Herhaling in newsitems

Pagina: 1
Acties:

• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
Hoi!

Ik merk de laatste tijd dat jullie in nieuwsitems dezelfde zin nogal herhalen, tot 3-4 keer aan toe. Deze bijvoorbeeld:

nieuws: TU Delft zet gpu in voor betere fluorescentiemicroscopie

De header: TU Delft zet gpu in voor betere fluorescentiemicroscopie
Inleiding: De TU Delft heeft software ontwikkeld waarmee het mogelijk is om op een efficiënte manier het fluorescentie-signaal van moleculen te meten
Bodytekst: Met deze techniek wordt het fluorescerende licht van individuele moleculen op verschillende plaatsen geanalyseerd

Nu weet ik nog niets meer en ik vraag me nog steeds af wat fluorescentiesignalen zijn. Voor het feit dat het met een gpu gebeurd geld hetzelfde:

De header: TU Delft zet gpu in voor betere fluorescentiemicroscopie
Inleiding: De software maakt gebruik van een gpu om berekeningen aan het uitgezonden licht te doen.
Bodytekst: het ontwikkelde algoritme gebruikt daarvoor een grafische processor.

Misschien aardig om hier op te letten?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

=> Geachte Redactie

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dat is meer dan aardig om op te letten. Ik ga dat onder werktijd eens met deze en gene bespreken. Nu het zonnetje weer in ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Garma
hehe :)

groetjes vanonder het zonnetje

• Garma
zo zeg.. de zon schijnt alweer heeft het daar misschien mee te maken? Prachtig voorbeeld weer:

nieuws: Blizzard start met bètatest WoW: Cataclysm

de header, introtekst en eerste alinea zeggen exact hetzelfde.

daarnaast zegt het artikel ook het een en ander over wat we _niet_ weten, en je kunt discussieren over de nieuwswaarde daarvan... Wat echt journalistiek werk (zoals een beta-speler benaderen) zou misschien op zn plaats zijn

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:27
Hello,

Het zit mij al een tijdje dwars, maar het valt me op dat in artikelen veel informatie dubbel in artikelen staat. Ik irriteer me eraan: het doet me voelen alsof ik een klein kind ben die altijd alles 2x moet horen.

Goed voorbeeld is het laatste artikel over Iran: (heb even aangeduid wat ik bedoel)
De Iraanse National Foundation for Computer Games heeft een online-game opgeleverd. Het schietspel Asmandez zou de eerste online-game zijn die in Iran verschijnt en moet andere Iraniërs inspireren om ook games te gaan ontwikkelen.

De Iraanse National Foundation for Computer Games heeft webbased schietspel Asmandez opgeleverd (al bekend, bijna 1op1 de eerste zin). Het is de eerste online-game die in Iran verschijnt (ook al bekend), volgens Behrouz Minai, hoofd van de stichting. Minai hoopt dat het spel andere Iraniërs zal inspireren om ook games te ontwikkelen (ook al duidelijk). De kans daarop is echter niet zo groot, want van de circa 10 miljoen computergebruikers in Iran zijn er volgens Minai slechts 100 in staat om een game te maken.

Hoewel Asmandez is verschenen onder de vleugels van het islamitische Iraanse bewind, heeft het spel geen religieuze boodschap. Het is een futuristische shooter, waarin de mensheid strijdt tegen robots. De strijd vindt niet plaats op aarde, maar in een fictief sterrenstelsel dat Limbas heet. Het spel is speelbaar in het Farsi, maar er is ook een Engelse versie. Die versie heeft als extra dat er opdrachten met de stem kunnen worden gegeven, zodat het geschikt is voor slechtziende spelers. Asmandez kan 5000 spelers tegelijk aan. Het is niet bekend of Minai en zijn organisatie nog meer games gaan ontwikkelen.
Er zijn nog wel meer voorbeelden te geven, indien gewenst zal ik deze hier verzamelen als ik ze tegen kom ;)

Ben ik de enige die zich hier aan ergert?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ben ik de enige die zich hier aan ergert?
Nee: Herhaling in newsitems

Virussen? Scan ze hier!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:27
Oh shit, nu herhaal ik zelf ook :p merge misschien?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ramon schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:46:
Oh shit, nu herhaal ik zelf ook :p merge misschien?
:D

en done. Ik kaart het weer even aan, goed dat daarop gelet wordt.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Garma
Rataplan schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 14:13:
en done. Ik kaart het weer even aan, goed dat daarop gelet wordt.
Ok, nog één:
nieuws: Blizzard gaat echte namen weergeven in gamesfora

ik zat echt te wachten totdat de reden voor het weergeven van namen wordt aangegeven, en daarvoor moet ik wachten tot de laatste paragraaf, en op dat moment heb ik 3 keer hetzelfde gelezen

edit: In de bron op blizzard.net staat meer dan genoeg info die zinnig is om in het nieuwsartikel te plaatsen, waarom nemen jullie dat niet over dan?

[ Voor 12% gewijzigd door Garma op 07-07-2010 10:12 ]

• Delpozo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-02 16:57
Garma schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:11:
[...]

Ok, nog één:
nieuws: Blizzard gaat echte namen weergeven in gamesfora

ik zat echt te wachten totdat de reden voor het weergeven van namen wordt aangegeven, en daarvoor moet ik wachten tot de laatste paragraaf, en op dat moment heb ik 3 keer hetzelfde gelezen

edit: In de bron op blizzard.net staat meer dan genoeg info die zinnig is om in het nieuwsartikel te plaatsen, waarom nemen jullie dat niet over dan?
Ook hier zijn de herhalingen nu uitgedund. Je andere opmerking wordt ter overweging aan de auteur voorgelegd.
Pagina: 1