THNX
Verwijderd
Even een vraagje: Welk OS draai je eigenlijk?
Ik zou eerst proberen het thuisnetwerk aan de gang te krijgen voordat ik de tweede NIC er in zou gooien, om internet verbinding te maken.
Nadat dat werkt, gooi je de tweede NIC erin en probeer je een internet verbinding op te bouwen. Is dat gelukt, dan wordt het tijd voor het echte werk, kijken of de verbinding gedeeld kan worden.
Zodra we weten welk OS je draait komen er waarschijnlijk wat gerichtere oplossingen en tips.
SUCCES!
Ik zou eerst proberen het thuisnetwerk aan de gang te krijgen voordat ik de tweede NIC er in zou gooien, om internet verbinding te maken.
Nadat dat werkt, gooi je de tweede NIC erin en probeer je een internet verbinding op te bouwen. Is dat gelukt, dan wordt het tijd voor het echte werk, kijken of de verbinding gedeeld kan worden.
Zodra we weten welk OS je draait komen er waarschijnlijk wat gerichtere oplossingen en tips.
SUCCES!
sorry,ik draai ME.misschien niet duidelijk maar ik heb de eerst netwerk daarna internet versie ook al geprobeerd en het hele verhaal hangt al bij Žt feit dat de server en client elkaar af en toe zien en nooit kunnen delen.
Verwijderd
Wat heb je als instellingen voor de nic die je interne netwerkje op gaat ? dus ip/netmask enzo. Op de pc met 2 netwerkkaarten moet je voor de nic voor intern geen gateway adres opgeven.
en de andere pc moet je als gateway in iedergeval het internet ip van je 1ste pc opgeven.
Schrijf ik het zo een beetje duidelijk op ;-) ?
en de andere pc moet je als gateway in iedergeval het internet ip van je 1ste pc opgeven.
Schrijf ik het zo een beetje duidelijk op ;-) ?
ok ,hier komen ze dan.
1.server 2.client
thuisnetnic: thuisnet:
ip 192.168.0.1 ip 192.168.0.2
gateway nvt gateway: 192.168.0.1
voor de rest alles standaard
printersharing enz aan bij allebei
internetnic:
ip op auto en voor de rest alle instellingen van mŽn provider wanadoo.het wordt een beetje moeilijk om het ip van mŽn verbinding op te geven aangezien deze dynamisch is.of bedoel je de ip van de kaart zelf?}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O
1.server 2.client
thuisnetnic: thuisnet:
ip 192.168.0.1 ip 192.168.0.2
gateway nvt gateway: 192.168.0.1
voor de rest alles standaard
printersharing enz aan bij allebei
internetnic:
ip op auto en voor de rest alle instellingen van mŽn provider wanadoo.het wordt een beetje moeilijk om het ip van mŽn verbinding op te geven aangezien deze dynamisch is.of bedoel je de ip van de kaart zelf?}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O
dat zegt ie toch!! internetsharing van win me!!!!!dus niet zoiets als sygate of winroute!!!
Verwijderd
Je moet ook nog een subnetmask opgeven en die moet op beide computers hetzelfde zijn, namelijk: 255.255.255.0
Dan zou hij moeten werken en wil je het internet aan de praat krijgen moet je ook nog bij de client een DNS invullen, die weer gelijk is aan de gatway en dus gelijk aan het ip van de server.
Verder moet je effies kijken of je in ME jezelf wel in de netwerkomgeving kunt zien. Is dit niet het geval is windows waarschijnlijk erg in de war en zeker als je twee dezelfde nics gebruikt in de server die met i-net is verbonden. Ik heb daarom het complete besturingssysteem moeten herinstalleren.
Let er verder op dat je geen ICS gebruikt, aangezien dat een ramp is. Gebruik winroute pro die je alleen op de server moet installeren, vervolgens kan de client vanzelf het internet op en dat werkt bij mij perfect. Voor zover ik weet is winroute pro ook gratis. Ik heb er nog geen problemen mee ondervonden.
SUCCES
Dan zou hij moeten werken en wil je het internet aan de praat krijgen moet je ook nog bij de client een DNS invullen, die weer gelijk is aan de gatway en dus gelijk aan het ip van de server.
Verder moet je effies kijken of je in ME jezelf wel in de netwerkomgeving kunt zien. Is dit niet het geval is windows waarschijnlijk erg in de war en zeker als je twee dezelfde nics gebruikt in de server die met i-net is verbonden. Ik heb daarom het complete besturingssysteem moeten herinstalleren.
Let er verder op dat je geen ICS gebruikt, aangezien dat een ramp is. Gebruik winroute pro die je alleen op de server moet installeren, vervolgens kan de client vanzelf het internet op en dat werkt bij mij perfect. Voor zover ik weet is winroute pro ook gratis. Ik heb er nog geen problemen mee ondervonden.
SUCCES
Bij jou dan..Op maandag 12 maart 2001 14:35 schreef Bendertino het volgende:
Let er verder op dat je geen ICS gebruikt, aangezien dat een ramp is.
Hmmmm.. vandaar dat er zoveel cr&* van rondzwerven zeker?Voor zover ik weet is winroute pro ook gratis. Ik heb er nog geen problemen mee ondervonden.
gratis jah..WinRoute Pro 4.X 5 user fl. 375,-
WinRoute Pro 4.X 10 user fl. 775,-
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Hmm, dan is het zeker de trial versie die ik heb, ik heb het nog niet zo heel erg lang, dus kan het zijn dat ie het straks niet doet
Pagina: 1