeeld ook eens hier:
http://www.anandtech.com/show/2945/10
There's no absolute winner, although we feel ASRock set the pace by bringing the H55M-Pro in at a price that's hard to ignore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:46
Volgens mij is Asrock niet meer zo slecht als het ooit geweest is denk ik. En hoogstwaarschijnlijk past de mugen 2 wel op het mobo, en past zeker in de kast.
-edit spuit 11

[ Voor 4% gewijzigd door YoupS op 11-04-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Asrock is gewoon ook onderdeel van asustek, maar volgens mij opereert het bedrijf gewoon zelfstandig in Japan.

Je betaalt uiteindelijk voor de naam...

nou weer ff ontopic: Heb vanochtend alles besteld, ik hoop dat hij past, anders ff een ander koelertje vinden.

Volgens mij kan de Mugen 2 koeler er op 2 manieren in: verticaal of horizontaal zeg maar, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 23:54
hahaha wat een relpy's!! xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit had je best zelf uit kunnen zoeken, maten opzoeken enzovoorts, imo moet je niet raar opkijken als je reacties krijgt die verre van professioneel getint zijn :>

Ik heb even gegoogled, koeler zou makkelijk moeten passen, de fan kan misschien problemen geven, maar die kun je uiteraard ook als pull fan aan de andere zijde monteren, of aan de onder- of boven zijde

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Laatst online: 10-08 15:56
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:25:
[...]

Wat is dit voor belachelijke reactie, eerst zeggen dat Asus per definitie beter is en als je iets anders hebt dan Asus, kun je beter een goedkopere kast nemen? Dat slaat helemaal nergens op. 8)7 Meneer heeft zeker zelf een Asus systeem en wil daarom zeggen dat Asus beter is? Je geeft geen eens antwoord op mijn vraag.

totaal off topic ook.

Dit moederbord is anders gloednieuw, net gereleased en veel meer features dan alle andere AM3 moederborden in die prijsklasse. Ik kon een asus moederbord kopen voor 70 euro, of voor 30 euro meer een Asrock met veel meer features en Asrock behoord ook tot de a-merken hoor.
Nee ik ben zelf een Asrock user en been zeer teleurgesteld in de qualiteit probeer te helpen. Mijn Asrock boardje is een P55m pro, maar vind het eerlijk gezegd maar niets. maarja hij doet wat hij moet doen op het moment met allemaal omwegen. Vandaar dat ik hem asus adviseer of gigabyte msi w/e maar neem geen Asrock of Intel. Gok dat er voor AMD al geen intel is dus dat probleem is er al niet.

en ja een scythe muggen past wel, toch nog een deel on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-11-2024

thieske-bc

NCC 1701

taeke18 schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:56:
[...]

Nee ik ben zelf een Asrock user en been zeer teleurgesteld in de qualiteit probeer te helpen. Mijn Asrock boardje is een P55m pro, maar vind het eerlijk gezegd maar niets. maarja hij doet wat hij moet doen op het moment met allemaal omwegen. Vandaar dat ik hem asus adviseer of gigabyte msi w/e maar neem geen Asrock of Intel. Gok dat er voor AMD al geen intel is dus dat probleem is er al niet.

en ja een scythe muggen past wel, toch nog een deel on topic.
Kun je me een goed muskietennet aanbevelen voor dat systeem waar je die muggen op los laat?
Alle gekheid op een stokje, al die reacties hier gaan natuurlijk helemaal nergens over. Ik bouw vaak zat asrock moederborden in en dat zijn echt geen afdankertjes. Er valt voor iedere fabrikant wat te zeggen maar de meeste moederborden rollen gewoon uit de fabriek van Foxconn en daar wordt geen troep gefabriceerd.

Wat betreft de Mugen, die gaat daar fijn op passen! De heatpipes gaan toch vrij rap omhoog. Tevens zijn de de koellichamen van dat asrock bord nog redelijk laag. Je krijgt dus ook geen problemen met de koelvinnen van de mugen.

Enige waar ik me wel enigszins zorgen om maak is het plaatsen van geheugen. Gewone reepjes met een laag profiel moet lukken maar een setje dominators oid gaat al snel ruzie krijgen met de mugen.

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/6523/mugenlengthx.png

Ik heb de mugen op borden met krappere afmetingen geplaatst. Met name de hoogte is van belang, ik verwacht dat ie nog tegen de centimeter over heeft op de heatsinks van het mobo.

ter illustratie, hier zie je ongeveer dezelfde verhoudingen met de moederbord-heatsinks.

