Humax iHDR5050-C (HD-PVR) met te hoge BER (Bit Error Rate)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McArth
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik heb sinds begin april een probleem met de BER (Bit Error Rate) waarde op mijn Humax 5050c die ergens tussen de 30-70 staat.

Nu is dit alleen bij 2 zenders: Journaal 24 en JimJam het geval, alle andere zender staat de BER waarde netjes op 0.

Nu heeft de 5050c twee tuners en het rare is dat de BER waarde op tuner 2 gewoon op 0 staat bij deze 2 zenders. Alleen tuner 1 heeft dus een hoge BER waarde en alleen bij 2 zenders.

Het effect is dat bij Journaal 24 en JimJam continue kleine blokjes beeld verdeeld over het scherm verschijnen die afwijken van de rest van het beeld hierdoor verstoort het totale beeld. :'(

Van beide tuners zijn de kwaliteit 100% en signaalsterkte 40% alleen de BER waardes zijn verschillend.

Dit sluit volgens mij uit: Dat er iets is met mijn bekabeling daar dit probleem zich alleen voordoet bij 2 specifieke zenders en ook nog eens alleen op tuner 1.

Ik heb reeds een reset gedaan van mijn humax maar helaas pindakaas het probleem blijft: Hoge BER waarde met als effect:
Bij Journaal 24 en JimJam er verschijnen continue kleine blokjes beeld verdeeld over het scherm die afwijken van de rest van het beeld hierdoor verstoort het totale beeld. :'(

Heb Ziggo Digitale Televisie

Iemand een idee wat te doen om dit op te lossen? _/-\o_