Hallo allemaal,
Misschien een vreemde titel, maar toch.
Ik ben bezig met gegevens ophalen uit MySQL in C#.
De MySQL heb ik ingeladen in een DataGridView, en nu wil ik uit 1 specifieke Column iets zoeken.. Maar hoe doe ik dat?
Ik heb er een plaatje bij gemaakt voor de duidelijkheid:

Legenda:
1=In deze rij moet hij zoeken, dus niet in de id rij.. (wat hij op dit moment doet
Tenminste, dat denk ik..)
2=Hij zoekt DataX, en wanneer hij die gevonden heeft:
3=Springt hij naar de volgende Column en leest die cell uit, in dit geval dus: 'Harrie.'
Let op: het is even snel gemaakt!
Andere mogelijkheid / vraag:
Waarschijnlijk onveilig, aangezien er usernames en passwords door php worden omgezet naar .xml
Deze xml probeer ik uit te lezen in C# (wat lukt), alleen niet op de manier dat ik wil.
Dit is mijn code tot nu toe:
Ik wil zoeken in de xml, naar een username, en als die bestaat wil ik kijken of het wachtwoord overeenkomt met de ingevulde.
Alvast bedankt,
ZaroX
P.S. Ik ben nieuw op dit forum, hopelijk staat het in de juiste categorie.
Misschien een vreemde titel, maar toch.
Ik ben bezig met gegevens ophalen uit MySQL in C#.
De MySQL heb ik ingeladen in een DataGridView, en nu wil ik uit 1 specifieke Column iets zoeken.. Maar hoe doe ik dat?
Ik heb er een plaatje bij gemaakt voor de duidelijkheid:

Legenda:
1=In deze rij moet hij zoeken, dus niet in de id rij.. (wat hij op dit moment doet
2=Hij zoekt DataX, en wanneer hij die gevonden heeft:
3=Springt hij naar de volgende Column en leest die cell uit, in dit geval dus: 'Harrie.'
Let op: het is even snel gemaakt!
Andere mogelijkheid / vraag:
Waarschijnlijk onveilig, aangezien er usernames en passwords door php worden omgezet naar .xml
Deze xml probeer ik uit te lezen in C# (wat lukt), alleen niet op de manier dat ik wil.
Dit is mijn code tot nu toe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { byte[] username_test = System.Text.Encoding.UTF8.GetBytes(textBox1.Text); string username = Convert.ToBase64String(username_test); string password = Convert.ToBase64String(new System.Security.Cryptography.SHA1CryptoServiceProvider().ComputeHash(Encoding.ASCII.GetBytes(textBox2.Text))); XmlDocument doc = new XmlDocument(); doc.Load("http://-knip-.php"); XmlNodeList bookList = doc.GetElementsByTagName("entry"); foreach (XmlNode node in bookList) { XmlElement bookElement = (XmlElement)node; string title = bookElement.GetElementsByTagName("user")[0].InnerText; string author = bookElement.GetElementsByTagName("pass")[0].InnerText; if (title.Contains(username) == true) { if (author.Equals(password) == true) { MessageBox.Show("Ingelogd!"); } else { MessageBox.Show("Your password is incorrect"); } } else { MessageBox.Show("Your username is incorrect"); } break; } |
Ik wil zoeken in de xml, naar een username, en als die bestaat wil ik kijken of het wachtwoord overeenkomt met de ingevulde.
Alvast bedankt,
ZaroX
P.S. Ik ben nieuw op dit forum, hopelijk staat het in de juiste categorie.