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/6401/dsc0029699.jpg

en hieronder de 890GX die jij wil hebben.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v610/THIESKE/clearance2.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door thieske-bc op 12-04-2010 09:45 ]

Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor dat plaatje, die had ik zelf nog niet gezien! Lijkt erop dat ie wel past ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiRiVi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-01-2021

PiRiVi

TRX FTW

Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:06:
Oke, ik ben bijna klaar om mijn systeem te bestellen, maar als laatste kwam dit nog in me op: past de koeler wel?

Het gaat om dit moederbord: http://tweakers.net/pricewatch/254656/asrock-890gx-extreme3.html

Er zit vrij veel heatpipe poespas rondom de CPU, misschien weet iemand of hij op dit moederbord past? Of heeft iemand een moederbord met soortgelijke plaatsing van heatpipes waarop hij past?

Voor de rest prik ik de RAM natuurlijk in de witte lanes, en heb in reviews gelezen dat mijn ram best low profile is en zou passen onder de hedendaagse koelers.
De Mugen 2 is vierkant en het mounten kan met de brackets maar op 1 manier...
Je kan het beste met zijn 2-en zijn voor het monteren aangezien je aan boven en onderkant van MoBo tegelijk bezig bent...

Enige dat bij mijn setup bijna niet ging passen is de koeler op het geheugen, als je hoog geheugen hebt besteld dan ben je kansloos... Zie in mijn inventaris welk geheugen ik heb, dat is laag en ook dat paste maar net..

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:16
Ik weet niet of dat een mugen is, want ik zie toch duidelijk push-pins zitten.

Oh, iets vergelijkbaars, dan heb ik niks gezegd :X

Maar je kan er tegenwoordig als consument er toch vanuit gaan dat de meeste koelers wel zullen passen op moderne moederborden. Het wordt allemaal steeds geavanceerder, met enige uitzonderingen daar gelaten. (Kuch, CM V10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc

thieske-bc

NCC 1701

TheBleeder schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:28:
[...]

Ik weet niet of dat een mugen is, want ik zie toch duidelijk push-pins zitten.

Oh, iets vergelijkbaars, dan heb ik niks gezegd :X

Maar je kan er tegenwoordig als consument er toch vanuit gaan dat de meeste koelers wel zullen passen op moderne moederborden. Het wordt allemaal steeds geavanceerder, met enige uitzonderingen daar gelaten. (Kuch, CM V10)
Bij de mugen werden in eerste instantie pushpins geleverd, toen knikkerden er zoveel mugens van de mobo's af dat ze toch maar voor bolttrough gegaan zijn.

Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

thieske-bc schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:11:
[...]

Bij de mugen werden in eerste instantie pushpins geleverd, toen knikkerden er zoveel mugens van de mobo's af dat ze toch maar voor bolttrough gegaan zijn.
Wow da's niet zo best.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 16:10
Iavak schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:37:
[...]

Wow da's niet zo best.. :/
Pushpins zijn dan ook niet zo best, ik ken niemand die die dingen nou echt fijn vind werken, en snap dus ook totaal niet waarom Intel deze nog steeds standaard gebruikt..

Ontopic: Ik heb zelf ook een moederbord met vrij veel heatsinks rondom de socket (Asus Crosshair), en het hefboompje om de socket dicht te drukken zit net tegen mijn bovenste heatsink aan, waardoor het maar net past, de mugen gebruikt echter een bolt trough methode, dus op zich zou het gewoon moeten lukken, als je bij de schroefjes en moertjes kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Laatst online: 17:58

Bolletje

Moderator Harde Waren
altaria1993 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:05:
[...]

Pushpins zijn dan ook niet zo best, ik ken niemand die die dingen nou echt fijn vind werken, en snap dus ook totaal niet waarom Intel deze nog steeds standaard gebruikt..
Bij de 45 nm koelers (de lage dus) werkt het anders zonder problemen. Ding zit er gewoon goed op vast en is makkelijk te verwijderen indien nodig. Wat moet je dan voor zo'n koeler gebruiken? Een hele bolt-thru? Dat is veel te veel van het goede...

Ik heb ook nog een Mugen (1) die hier ook al jaren vast zit met pushpins, ook geen problemen mee, al is het bevestigen daarbij wel moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 16:10
Bolletje92 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:46:
[...]

Bij de 45 nm koelers (de lage dus) werkt het anders zonder problemen. Ding zit er gewoon goed op vast en is makkelijk te verwijderen indien nodig. Wat moet je dan voor zo'n koeler gebruiken? Een hele bolt-thru? Dat is veel te veel van het goede...

