Beste Tweakers,
Kijk al jaren op tweakers, heel nuttig. Nu zelf een lastig probleem, dus ik hoop op jullie hulp:
Nieuwe HTPC (Moneual Moncaso 972) met configuratie (onder) is aangesloten op Denon 3310 (ook nieuw) via HDMI. Verder door naar Sony HDTV. Nu komt er ruis (krakend geluid) uit rechter speaker. Neemt toe en af, meer naarmate meer volume. Bij uitschakelen PC blijft ruis op kanaal versterker. Na Reset van versterker is het weg maar komt terug na inschakelen PC (met name geluid of mediaplayer).
Wat heb ik intussen gedaan (naast talloze forums afstruinen) wat niet hielp
- Aarde stekkers gecontroleerd en aangesloten (aardlus ?)
- Aansluiten op andere groep (met aarde)
- Onboard beeld en geluid vervangen door Radeon 5770 en Asus Xonar 1.3 slim (interferentie onboard devices)
- Onboard HD in Bios uit
- Niet gebruikte audio devices uitgeschakeld
- Speakers gewisseld
- Kabels gewisseld
- Speaker uitgang gewisseld (van A naar
- Stekkerdoor met spanningspiek beveiliging en ruisonderdrukking
- Coax uit (aardlus).
Configuratie:
asus M4a78-VM, 2x DDR2, mATX
AMD Athlon II X2 245 2,9 Ghz, 2 MB
Corsair 2x2 GB geheugen
WD Caviar 1 TB
LG 8x Blue Ray
Zalman ZM 360B-APS 360 W
Windows 7
Ik zit nu te denken aan voeding, is waarschijnlijk te licht, maar veroorzaakt dit ook de ruis?
Stroomnet is oud (Huis uit '30), kan hierdoor spanningsverschil optreden (of vangt de voeding dit op?) en moet ik misschien een spanningsdeler hebben?
Of... ben ik slecht geadviseerd bij Informatique en trekt het moederbord het gewoon niet?
Heel veel dank voor de hulp.
Arnoudje
Kijk al jaren op tweakers, heel nuttig. Nu zelf een lastig probleem, dus ik hoop op jullie hulp:
Nieuwe HTPC (Moneual Moncaso 972) met configuratie (onder) is aangesloten op Denon 3310 (ook nieuw) via HDMI. Verder door naar Sony HDTV. Nu komt er ruis (krakend geluid) uit rechter speaker. Neemt toe en af, meer naarmate meer volume. Bij uitschakelen PC blijft ruis op kanaal versterker. Na Reset van versterker is het weg maar komt terug na inschakelen PC (met name geluid of mediaplayer).
Wat heb ik intussen gedaan (naast talloze forums afstruinen) wat niet hielp
- Aarde stekkers gecontroleerd en aangesloten (aardlus ?)
- Aansluiten op andere groep (met aarde)
- Onboard beeld en geluid vervangen door Radeon 5770 en Asus Xonar 1.3 slim (interferentie onboard devices)
- Onboard HD in Bios uit
- Niet gebruikte audio devices uitgeschakeld
- Speakers gewisseld
- Kabels gewisseld
- Speaker uitgang gewisseld (van A naar
- Stekkerdoor met spanningspiek beveiliging en ruisonderdrukking
- Coax uit (aardlus).
Configuratie:
asus M4a78-VM, 2x DDR2, mATX
AMD Athlon II X2 245 2,9 Ghz, 2 MB
Corsair 2x2 GB geheugen
WD Caviar 1 TB
LG 8x Blue Ray
Zalman ZM 360B-APS 360 W
Windows 7
Ik zit nu te denken aan voeding, is waarschijnlijk te licht, maar veroorzaakt dit ook de ruis?
Stroomnet is oud (Huis uit '30), kan hierdoor spanningsverschil optreden (of vangt de voeding dit op?) en moet ik misschien een spanningsdeler hebben?
Of... ben ik slecht geadviseerd bij Informatique en trekt het moederbord het gewoon niet?
Heel veel dank voor de hulp.
Arnoudje