[Exchange] Meerdere e-mailboxen met 1 account.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede tweakeraars,

ik heb een vraag over het gebruik van meerdere e-mailboxen onder 1 inlognaam. Net zoals je bij Outlook meerdere e-mail adressen kunt instellen en dat deze dan netjes in hun eigen mapje komen. Dit zou ik graag ook zo bij Exchange zien, echter als ik op Google etc ga zoeken kom ik vaak op pagina's die het over Outlook hebben. Heeft iemand hier ervaring mee? :)

Gegroet,
XtremeFastNoob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danicom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06-2017
Wat je hiervoor moet doen is via rechten op die user zetten van exchange zodat je zelf manage rechten hebt.
Vervolgens kan je via je settings van exchange naar meer instellingen --> geavanceerd -->Toevoegen en dan het account toevoegen.

Serverkast.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Maar dan kan je nog niet vanuit de verschillende e-mail adressen mail versturen, alles wordt standaard verzonden met het "hoofd" account een reply op een mailtje wordt ook verzonden via het "hoofd" account.
Wat wel mogelijk is is om bijvoorbeeld d.m.v. "nep" POP accounts de mail te versturen vanuit verschillende e-mail adressen.
Of je kan met meerdere Outlook profielen gaan werken, dan moet je bij het opstarten van Outlook selecteren welk profiel je wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ftpfreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:28
vinniel83 schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:30:
Maar dan kan je nog niet vanuit de verschillende e-mail adressen mail versturen, alles wordt standaard verzonden met het "hoofd" account een reply op een mailtje wordt ook verzonden via het "hoofd" account.
Wat wel mogelijk is is om bijvoorbeeld d.m.v. "nep" POP accounts de mail te versturen vanuit verschillende e-mail adressen.
Of je kan met meerdere Outlook profielen gaan werken, dan moet je bij het opstarten van Outlook selecteren welk profiel je wilt gebruiken.
Je kunt gewoon ook Send-as rechten geven, dan kun je wel via die mailbox mail versturen via dat account. Dan stuur je het niet vanaf je hoofdaccount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, echter was het idee wat ik had niet mogelijk (heb contact gehad met Microsoft zelf hierover), het was namelijk de bedoeling om meerdere mailboxen in OWA te kunnen beheren. Dus de vraag is beantwoord, maar het probleem is nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Via de OWA kun je altijd (bij je username) klikken op "meer" en dan "ander postvak openen".

Je krijgt ze helaas niet in de mappenlijst te zien zoals in outlook, omdat dat dus een client-instelling is.
Pagina: 1