Beste tweakers,
Bij mijn gigabyte mobo zat de software Quick boost om te OCen. Nu ben ik me meer in het OC gaan verdiepen en lezen. Kleine test gedaan en al de monitor tools gedownload (CPU-Z, GPU-Z, hwmonitor en OCCT).
Ik heb dus voor het proberen met Quickboost me cpu op 2,8 ghz (oehhhh
) laten lopen (effectief ging deze naar 2940 ghz) met een bus van 140 mhz (als ik het goed zeg hahaha). Nu vraag ik me af of de 140 mhz (1400mhz snelheid geheugen) dus dan niet te snel is voor mijn 1333 mhz ram geheugen. Tot hoe ver kan dit kwaad en hoe zijn de verhoudingen hierin?
Als ik in de bios kijk dan dan ik kan ik dus wel de multipldinges naar beneden zetten (8x inplaats van 10X) om dus 1400 mhz naar 1120 mhz te krijgen. Maarja heb niet voor niets 1333 denk ik dan?
Vraag 2 eigenlijk:
ik lees overal dat als je gaat OCen de turbomodus, EIST en nog een paar dingen het best uit kan zetten via de bios. Quick Boost doet dit niet! En iemand die dus echt de ballen verstand heeft van PC denkt dan misschien wel "alé ik zal quick boost effekes op zijn aller snelst zetten (wat erg verleidelijk is)" en zo misschien wel zijn pc verneukt. Tot hoever kan ik gaan met mijn specs?
Groet,
Arnie
specs:
i5-750
Gigabyte p55a ud4
Asus HD5850
Geil 2x 2gb DD3 1333mhz
Samsung F3 1TB
Samsung syncmaster p2370
Coolmaster TX3 CPU cooler
Coolmaster CM 690 pure
Antec truepower 650
Bij mijn gigabyte mobo zat de software Quick boost om te OCen. Nu ben ik me meer in het OC gaan verdiepen en lezen. Kleine test gedaan en al de monitor tools gedownload (CPU-Z, GPU-Z, hwmonitor en OCCT).
Ik heb dus voor het proberen met Quickboost me cpu op 2,8 ghz (oehhhh
Als ik in de bios kijk dan dan ik kan ik dus wel de multipldinges naar beneden zetten (8x inplaats van 10X) om dus 1400 mhz naar 1120 mhz te krijgen. Maarja heb niet voor niets 1333 denk ik dan?
Vraag 2 eigenlijk:
ik lees overal dat als je gaat OCen de turbomodus, EIST en nog een paar dingen het best uit kan zetten via de bios. Quick Boost doet dit niet! En iemand die dus echt de ballen verstand heeft van PC denkt dan misschien wel "alé ik zal quick boost effekes op zijn aller snelst zetten (wat erg verleidelijk is)" en zo misschien wel zijn pc verneukt. Tot hoever kan ik gaan met mijn specs?
Groet,
Arnie
specs:
i5-750
Gigabyte p55a ud4
Asus HD5850
Geil 2x 2gb DD3 1333mhz
Samsung F3 1TB
Samsung syncmaster p2370
Coolmaster TX3 CPU cooler
Coolmaster CM 690 pure
Antec truepower 650