Ik heb ook nog een Mugen (1) die hier ook al jaren vast zit met pushpins, ook geen problemen mee, al is het bevestigen daarbij wel moeilijker.
Al is het alleen maar omdat het bevestigen van die dingen enorm ruk gaat, als je de eerste drie vast hebt weten te zetten dan schiet er altijd wel eentje uit bij de laatste, en bij de koeler van de I7 980x zitten nog steeds pushpins, ook al is dit gewoon een tower koeler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Laatst online: 17:58

Bolletje

Moderator Harde Waren
altaria1993 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 23:18:
[...]

Al is het alleen maar omdat het bevestigen van die dingen enorm ruk gaat, als je de eerste drie vast hebt weten te zetten dan schiet er altijd wel eentje uit bij de laatste, en bij de koeler van de I7 980x zitten nog steeds pushpins, ook al is dit gewoon een tower koeler..
Hmm, misschien heb jij dan pech gehad met je koeler. Bij mij kan je ze er vaak gewoon in drukken. Soms net eentje die niet helemaal wilt, maar dat is ook maar 1 op 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc

thieske-bc

NCC 1701

Bolletje92 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 00:02:
[...]

Hmm, misschien heb jij dan pech gehad met je koeler. Bij mij kan je ze er vaak gewoon in drukken. Soms net eentje die niet helemaal wilt, maar dat is ook maar 1 op 5.
Ik heb er wel 100 ingebouwd en voel me knap onhandig omdat er d'r maar liefst een stuk of 10 uit gelazerd zijn. Ik heb zulk slechte ervaring met pushpins (vaak verschil in kwaliteit) dat ik alles wat pushpin heeft zsm verwissel met Bolt Trough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net mijn systeem af gister, en ja hoor hij past. Dit geheugen past er makkelijk onder, zelfs onder de fan, was bij nader inzien niet nodig geweest om ze ernaast te plaatsen: http://tweakers.net/price...erx-khx1600c9d3k2-4g.html

Bij socket am3 past de scythe er trouwens maar op 1 manier in... ik dacht je kunt kiezen of de lange kant naar boven wijst of de korte kant, kon alleen met de korte kant naar boven wijzen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
thieske-bc schreef op woensdag 14 april 2010 @ 07:38:
[...]

Ik heb er wel 100 ingebouwd en voel me knap onhandig omdat er d'r maar liefst een stuk of 10 uit gelazerd zijn. Ik heb zulk slechte ervaring met pushpins (vaak verschil in kwaliteit) dat ik alles wat pushpin heeft zsm verwissel met Bolt Trough.
mee eens, ik vind het ook lastige dingen..ook is vaak het probleem dat de koeler niet eens strak tegen de cpu aan zit waardoor het veel warmer wordt

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 15:01
productreview: Scythe Mugen 2 review door Shanquish Ook wel interessant.

Het inbouwen vergt wel wat vaardigheid :P. En je ziet ook het verschil tussen het geheugen en de fan, echt minimaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb sinds vorige week woensdag een scythe mugen 2 reb b, en het is wel ff een klus om het te monteren(wat een blok zeg) heb asus M4A785TD-M EVO. Maar het past prima, en geheugenbankies(kingston value ram) zijn makkelijk te bereiken door afklikbare fan.
En ben er qua temperaturen, na wat kabel management en 1 ventilatorrooster dichtmaken mega op vooruit gegaan. Cpu temp is van 42 naar 32 teruggegaan( bij beetje normaal gebruik) :P

[ Voor 26% gewijzigd door Jerdek op 03-05-2010 18:34 ]

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jerdek schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:24:
Ik heb sinds vorige week woensdag een scythe mugen 2 reb b, en het is wel ff een klus om het te monteren(wat een blok zeg) heb asus M4A785TD-M EVO. Maar het past prima, en geheugenbankies(kingston value ram) zijn makkelijk te bereiken door afklikbare fan.
En ben er qua temperaturen, na wat kabel management en 1 ventilatorrooster dichtmaken mega op vooruit gegaan. Cpu temp is van 42 naar 32 teruggegaan( bij beetje normaal gebruik) :P
Ik vond dit eerlijk gezegd juist een van de makkelijkste koelers die ik ooit heb gemonteerd. gewoon koelpasta aanbrengen, leg het blok op z'n kop (met die klemmen er alvast op geschroeft natuurlijk). Je doet je moederbord op het blok met de cpu (beetje goed mikken :P ) hoppa backplate erop, schroeven erin. Alleen de fan was wat tricky met die ijzerdraadjes

Makkelijker dan een van Zalman die ik wat jaren terug heb gedaan, met die 2 ball bearing die je in balans moet krijgen 8)7 probeer dat maar eens in een kast met amper ruimte.
Pagina: 1