Mijn vader heeft een laptop van Packard Bell, model e.d. doet er denk ik niet toe, maar de accu is binnen drie kwartier leeg. Ik heb de helderheid altijd maximaal staan en ik internet draadloos. De accuduur is gemeten bij normaal gebruik; internetten en wat standaard achtergrondprogramma's als bijvoorbeeld een virusscanner. Misschien wel interessant, er staat Windows 7 op. Weet iemand waar het aan kan liggen? Het is geen bijzonder dure of nieuwe laptop, maar drie kwartier is wel erg kort.
Wat let je om de helderheid naar beneden te schroeven en het te testen?
Wi-Fi uitdoen lijkt me niet zo slim, die zul je toch wel nodig hebben? Maargoed, de helderheid speelt zeker een grote factor bij de accuduur...
De korte accuduur vormt al een probleem sinds we de laptop aanschafden. Ik zag trouwens net wel dat Opera contstant rond de 20% van het processorgebruik opslurpt.
Welke notebook is, hoeveel cells accu (4, 6, 8, 9...), hoe oud is de notebook al, hoe vaak wordt de notebook (op accu) gebruikt, etc.? Wordt moeilijk helpen zonder deze info
Voor een gemiddeld "consumentennotebookje" is het best normaal om na 1 of 2 jaar nog maar 3 kwartier met de accu te kunnen werken met 100% helderheid en Wi-Fi.
[ Voor 31% gewijzigd door Nordlys op 09-04-2010 22:31 ]
We hebben de notebook nu drie tot vier maanden en hij wordt af en toe op de accu gebruikt, maar we zijn dan genoodzaakt hem na vaak een half uur of iets langer alweer aan het stopcontact te hangen. Het is een Packard Bell EasyNote SJ51.
WIFI kon ik ook op "low" zetten, maar dat scheelde maar een paar minuten. En met brakke WIFI netwerken op school had ik 'm altijd op "high".
Helderheid scheelde van full tot zo laag mogelijk een dikke 20 minuten op een totale accutijd van 3 uur (op low dus dikke 3 uur, op full brightness 2u40).
Waaorm bekijk je het zelf niet? Windows geeft de resterende accutijd gewoon aan (met muis over accu icoontje in de taakbalk hangen). Verander je setting, wacht ff 10 seconden zodat Windows de resterende tijd kan updaten en hang er weer ff overheen om het verschil te zien.
[edit] het is een 17 inch laptop zie ik. Dat zijn energieslurpers. Bij mijn laptop slurpt het scherm 1/3e van de energie op (30 watt met scherm aan, 20 met scherm uit). Bij een 17 inch zal dit nog meer zijn. Vooral met de brightness op high.
Helderheid scheelde van full tot zo laag mogelijk een dikke 20 minuten op een totale accutijd van 3 uur (op low dus dikke 3 uur, op full brightness 2u40).
Waaorm bekijk je het zelf niet? Windows geeft de resterende accutijd gewoon aan (met muis over accu icoontje in de taakbalk hangen). Verander je setting, wacht ff 10 seconden zodat Windows de resterende tijd kan updaten en hang er weer ff overheen om het verschil te zien.
[edit] het is een 17 inch laptop zie ik. Dat zijn energieslurpers. Bij mijn laptop slurpt het scherm 1/3e van de energie op (30 watt met scherm aan, 20 met scherm uit). Bij een 17 inch zal dit nog meer zijn. Vooral met de brightness op high.
[ Voor 17% gewijzigd door twiFight op 09-04-2010 22:44 ]
Ik heb een dell studio 15:
Core i5 520M 2.4Ghz (2,9Ghz turbo boost).
Ati 4750.
500GB HDD.
15 inch (LED backlight) scherm, helderheid altijd vol aan.
6 cell accu.
Onder maximale belasting hou ik het nog 45 min. vol, internetten met chrome, avast op de achtergrond en iTunes, 4 uur, brightness op low, wifi uit, damn small linux (geen grafische interface), en dan helemaal niks doen: 7 uur
Ati 4750.
500GB HDD.
6 cell accu.
Onder maximale belasting hou ik het nog 45 min. vol, internetten met chrome, avast op de achtergrond en iTunes, 4 uur, brightness op low, wifi uit, damn small linux (geen grafische interface), en dan helemaal niks doen: 7 uur
[ Voor 21% gewijzigd door donny007 op 10-04-2010 00:25 ]
/dev/null
Verwijderd
in het bios: 8 uur?donny007 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 00:21:
Ik heb een dell studio 15:
Ati 4750.
500GB HDD.
6 cell accu.
dat 17" energie slurpt valt wel mee, mijn ouders hebben een studio 17 die het 3 uur volhoud met een respectabele helderheid.
onder full load (cpu + gpu) doet hij het niet lang, nee...
start eens op in veilige modus en kijk hoelang hij het dan doet, als dat veel scheelt zou ik ff wat achtergrondprocessen uitzetten..
Pagina: 1