Sata schijven naast een SSD schijf

Pagina: 1
Acties:

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-02 13:51
Ik ben van plan om een nieuwe pc te komen, deze bouw ik uiterraard zelf. Alleen heb ik nog 1 vraag.
Ik heb als C: schijf een SSD, alleen wil ik als D een Sata schijf en E ook een Sata schijf. Kan dit? Of moet ik dan Raid draaien?
Ben eerlijk gezegd niet bekend met Raid, vandaar mijn vraag. Ik weet dat het wat sneller is, maar is voor mij geen must.
Wil namelijk gewoon een snelle schijf hebben waar ik alles installeer en 2 extra schijven voor muziek ect..

Hoor het wel..

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12-2025

Jeoh

blaat

Nee, je hebt hier geen RAID voor nodig.

• Jieve
Dus kan gewoon eerst die SDD schijf installeren en vervolgens die andere 2 schijven erbij zetten?
Vroeger moest je bij de installatie van een Sata schijf een floppy gebruiken, is dat met Windows 7 nog steeds het geval?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 06:55

Arno

PF5A

Doorgaans niet, maar als je je SATA controllers ziet in de device manager van Windows 7, dan werken je disken ook wel :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Jieve
Dus dan moet ik alles aansluiten voordat ik begin met installeren?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien moet je gewoon eens alles aansluiten en gewoon beginnen. Je zult echt niets stuk maken. Bij de installatie kan je kiezen op welke disk je Windows 7 wilt installeren.

https://discord.com/invite/tweakers

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10-2025
Aansluiten en zorgen dat je windows op de SSD installeert. De rest gaat vanzelf goed. Ik heb ook meerdere sata schijven (geen ssd nog), windows XP/Vista/7 werkt allemaal prima =)

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Verwijderd

Ik heb C: ssd en D: (2x sata in raid). Bios staat nu op AHCI (met configgen op raid). Trim werkt, alles werkt :)

• Jieve
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:36:
Ik heb C: ssd en D: (2x sata in raid). Bios staat nu op AHCI (met configgen op raid). Trim werkt, alles werkt :)
Dat wil ik dus ook gaan doen. Want dat lijkt me een perfecte configuratie! :)

Hoe groot is je SSD?
Pagina: 1