Kapotte TFT

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:30
Hallo,
Ik heb een 17" TFT scherm van Sony gekregen welke geen beeld meer gaf. Na wat zoeken op internet kwam ik erachter dat de signaal-print vervangen moest worden. Deze heb ik met veel zoeken kunnen bestellen. Eenmaal vervangen krijg ik wel beeld, maar met heel veel strepen, verkleuringen en flikkeringen. Het heef6t absoluut niets met de videokaart van de pc te maken, want als ik de VGA-kabel loshaal krijg ik dezelfde flikkeringen op het no signal-scherm. Op geen enkele print zie ik opgezwollen elco's. Echter hoor ik wel een hoge piptoon soms. Is dit scherm nog te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Gezien de prijs van zo'n display zou ik geen moeite meer doen... Onderdelen kosten meer dan een tweedehands monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rotte condensators? Goedkoop te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
Ik heb nu alle condensators van de voedingsprint vervangen maar het probleem blijft bestaan. Ik heb 3 VGA-boards, waarvan de monitor bij de orginele helemaal niet aan gaat. En bij de andere twee (de nieuwe) krijg ik dus die strepen. Wat zou het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:27
Een van de chips die op het flexibele deel onderaan of aan de zijkant zit zou defect kunnen zijn waardoor je strepen krijgt. Maar het kan heel veel zijn wat dit veroorzaakt.

Dat piepen zou de inverter kunnen zijn voor de backlight.

[ Voor 30% gewijzigd door LED-Maniak op 18-04-2010 13:28 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
Schopje,

Zou het de moeite waard zijn om van de VGA-printen onderling componenten om te wisselen? En welke dan?
Het gaat dus om het volgende bord waarbij de originele helemaal geen beeld geeft en de 2 nieuwe storing en verkleuring geven:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4029/4571089988_7a19f992fc_o.jpg
Let niet op de rode pijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
Schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
Nog een schop xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-08 10:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik denk niet dat er hier veel kennis zit over het uitwisselen van componenten op een printplaat. Wellicht dat ze je in EL verder kunnen helpen.
Pagina: 1